دیدار روستائیان شهرستان بروجرد با نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی

روستائیان شهرستان بروجرد با نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و مدیران شهرستانی در جهاد کشاورزی بروجرد دیدار کردند.

پیام عالیخانی- به گزارش خبرآنلاین لرستان ، در این جلسه، عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع‌طبیعی جزو انفال محسوب می‌شود،گفت: توجه به حفظ انفال و آگاه‌سازی روستائیان در این رابطه بسیار حائز اهمیت است و مهندسین کشاورزی که در مواجه مستقیم با این قشر هستند می‌توانند نقش تاثیرگذاری در این حوزه داشته باشند.

وی با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری و با بیان اینکه حفظ مراتع و جنگل‌ها همواره از سوی مقام معظم رهبری سفارش شده و در اولویت قرار دارد خاطرنشان کرد: باید با دیدگاه عبادتی بزرگ به حفظ و پاسداری از انفال و جنگل‌ها نگاه کرد.

در ادامه این مراسم ، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه تسریع در رسیدگی به پرونده های اختلاف اراضی ملی و مستثنیات اهالی روستاهای مذکور در اولویت قراردارد خاطرنشان کرد:رفع تداخلات اراضی ملی کاشت گیاهان دارویی ، جنگل کاری اقتصادی ،احداث باغات مثمر در اراضی شیب دار و جلب مشارکت جوامع محلی در اجرای طرح های منابع طبیعی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

شیرزاد نجفی تصریح کرد: استان لرستان در زمینه گیاهان دارویی پتانسیل مطلوبی دارد ونگاه دامداران نیز نباید فقط محدود به بحث چرای دام باشد.

وی بیان‌کرد:تغییر رویکرد و فعال شدن در مقوله گیاهان دارویی، ضمن حفظ مراتع، عواید و درآمد های بیشتری می تواند حاصل کند.

در پایان نمایندگان ۱۵ روستای شهرستان بروجرد که به دعوت نماینده مردم بروجرد و اشترینان شرکت کرده بودند به بیان دیدگاه های خود پراختند و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ، به سوالات مطرح شده در جلسه پاسخ داد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =