حجت‌الاسلام منتظری گفت: طبق قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است.

دادستان کل کشور در حاشیه مراسم اعطای کارت ضابطان عام دستگاه قضایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که بعد از اعطای کارت ضابط به ضابطین دادگستری آیا آن بخش از ضابطان که کارت ضابط ندارند حق انجام امور قضایی را دارند یا خیر، گفت: بعد از اینکه کارت ضابطین توزیع شد فقط کسانی مجاز به انجام کارهای تحقیقاتی و بازجویی و اعمال مربوط به ضابط هستند که کارت ضابط داشته باشند و این نص صریح قانون است.

وی افزود: ما محدودیتی در این زمینه نداریم.نیروی انتظامی هر کسی را به عنوان ضابط معرفی کند، بعد از کلاسهای آموزشی، برای وی کارت صادر می شود.

حجت الاسلام منتظری در مورد طرح جمع آوری قلیان و منع استعمال دخانیات در اماکن عمومی نیز افزود: از نظر قانون استعمال دخانیات در اماکن عمومی ممنوع است. در جای دیگر قانون قهوه خانه ها را جز اماکن عمومی تعریف کرده است. بعضی از عزیزان از جمله نمایندگان مجلس و مسئولین به ما ایراد می گیرند که چرا عرضه قلیان در برخی اماکن ممنوع شده است در جواب آنها باید بگوییم که این ممنوعیت به واسطه حکم قانون است و ما ممنوع نکردیم.

دادستان کل کشور توضیح داد : در بعضی استانها اجرای قانون صورت گرفته است و به نظر ما به لحاظ قانونی در سراسر کشور این ممنوعیت باید اجرا شود و اگر بنا به برداشتن ممنوعیت است باید به حکم قانون باشد. الان اشکال عمده بر سر همین موضوع است در حال حاضر دستگاه قضایی صرفا قانون را اجرا می کند.

42238

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =