محمدیان:سخت می‌توانند قانعم کنند تیم‌های دختران نباشند

معاون بانوان وزارت ورزش می‌گوید زیر بار تعطیلی تیم‌های بانوان نمی‌رود و چند روزی است تمام تلاشش مقابله با این سونامی تعطیلی تیم‌های دختران است.

فاطمه پاقلعه‌نژاد:در دل موفقیت‌های امیدبخش بانوان در ورزش قهرمانی از مسابقات داخل سالن در ترکمنستان تا درخشش دختران ووشو در مسابقات جهانی، به یکباره موجی از ناامیدی برای ورزش حرفه‌ای بانوان از راه رسیده است. تعطیلی تیم فوتبال بانوان آینده سازان نجف آباد، قهرمان فصل قبل. تعطیلی تیم فوتبال دختران شیراز. بلاتکلیفی بانک سرمایه برای تیمداری در والیبال بانوان و البته اتفاقات بد برای هندبال تاسیسات دریایی و سرآخر هم دل زده شدن تیم های مهم بسکتبال برای تیمداری. 

چه شده که تیم ها از تیمداری در رشته های بانوان سرباز می زنند؟ این پرسشی بود که در دو سه روز گذشته موجی را در توئیتر و اینستاگرام و تلگرام به راه انداخته. همه افسوس می خورند و مسئولانی را که دم انتخابات مدام شعار می دادند، به باد انتقاد گرفته اند. قرار بود حداقل 30 درصد بودجه ها به بانوان اختصاص پیدا کند اما حالا چه اتفاقی دارد می افتد؟ چرا خبری نیست؟ 

در این مواقع اولین متهم می شود وزارت ورزش و معاونت بانوان. جایی که البته متولی ورزش بانوان است اما در این مورد خاص، در جایی که تیم ها در ورزش قهرمانی فعالیت می کنند و بودجه دولتی دارند، نه اجازه هزینه کردن دارد و نه حق دخالت مستقیم اما این بچه ها تنها پناه شان فعلا امید بستن به دکتر فریبا محمدیان، معاون بانوان وزارت ورزش است.

او در گفت و گو با خبرآنلاین درباره مشکلات و چالش های ورزش بانوان خیلی صریح حرف زده اما حالا تنها بخشی از گفته های این مسئول درباره موج تعطیلی تیم ها را با هم مرور می کنیم. او که خودش هم نگران است، علی نژاد رئیس فدراسیون ووشو که در اتاقش نشسته را به شهادت می گیرد و می گوید: «همین پیش پای شما داشتم با یکی از مدیران باشگاه ها که توان مالی شان خوب است، صحبت می کردم. موضوع صحبت مان هم همین مسئله تیم فوتبال دختران آینده سازان بود.»

او سپس ادامه می دهد: «همان طور که می دانید ما در وزارت ورزش حق دخالت مستقیم از نظر قانونی در امور مربوط به ورزش حرفه ای را نداریم اما به عنوان متولی، ابزارهایی در اختیار داریم که از آنها برای کمک به توسعه ورزش قهرمانی بانوان هم استفاده می کنیم. در مورد همین تیم های فوتسال هم این نگرانی را از چند روز قبل که ایجاد شد، به طور جدی پیگیری کردیم چون نمی خواهیم این سرمایه های مان بی تیم بمانند. ما نمی توانیم پول بدهیم یا تیم‌داری کنیم اما ابزارهایی  برای کمک به حل این مشکل وجود دارد. من چند مرحله با مسئولان عالیرتبه فدراسیون و مدیران موثر باشگاه های دیگر در این زمینه حرف زدم تا ان‌شالله مشکل دختران مان حل شود. ببینید تا لحظه آخر هم این مسئله را پیگیری می کنم. اگر فقط مشکلات مالی باشد، یا خود آینده سازان انشالله تیم‌داری می کند، یا این تیم به نام مجموعه باشگاهی دیگری در مسابقات شرکت خواهد داشت و نمی گذاریم این جمع خوب از هم بپاشد. »

او بر این نکته تاکید می کند که اگر فقط مشکلات مالی باشد و بعد که می پرسیم توضیح می دهد: «ببینید من می گویم تا جایی که مسئله قابل حل باشد و مشکلات تیم‌داری باشد، همه تلاشم را می کنم، مگر اینکه مسئولان بتوانند مرا قانع کنند که مثلا وجود فلان تیم به صلاح ورزش نیست. مطمئن باشید که من خیلی سخت قانع می شوم. شکر خدا در این مورد خاص که چنین نگاهی وجود نداشته و امیدواریم مشکلات حل شوند.»

او خبرهایی خوش برای دختران شیرازی دارد و می گوید: «شکر خدا تیم دختران شیراز در مسابقات حضور خواهد داشت. درباره والیبال هم خیلی نگران نباشید و لیگ بانوانش به کارشان ادامه می دهد و درباره بسکتبال هم به طور جدی از فدراسیون خواستیم مشکلات را حل کنند و این دوستان هم قول مساعد داده اند.»

به این ترتیب متولی ورزش بانوان امید زیادی به حل مشکل تیم‌داری تیم ها در لیگ های مطرح ورزش بانوان دارد. امروز روز مهمی برای ورزش بانوان است. آیا خبرهای خوب را بعد از 72 ساعت پر استرس می شنویم؟

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =