خبرگزاری‌ها از لغو کنسرت کیهان کلهر و گروه همراه در شهر نیشابور خبر دادند، آن هم به دستور دادستان این شهر، دستوری شفاهی که حتی عجز و لابه‌های مدیرکل ارشاد که دستوری مکتوب بدهید نیز ثمری نداشت و آقای دادستان با تهدید به بازداشت در نهایت همه را تسلیم دستور شفاهی خویش کرد.

نگارنده و بسیاری از شیفتگان فرهنگ و هنر اصیل ایرانی، از جمله موسیقی، هیچ اطلاعی از متن و محتوای این حکم نداریم. اما هم من و هم بسیاری از کسانی که علاقه‌مند به گسترش فرهنگ و هنر ایرانی هستیم، می‌دانیم که مهمترین عامل برای نفوذ هر فرهنگی، با موسیقی شروع می‌شود. این البته گفته من و ما نیست. گفته افلاتون و ارسطو است که قرن‌ها قبل گفتند اگر بخواهید در فرهنگی نفوذ کنید و آن را از درون متلاشی نمایید، با موسیقی به سراغ مردمانش بروید.

حال در چنین شرایطی که موزیسینی چون کیهان کلهر که یکی از دغدغه‌های همیشگی‌اش در عمر چندین دهه‌ای موسیقی‌اش گسترش و ترویج سپهر تمدنی موسیقی ایرانی است و این را نامزدی او در چهار مرتبه در جایزه گرمی به اثبات رسانده و کنسرت‌هایش و تکنوازی‌ها و همنوازی‌های او نیز تاییدی است بر دغدغه‌های فرهنگی این چهره پرتلاش موسیقی ایرانی، لغو این کنسرت چه معنایی می‌دهد؟ 

آیا دادستان نیشابور هنگام لغو این کنسرت خبر داشته یا دارد که کیهان کلهر همان کسی است که آلبوم« شب سکوت کویر» را آهنگسازی کرده است که یکی از درخشانترین‌ آثار در معرفی موسیقی خراسان و همان منطقه نیشابور است؟

آیا دادستان نیشابور ذره‌ای با خود اندیشیده است که در مقابل هجوم بیش از ده هزار کانال ماهواره‌ای که هر روزه به عریانترین شکل انواع واقسام موسیقی‌های عجیب و غریب از فرهنگ‌های دیگر را به خورد جوانان این مرز و بوم می‌دهند، چه جایگزینی باید به او بدهد؟

آیا دادستان نیشابور فکر کرده است که چه نقشی را بازی می‌کند؟

نگارنده و بسیاری چون من که سال‌هاست درد و دغدغه فرهنگ و تمدن ایران و اسلام در وجودمان ریشه زده است، بر این باوریم که آقای دادستان با این کارش آب در آسیابی می‌ریزد که که نتیجه‌اش کیسه‌های‌آردی است که با آن نان‌های نفوذ فرهنگ بیگانگان پخته می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 535377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    19 1
    برای کی میفرمایی یک مشت انسان مغزشسته ... که متکبرانه و مستکبرانه کل امور دردستشونه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    13 1
    به چه حقي كنسرت لغو ميكنن ؟؟؟
  • بی نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۲
    15 2
    اگر دادستان برخورد غیر قانونی کرده باید از او شکایت کرد و خسارت هم مطالبه نمود
  • بی نام A1 ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    8 0
    باتشکر کاملابانظر شماموافقم بعنوان یک شهروند نیشابوری انتظار حداقلی ارائه دلیل داشتیم انگار هنوز در این کشور برخی مصونیت اهنی دارند و نیازی به توضیح برای شهروندان نیست
  • بی نام US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۳
    9 1
    با اين نامه اي كه خانواده شهداء نوشته اند بايد ديد آقاي دادستان چه مي كند؟ به نظرم فشار خوبي به اون آمده و نبايد رهايش كرد
  • روستایی NL ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
    2 0
    مشکل دادستان چیه که کنسرت رو لغو میکنه ؟