آزادسازی مکالمات بین‌الملل؛ وعده وزیر ارتباطات در تلکام ۲۰۱۷

وزیر ارتباطات با بیان این که با آزاد سازی مکالمات بین الملل برای اپراتورهای مجازی، بهبود کیفیت مکالمات حاصل می‌شود، گفت: با فعال شدن اپراتورهای مجازی در صنعت مخابرات این اپراتورها می‌توانند پنج درصد بازار را به خود اختصاص دهند.

به گزارش خبرآنلاین، آذری جهرمی در افتتاحیه تله کام 2017 افزود: ایجاد تعرفه‌های رقابتی، بزرگ شدن بازار و جلوگیری از قاچاق مکالمه، از مزایای آزاد سازی مکالمات است و بدین ترتیب امکانی برای MVNO ها فراهم می‌شود که از این ظرفیت‌ها استفاده کنندکه کمیسیون تنظیم مقررات، در حال تدوین شرایط است.وی با اشاره به فعال شدن دو اپراتور خصوصی پست، بیان کرد: با آزاد سازی فعالیت‌های پستی، بازار پستی کشور از ظرفیت امروز که ۸۰۰ میلیارد تومان در سال است به 1600 میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

آذری جهرمی اظهار کرد: در راستای توسعه بازار فیبر نوری، شرکت مخابرات ایران نیز طی ۶ ماه گذشته بالغ بر ۱۴ هزار پورت فیبر نوری واگذار کرده است که امیدواریم تا سال آینده به ۱۰۰ هزار پورت افزایش یابد و موانع زیرساختی آن برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم با اصلاح نظام تعرفه ها، تقاضا برای بازار ثابت بیشتر شود، افزود: لازم است شرکت مخابرات ایران امکان فعالیت بخش خصوصی در بازار ارتباطات ثابت را فراهم کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر خط مشی‌های پیش روی وزارت ارتباطات در الزامات 2.5 برابری حجم بازار ICT براساس برنامه ششم توسعه و توجه به اقتصاد دیجیتال افزود: موضوع دیگری که در حال پیگیری آن هستیم بحث شبکه ملی اطلاعات و تولید محتوا است که جهت گیری مناسبی برای هدایت سرمایه گذاری های بخش خصوصی است و هم اکنون شرکت‌هایIPTV و VOD فعالیت خود را آغاز کرد‌ه‌اند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 717660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =