مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با استاندار سمنان دیدار کرده و گزارشی از وضعیت مصرف برق به ویژه از زمان تغییر ساعت کاری ادارات در استان را ارائه کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در این نشست ضمن تاکید بر پیگیری موضوع بهینه سازی مصرف برق توسط تمام نهادها و آحاد جامعه بیان داشت : صرفه جوئی در مصرف انرژی به عنوان یک اولویت مهم در تمام بخش ها یک ضرورت است و انجام دقیق و بهینه آن گام عملی در تحقق اقتصاد مقاومتی است.
دکتر محمدرضا خباز با عنوان این که همگی می باید در زمینه صرفه جوئی منطقی و استفاده صحیح از برق به صورت جدی اهتمام نموده و پیشقدم باشیم تصریح کرد: برای فرهنگ سازی در تمامی زمینه ها به خصوص موضوع مدیریت مصرف انرژی ، ابتدا می بایست خودمان عامل بوده و دیگران را هم به این امر حیاتی تشویق و ترغیب کنیم .
وی تصریح کرد: به منظور نظارت بر بهره گیری شایسته از برق ، کارشناسان شرکت توزیع برق در ادارات حضور یافته و نسبت به کنترل مصرف اقدام و گزارش مربوطه ارائه گردد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ابتدای این نشست بیان داشت : ابتکار عمل استانداری سمنان در خاموش نمودن لامپ های روشنائی سالن ها و همچنین کاهش میزان آن در محیط اداری و استفاده از نور طبیعی روز ارزشمند و قابل تقدیر است .
مهندس سیدمحمـد موسوی زاده از پیگیــری های شخص استاندار در مدیریت بهینه مصرف از جمله کنترل روشنایی داخل اتاق و استفاده از نور موضعی و خاموش نمودن مصارف اضافی غیر ضروری قدردانی کرد و گفت: همکاری معاونین استاندار و مسئولین استان در موضوع صرفه جوئی در مصرف برق ادارات ، اثرات مناسب و تاثیرگذاری در نهادینه سازی فرهنگ بهینه مصرف دارد.
وی با اشاره به این که اقدامات صورت گرفته در کاهش مصرف برق ساختمان اداری استانداری سمنان ، اقدام عملی در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: توسعه و تعمیم این نمونه فعالیت های الگوئی در بین مردم و دستگاه های اجرائی و عملیاتی نمودن آن ، تاثیرات مستقیمی در کاهش پیک بار و حفظ و صیانت از این نعمت الهی و سرمایه ملی دارد .
وی به موضوع مطالبات دستگاه های اجرائی بابت بهای برق مصرفی اشاره کرد و یادآور شد : با پرداخت معوقات و همچنین بهای مصرفی جاری توسط دستگاه های اجرائی بدهکار، در روند اجرای به موقع پروژه ها و خدمت رسانی به هنگام به مشترکان و انجام برنامه های پیک سائی موثر است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =