عبدالله عامری درگذشت/ پیام تسلیت ملانوروزی برای درگذشت هنرمند نوگرا

مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد در پیامی درگذشت عبدالله عامری؛ هنرمند نقاش را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، عبدالله عامری از پیشگامان هنر نوگرای ایران ۲۰ مهرماه در سن ۹۵ سالگی درگذشت. او فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیبا بود و در طول فعالیت هنری خود در نمایشگاه ها و بی‌ینال‌های متعددی شرکت کرده بود.

عامری در کنار جلیل ضیاپور، لیلی تقی پور، جواد حمیدی، شکوه ریاضی و احمد اسفندیاری جزو نخستین افرادی بود که در نیمه دوم دهه ۲۰ به عنوان اولین فارغ‌ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، شیوه جدیدی در نگرش، مقابل نقاشی معمول آن سال ها را به وجود آوردند.

مجید ملانوروزی مدیرکل هنرهای تجسمی هم در پیام تسلیت خود برای درگذشت عبدالله عامری اینطور نوشته است: «عبدالله عامری از نقاشان نوگرای ایران است که در جریان هنر نوگرای ایران به همراه هنرمندان دیگر این جریان را تداوم و تقویت کردند

طبیعت زندگی انسان‌های پیرامون و مفهوم در آثار عامری جایگاه ویژه‌ای دارد و ایشان نمونه‌ای از نقاشان نوگرا هستند که مدرنیسم را در ارتباط با مشخصه‌های بومی دنبال کردند.

عامری از فارغ التحصیلان هنرستان کمال الملک و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است و هنرمندانی مانند عامری بیانگر نقش تاثیرگذار این مراکز آموزشی هنری در دهه های گذشته است.

درگذشت این هنرمند گرانقدر را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می گویم و رحمت الهی را برای آن زنده یاد از درگاه خداوند خواستارم.»

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 716976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =