۰ نفر
۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰

ایسنا نوشت:

دادگاه محاکمه حسنی مبارک امروز (شنبه) حکم خود را درباره مهمترین اتهامی که علیه وی و فرزندانش مطرح است، صادر کرد و بر اساس آن مبارک، فرزندانش، وزیر کشور و معاونان وی تبرئه شدند.

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این پرونده که در مصر به "پرونده قرن" مشهور است، برای رسیدگی به اتهامات حسنی مبارک، فرزندان وی، وزیر کشور و شش تن از معاونان وزیر کشور و نیز یکی از سرمایه‌داران نزدیک به مبارک تشکیل شد. مبارک در بخشی از این پرونده نیز از اتهام صدور گاز به اسرائیل به بهای کمتر از قیمت‌های جهانی تبرئه شد.

پیشتر و در طول سه سال گذشته پرونده مبارک سه مرحله را طی کرده است و حسنی مبارک از سوی دادگاه به اتهام قتل تظاهرکنندگان محاکمه و به حبس ابد و اعدام محکوم شد، اما این احکام به دلیل تغییرات سیاسی در مصر لغو و جلسه اعلام حکم به امروز موکول شده بود.

مبارک در پرونده دیگری موسوم به پرونده کاخ ریاست جمهوری به چهار سال زندان محکوم شده است و علا و جمال مبارک فرزندان وی نیز هر یک به سه سال زندان محکوم شده‌اند. مشارکت در قتل تظاهرکنندگان که امروز حکم آن صادر شد، مهمترین اتهامی است که علیه مبارک و فرزندانش مطرح بود. طبق حکم دادگاه هیچ مدرکی دال بر مشارکت مبارک و فرزندانش در قتل تظاهرکنندگان ارائه نشد.

قرار بود حکم مبارک در تاریخ پنجم مهر قرائت شود، اما قاضی دادگاه آنرا به امروز موکول کرد. قاضی در ابتدای جلسه امروز با ارائه آماری از شمار قربانیان تاکید کرد که آمار نهایی از خشونت‌های منتهی به برکناری حسنی مبارک 239 کشته و 1588 زخمی بوده است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    13 13
    مبارک مرد انقلابی و دلسوز مصر هست.
  • سجاد A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    8 11
    رییس جمهورقانونی دکترمرسی درزندان هست دیکتاتورتبرئه میشود.وسینه چاکان سیسی درکشورمامیگویند بهترکه مرسی زندان شد درحالیکه نمی دانند سیسی دست نشانده پادشاه سعودی وامارات متحده هست. خبرانلاین لطفادرج کن نظرات کاربرانت را
    • بی نام IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
      7 1
      مبارک شرف داره به اسلامگرایان وحشی
  • بی نام A1 ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    11 5
    خدا را شکر .این مرد نگذاشت افراطی ها مصر را داغون کنند .افرین .