۰ نفر
۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۴

چینی ها رازهای بسیاری برای موفقیت در کسب و کار دارند؛اما برای شروع هر کسب و کاری پنج نکته مهم را در نظر می گیرند.

به گزارش خبرآنلاین،چین به عنوان یکی از کشورهای دارای رشد اقتصادی بالا از الگوی جدید کسب وکار و کارآفرینی بهره گرفته است.آنها برای تسهیل کسب و کار این پنج عامل را در راس کارهای خود قرار می دهند:

عجله نكردن در تصميم گيری

 در غرب تصميم گيری ها با عجله انجام مي شود. پرمشغله بودن يك نشان افتخار است و همه انتظار دارند كه كارها زودتر از موعد انجام شوند.

در چين، كارآفرينان بر سر مسائل با اهميت، وقت مي گذارند. آنها براي تصميم گيری و همچنين براي اعتماد به اشخاص وقت مي‌گذارند. ممکن است متهم به وقت تلف كردن بشوند ولي اولويت های كارآفرينان چيني مشخص و روشن است.

استفاده از فرصت ها

فكر می كنيد چرا چيني ها اینقدر در آفريقا كه سرشار از منابع طبيعي است حضور قدرتمندی دارند؟ چيني ها به محض دیدن يك فرصت خوب آنرا شناسايي مي كنند و از به چنگ آوردن آن نمي ترسند.

وقتي ذهن كارآفرينان چيني درگير چيزي شود، از آن بهترين استفاده را مي كنند. بنابراين به سرعت هم كسب وكارهايشان را برای استفاده از فرصت جديد تغيير مي دهند. پس اگر امروز كمپاني تان قطعات الكترونيكي توليد مي كند، هيچ بعيد نيست فردا بتواند دستي هم در توليد الكتريسيته داشته باشد.

توانايي انطباق تغيير

 كارآفرينان چيني را نمي ترساند. آنها بطور مستمر در حال يادگيري و انطباق الگوهاي كسب وكارشان با شرايط گوناگون هستند. آنهايي كه مي گويند چيني ها خلاقيت ندارند و فقط كالاهاي بی كيفيت توليد می كنند، كساني هستند كه تجارتشان از طرف چينی ها تهديد می شود. چينی ها هر روز خلاق تر می شوند و كالاهاي با كيفيت تري توليد مي كنند.

خوش بيني

شاید بسیاری از ما درباره دولتی كه دل خوشي از آن نداريم بدگويي مي كنيم. اما كارآفرينان چيني انرژيشان را صرف گله و شكايت كردن درباره چيزهايي كه نمي توانند تغيير دهند نمي كنند، بلكه سعي مي‌كنند كارشان را پيش ببرند.

ميليونرهای چيني ذاتا خوشبين هستند و اجازه نمي دهند سياست، روزشان را خراب كند.

شرافت در كار

كارآفرينان چيني نسبت به وجهه و مقبوليت شان حساس هستند. آنها معتقدند كه از دست دادن وجهه خوب، شرم آور است بنابراين بسيار با شرافت عمل می كنند. به همين ترتيب هم انتظار دارند كه بقيه نيز به وعده هايشان عمل كنند.

آنها همچنين ارزش زيادی براي خانواده و جامعه شان قائل هستند و مي دانند كه ساختن كسب و كاری موفق، يك كار تيمی است.

منبع:بیزنس اینسایدر

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    0 0
    جالب بود
  • بی نام DE ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۲
    1 0
    خیلی از این ویژگی ها اصلا در چینی ها وجود ندارد ....این مقاله خارجی ظاهرا و حتما چین را با یک کشور دیگر مثلا ژاپن اشتباه گرفته ....