ایرنا نوشت: در مذاکرات بشار اسد رئیس جمهوری سوریه و سپهبد والری گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه برای تداوم همکاری های نظامی ضدتروریستی دو کشور و هماهنگی های بیشتر به ویژه علیه داعش و جبهه النصره توافق شد.

رئیس جمهوری سوریه برای نخستین بار از پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه مرکز عملیات نظامی ضدتروریستی یگان هوافضای روسیه بازدید و افزون بر دیدار با نیروهای مستقر با سپهبد گراسیموف نیز مذاکره کرد.

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار مسائل مربوط به هماهنگی اقدام های ارتش سوریه با پشتیبانی نیروی هوافضای روسیه در مبارزه با گروههای تروریستی بین المللی داعش و جبهه النصره در خاک سوریه بررسی شد.
در این دیدار همچنین موضوع رعایت آتش بس در چارچوب تفاهم نامه ایجاد محدوده های کاهش تنش در سوریه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

بشار اسد هنگام بازدید از پایگاه حمیمم از یگان های پروازی جنگنده های سوخو-35 و نیز برخی جنگ افزارها و تجهیزات نظامی پیشرفته در این پایگاه دیدن کرد.

شماری از فرماندهان نظامی روسیه و سوریه بشار اسد را در این بازدید همراهی کردند.

روسیه از مهرماه سال 1394 در قالب همکاری ضدتروریستی با سوریه افزون بر استفاده از یگان هوافضای خود مستقر در حمیمیم، از واحدهای دریایی و زیر دریایی و همچنین بمب افکن های قاره پیما برای بمباران اهداف تروریست های ضدسوری به ویژه داعش و جبهه النصره بهره می گیرد که سبب توقف پیشروی آنها و آغاز شکست های پیاپی شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =