پژوهش‌های علمی نشان داده است که استرس و خشونت از زمان جنینی قابل انتقال است، لذا جنینی که دارای مادری پر استرس است که آرامش روحی نداشته و دایم درگیر مشکلات و تنش‌های مختلف خانوادگی است غیر از مشکلات روحی که ممکن است بر روحیه آن تاثیرگذار باشد امکان دارد از لحاظ جسمی نیز بصورت لب شکری و کام شکافته متولد شود.

در جامعه امروز ایران که صدا و سیما بدون توجه به روحیات مردم در حال تهیه فیلم‌های ارزان قیمت کره‌ای است و حتی برای کودکان نیز انیمیشن‌هایی پخش می‌شود که حاوی مفهوم جنگ، درگیری، مقابله و خشونت است ما به کودکانمان یاد می‌دهیم باید در جامعه‌ای زندگی کنند که دایم در حال تبدیل شدن به موجودی قویتر جنگنده‌تر و خشن‌تر باشند.

فیلمهای ساخته شده در ایران نیز که عمدتا با محتوای مشکلات عدیده خانوادگی ،خیانت و قتل ساخته می شود بجای حل مسئله آموزش فرار از موقعیت و ناکامی را به تصویر می کشد،که در کنار مشکلات اجتماعی در حال حاضر کشور نظیر بالا رفتن سن ازدواج، ترس از تنهایی برای زنان، خیانت و طلاق خشم پنهانی را به همه مخاطبان تزریق می‌کند.

مشکلات اقتصادی ناشی از بیکاری، تورم و فقر اگر با چاشنی شبکه های اجتماعی فساد اخلاقی و خیانت های آسان همراه شود می تواند از یک پدر یا یک مادر قاتل بسازد چنانکه در فجایع ماههای اخیر تهران دیدیم دو مرد برای سرقت لوازم یک خودرو به حیات یک کودک آنچنان بی توجهند که نوزاد را زیر گرمای 40 درجه ظهر تهران در داخل ماشین فلزی رها می کنند تا اتفاقی که نباید بیفتند رخ می دهد.

پس مشکلات اقتصادی و ناکامی‌های متواتر می‌تواند انگیزه هر بزه و جرمی را فراهم آورد و در قتل های خانوادگی معمولا با رد پایی از مشکلات خانوادگی همراه است همانطور که پدر دختران به قتل رسیده پیش از مرگ گفته است که علت کشتن فرزندانش اختلاف با مادرشان بوده که 50 روز پیش خانه را ترک کرده است.
در کنار مشکلات موجود نبود نشاط و شادی در جامعه یکی دگیر از دلایل شکل گیری چنین خشونت های خفته و زیر پوستی است. با وجود آنکه ایران دارای تعطیلات رسمی زیادی است اما نشاط اجتماعی به معنای برگزاری جشنهای همگانی نظیر انواع فستیوال و کارناول های شادی، آتش بازی و مسابقه که می‌تواند هیجانات احساسی را کاهش داده و ضمن نزدیکی مردم خشونت را نیز کاهش دهد در ایران وجود ندارد.

خشونت و تلنبار آن در روح و روان مردم که ناشی از مشکلات اقتصادی، آسیب های اجتماعی و حتی ناکامی‌های سیاسی است به شکل درگیری و خشونت در فضاهای اجتماعی نظیر پارک، مترو ،تاکسی و رانندگی بروز داده می‌شود و در واقع هشدارهای کوچکی از خشونت هایی است که می‌تواند مبدل به قتلهایی شود که در آن محبت به فرزند و پدر و مادر نیز فراموش می‌شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۴
    0 0
    آفرين، گل گفتي