۰ نفر
۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵

ایرنا نوشت: 'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در سفر سه روزه برای رایزنی در خصوص موضوعات بین المللی و دو جانبه راهی ایالات متحده آمریکا شد.

به گزارش رسانه های پاکستان روز سه شنبه گزارش دادند، 'خواجه محمد آصف' وزیر امور خارجه پاکستان در سفر به ایالات متحده آمریکا با همتای آمریکای خود 'رکس تیلرسون' و ' مک مستر ' مشاور امنیت ملی رویس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو می کند.
رایزنی در خصوص راهبرد جدید آمریکا در افغانستان و جنوب آسیا و گفت و گو در خصوص موضوعات کشمیر از محورهای این دیدار اعلام شده است.

قرار بود دیدار ' خواجه محمد آصف وزیر امور خارجه پاکستان با تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا پس از اعلام راهبرد جدید آمریکا درباره افغانستان و جنوب آسیا برگزار شود.
وزیر خارجه پاکستان پس از آن، دیدار با همتای آمریکایی خود را به دلیل سفر به چین، ترکیه و ترکیه برای رایزنی پیرامون موضع جدید ترامپ در قبال اسلام آباد، به تعویق انداخت.

بر این اساس، «خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان طی تصمیم ۲۴ اوت - دوم شهریورماه سال جاری - کمیته شورای امنیت ملی به ریاست نخست وزیر این کشور، برای رایزنی با مقامات چین، ایران و ترکیه درباره موضع جدید «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، راهی این سه کشور شد.

نخستین دیدار مقامات عالیرتبه ایالات متحده آمریکا و پاکستان در هفته های گذشته، اخیرا و در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در دیدار شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان و مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در نیویورک انجام شد.

پنس در آن دیدار تأکید کرد آمریکا برای مبارزه با تروریسم و برقراری امنیت در منطقه خوستار ادامه همکاری با پاکستان است.
وی افزود: آمریکا اهمیت زیادی برای روابط خود با پاکستان قائل است و خواستار حفظ روابط پایدار با این کشور می‌باشد.
معاون ترامپ در پایان آن دیدار گفته بود که به دنبال راه‌های تازه برای حفظ و گسترش روابط با پاکستان است.
لازم به ذکر است که ترامپ ضمن اعلام راهبرد جدید خود در باره افغانستان با اشاره به اسلام آباد اعلام کرد که آمریکا دیگر نمی‌تواند در قبال حضور گروه‌هایی مانند طالبان در پاکستان ساکت بماند.
وی افزود که ما میلیاردها دلار در اختیار پاکستان گذاشته ولی آنها به گروه هایی که عوامل بی‌نظمی و خشونت هستند، فضای امن داده‌اند.

رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرد که پاکستان به سازمان‌هایی پناه داده که هر روز تلاش می‌کنند مردم ما را بکشند، ما به پاکستان میلیاردها دلار پرداخت کرده‌ایم ولی آن ها به تروریست هایی پناه داده‌اند که ما با آن‌ها می‌جنگیم. این وضع باید تغییر کند و این تغییر فورا انجام خواهد شد. هیچ همکاری نمی‌تواند در مورد کشوری که به شبه نظامیان و تروریست‌هایی که نظامیان و مقامات آمریکایی را هدف قرار می‌دهند، دوام بیاورد.
به گفته ترامپ زمان آن فرا رسیده که پاکستان تعهد خودش را به تمدن، نظم و صلح نشان دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 713270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =