ایرنا نوشت: معاون بازرگانی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد: پرورش شتر برای صادرات فرآورده های آن بویژه به اتحادیه اروپا در دستور کار است و از هیچ کشور اروپایی واردات این دام صورت نمی گیرد.

علی اکبر مهرفرد گفت: ممنوعیتی برای واردات شتر وجود ندارد و واردات کمی داریم اما از هیچ کشور اروپایی این دام وارد نمی شود. 

وی درباره آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران مبنی بر واردات شتر از کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان و انگلیس تصریح کرد: منشا واردات شتر در کشور برخی بازارچه های مرزی استان سیستان و بلوچستان است که این دام ها پس از قرنطینه، وارد کشور می شوند. 

مهرفرد ادامه داد: زمانی گوساله و گوسفند از این مرزها وارد کشور و ذبح می شد و امروز شتر نیز به آن اضافه شده است. 
وی ادامه داد: خارجی ها به دنبال سرمایه گذاری در ایران برای پرورش شتر هستند، ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم تا پس از سرمایه گذاری، مطابق مقررات کشورمان تولید و صادرات انجام شود؛ زیرا این امر موجب بهبود کسب و کار در کشور می شود. 

ایران با برخورداری از آب و هوای خشک و نیمه خشک، یکی از تولیدکنندگان شتر در جهان به شمار می رود. 
در هفته های گذشته برخی رسانه ها به استناد آمارهای گمرک مدعی شدند امسال محموله شتر وارداتی از انگلستان به وزن 25 هزار و 430 کیلوگرم و ارزش 41960 دلار، محموله شتر وارداتی از ایتالیا به وزن 6هزار و 910 کیلوگرم و ارزش 11402 دلار و محموله شتر وارداتی از آلمان به وزن 24 هزار 190 کیلوگرم و ارزش 39914 دلار بوده است. 

طبق این آمار، علاوه بر این سه کشور اروپایی، ایران در سال‌جاری از چین، کره جنوبی، ترکیه، پاکستان، امارات و افغانستان هم شتر وارد کرده است. 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =