ایرنا نوشت: مشاور رییس‌‌جمهور گفت:برجام منافع اقتصادی زیادی داشته که ترامپ از آن‌ها عصبانی است. همه این‌ها نشان می‌دهد برجام توافق خوبی برای ایران بوده است. برجام را باید تا زمانی که به نفع ایران است حفظ کرد.

حسام الدین آشنا معتقد است امروز جایگاه ریاست جمهوری آمریکا با حضور ترامپ به نازلترین سطح خود در سال های اخیر رسیده و این امر به دلیل آن است که دولت ترامپ بیش از اندازه به منافع اسرائیلی و لابی عبری- سعودی در واشنگتن وابسته شده و از شعار اول آمریکا به اول اسراییل رسیده است.

اهم اظهارات حسام الدین آشنا به شرح زیر است:

*مردم این منطقه و بالاخص کشورهای اروپایی‌ها می‌دانند که اگر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این منطقه در مقابل تروریست‌ها مقاومت نکرده بود، امروز اروپا چه وضعیتی داشت و تروریست‌ها چگونه جهان را ناامن ساخته بودند.
*مردم و دولت ایران در کنار سپاه خواهند بود. اقدام آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه سپاه، موضوع جدیدی نیست. آمریکایی‌ها بیش از هر کس دیگری می‌دانند که این اقدام تأثیری بر عزم ایران برای دفاع از خود و دفاع از مردم ایران به خود راه نخواهد داد.
*تحریم علیه سپاه هم پدیده جدیدی نیست. آقای ترامپ هم باید بداند مردم ایران سپاه را برای فعالیت‌های اقتصادی‌اش نمی‌خواهند و از سپاه حفظ امنیت و استقلال ایران را مطالبه می‌کنند. سپاه نهادی اقتصادی نیست تا آن‌ها بتوانند با تحریم‌ها بر سرنوشت آن تأثیر بگذارند. سپاه یک نهاد نظامی است و در انجام این وظیفه‌اش نه مذاکره‌پذیر است و نه کوتاه خواهد آمد. سخنان ترامپ جز افزایش حمایت مردم ایران از سپاه فایده دیگری برای‌شان ندارد.
*امروز درستی برجام بیش از هر زمان دیگری آشکار شد. آمریکا نمی‌تواند بدون هزینه کردن آبرو و اعتبارش از برجام خارج شود. جهان اکنون در کنار ما ایستاده است و ایران می‌تواند در کنار کشورهایی که برای صلح، دیپلماسی، عقلانیت و منافع متقابل احترام قائل هستند، از این مقطع عبور کند.
*امروز آن‌ها که می‌گفتند برجام به نفع ایران نبوده و منافع آمریکا را تأمین کرده است باید پاسخ دهند که چرا آمریکا می‌خواهد از چیزی که منافعش را تأمین کرده است خارج شود؟ برجام جهان را در حمایت از ایران متحد کرده و این دست‌آورد اندکی نیست. 

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =