طوفان محمدی، عضو شورای کلانشهر اراک در نطق پیش از دستور ریاست شورای شهر عصر روز شنبه ضمن تبریک روز جهانی معلم بیان کرد: امروز اقیانوس پر از زلال و آبی معلمان سرزمین مادری ام ایران در سکوت و سکون در حال سرایش نیایشی است رو به آسمان که تا بتواند در اوج بی مهری در حصاری که به نام فقر مادی گرفتارش ساخته اند، از آرمان خویش غافل نشده و به عنوان یک پیام بر، پیام رسان حقیقت آفرینش و پرستش باشد تا پرسشگری پیوسته در تمامی فرآیند ها برای تحقق یک جامعه مدنی که شروع و بازتاب آن، یک گفتمان دوسویه است. این شروع مبارک نخواهد داشت مگر اینکه کلیدواژه گفتگو را درک نماییم و همگی همفکر شویم برای یک آفرینش تازه به نام " توسعه همه جانبه".

به گزارش خبر آنلاین ، وی افزود: امروز معلمان به عنوان منادیان گفتگو و کلید واژه این عنوان محبوب برای هم افزایی فرهنگی برترین گفتگوگران محسوب می شوند که توان برقراری صلح در جهان را دارند چرا که تک تک بشر از پرتو اندیشه و نگاه آنان عبور خواهد کرد و این معلم خواهد بود که تک تک زیرمجموعه خویش را طالب صلح یا خشونت طلب تربیت خواهد نمود.
طوفان محمدی تصریح کرد: از نگاه من معلم هر کلاس درس یک سازمان ملل متحد و هر مدرسه یک شورای امنیت جهانی است اگر درست شکل گیرد می تواند در تحولات فرهنگی و سیاسی و ... جهان نقش آفرینی متناسب خویش را داشته باشد، البته این مستلزم آن است که جهانی بیاندیشیم و دانسته هایمان متناسب با فرمت جهانی باشد تا از جهان دور نشویم که امروز دور شدن از جهان سرنوشت آواره شدن در کویر را در پی خواهد داشت.
وی ادامه داد: معلم ارمغان آور صلح و دوستی برای ملل است و نقش آنان غیر قابل کتمان ، همه باید به این حقیقت واحد برسیم که معلم انسانی است که می خواهد سعادت و شقاوت عموم مردم را رقم زند و امروز در اکثریت کشورهای جهان ، معلم را به عنوان عامل توسعه همه جانبه پنداشته و در زوایای مختلف شاخص های معنوی و مادی ایشان را اعتلا داده و از این مسیر بستر شایسته ای برای توسعه همه جانبه برای خود فراهم آورده اند.
محمدی اظهار داشت: امروز به صراحت می گویم در ایران به اموزش و پرورش خصوصا معلم به عنوان یک اولویت و توسعه گر، نگریسته نشده و تنها در قالب های شعاری معلم و علم آموزی را ستوده اند و در پرتو ستودنی های خشک و تکراری یاس و ناامیدی بر جامعه معلمان ایران رخنه کرده است و ناگزیر این بذرهای وحشت به دانش آموزان نیز سرایت خواهد کرد و فردایی بهتر که در پی تحقق آن هستیم معنایی نخواهد داشت.
وی افزود: امروز در جای جای جهان همگان به این نقطه اشتراک رسیده اند که برای عبور از تمامی خطراتی که در کمین بشریت پیوسته وجود داشته و خواهد داشت تنها یک راه عبور خواهد بود و آن هم آموزش عقلانی بشر است، آموزش در نگاه و اندیشه معلمان تولید می شود پس اگر جامعه آرمانی می خواهیم باید به امنیت همه جانبه معلمان توجه داشته و برای گذر از پیچ های معمول برای صعودی پایدار به معلمان در ابعاد مختلف مصونیت هایی اعطا نماییم تا در فضایی آرام و آزادانه انسان هایی جست و جوگر و صلح طلب تربیت نمایند.
محمدی در خطاب به رئیس جمهور عنوان کرد: جناب آقای رئیس جمهور ، معلمان سفیران فرهنگی کشور هستند که در درون و برون مدرسه و کلاس درس نقش خویش را به زیبایی تمام ایفا می نمایند. حال با توجه به قول و قراری که در دولت یازدهم داشتید مبنا بر آن شد بودجه فرهنگی به وزارت آموزش و پرورش و معلمان اختصاص یابد که با فراغ بال بیشتر کار فرهنگی انجام دهند، ولی تاکنون هیچ اقدام عملی مشاهده نشد. حضرتعالی بر دولت مردمی خویش نام امید و تدبیر را برنهادید و امروز تدبیر بر آن است برای رشد و شکوفایی بذر امید که در بطن و متن جامعه کاشتید به پرورش دهندگان این بذر که معلمان در جامعه هستند با نگاه و اندیشه و سینه ای واسعه بنگرید.
وی ادامه داد: با امید به آن که معلم را نه برای معلم بلکه بخاطر آینده برترین سرمایه هایمان بیش تر درک و حمایت کنیم اگر چه هنوز در جامعه ما باور آن برای بسیاری که با صبر و شکیبایی و ایثار معلم بر جاه و جلال نشسته اند سخت و آزاردهنده است.
محمدی گفت: استان مرکزی مهد پرورش شیرزنانی چون پروین اعتصامی ها و ژاله قائم مقامی ها و کبیر مردانی چون بنیانگذار انقلاب امام خمینی (ره) ، قائم مقام فراهانی و امیرکبیر ها بوده اند و این خاک به این مردان و زنان زینت داده نشده مگر این که حرمت و جایگاه معلم پاس داشته و اگر بار دیگر با عشق با فرهنگی که در آرمان هایمان وجود دارد ولی با تبلیغات سو رو به خاموشی رفته بار دیگر معلم را ارج نهیم و او را در وجود خویش در صدر نشانیم .پس بیاییم این سرمایه گذاری را برای نسل های امروز و فردا که یک سرمایه گذاری پایدار است تکرار کنیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 714854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =