۰ نفر
۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲

تهران نیازمند پژوهش‌های جدی است. این شهر، با آن‌که از جایگاه سیاسی ممتازی برخوردار بوده و هست و شاهد اتفاقات بزرگی بوده که تاثیری عمیق وگسترده بر سرنوشت ملی ما داشته، اما آن‌چنان که باید مورد مطالعه و تحقیق قرار نگرفته است. این موضوع در دوره تأسیسات تمدنی جدید بیشتر مشاهده می‌شود.

تهران امروز با همه بزرگی و عظمت یکی از روستاهای نه چندان مشهور در شمال ری بود و در کنار آن روستاهای کهن مهران و قصران و دولاب و دَرَشت یا طرشت و... قرار داشت. امروزه تهران همه آنها را در خود گنجانیده است و خود ری هم‌اکنون یکی از بخش‌های تهران به شمار می‌آید.

تهران از یک طرف با برخورداری از تمدن هفت هزار ساله شهر ری و از طرف دیگر تمدن سه هزار ساله منطقه شمیران، ایستگاه ورود تمدن های جدید از جمله دانشگاه و چاپخانه است.

شورای شهر تهران مصوبه ای برای ثبت گنجینه های تاریخ تهران دارد تا در کنار اعتبارات تعیین شده توسط شهرداری بتواند از تخریب آنها جلوگیری کند. مرمت و بازسازی برخی بافت های قدیمی شهر تاریخی تهران از جمله «دارالخلافه» و تبدیل آنها به اماکن کارآمد و قابل استفاده برای پایتخت مربوط به برنامه پنج ساله دوم توسعه است.

نباید فراموش کنیم که احیاء بناهای تاریخی تهران و احیای خانه های مفاخر  وگنجینه های تاریخی تهران را باید احیای زندگی در شهر دانست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =