وکیل قاتل ستایش: احتمال دارد حکم اعدام فردا اجرا نشود

مجتبی فرح‌بخش، وکیل دادگستری، بیان کرد: خبر احتمال تعویق حکم اعدام امیرحسین به من هم داده شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حالی كه در خبرها آمده بود قرار است فردا صبح، قاتل ستایش قریشی، پای چوبه دار برود، امروز خبر رسید كه احتمال تعویق این حكم وجود دارد.

رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی کودک هفت ساله افغان خبر داد. غلامحسین اسماعیلی درباره چگونگی اجرای حکم اعدام و قصاص نفس قاتل کودک هفت ساله افغان افزود: طبق دستور، فردا 27 مهر حکم باید اجرا شود البته اگر دستور جدیدی نرسد. صحبت‌ها و مذاکراتی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام شده اما هنوز خبر جدیدی در این باره به دست نیامده است.

در همین زمینه، مجتبی فرح‌بخش، وكیل امیرحسین، درباره صحت این موضوع به خبرآنلاین می‌گوید: خبر احتمال تعویق حكم اعدام به من هم رسیده و امیدواریم چنین اتفاقی بیفتد.

این وكیل دادگستری ادامه داد: در صورتی كه فردا حكم اعدام انجام نشود، اقداماتی را در دستور كار داریم كه بتوانیم از خانواده ستایش رضایت بگیریم كه انجام قصاص منتفی شود و در عین حال، برای حكم اعدام هم تصمیماتی داریم كه اگر ممكن باشد،‌ از روش‌های قانونی درباره آن اقداماتی را انجام بدهیم.

فرحبخش بیان كرد: ما شرایط روحی سخت خانواده ستایش را درك می‌كنیم اما امیرحسین هم نوجوانی بوده كه در سن زیر 18 سال مرتكب این قتل شده و خوب است شرایط او هم در نظر گرفته شود.

او درباره انتقاداتی كه درباره نحوه دفاع از امیرحسین انجام گرفته توضیح داد: من نمی‌دانم كسانی كه این حرف‌ها را می‌گویند این پرونده را مطالعه كرده‌اند یا نه، من به عنوان وكیل این متهم، تمام توانم را برای دفاع از او انجام داده‌ام، بیش از 40 صفحه لایحه نوشته‌ام، تلاش كرده‌ام ایرادات شكلی و محتوایی كه در روند رسیدگی وجود داشته را تذكر دهم، از همه روش‌های قانونی استفاده كرده‌ام و باز هم این تلاش‌ها را ادامه می‌دهم و امیدواریم كه مجازات امیرحسین چیزی به جز اعدام باشد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    35 5
    براي اين كودك شمالي هم حاضريد حكم اعدام را براي رضايت عقب بندازيد يا نه
  • متعجب A1 ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    42 16
    خیلی جالبه، یکی به اسم وکیل داره تلاش میکنه کسی که به وحشیانه ترین شیوه ممکن جان یک دختربچه رو گرفته را از اعدام حفظ کنه. نکنه قراره این جوانمرد در آینده دانشمند بزرگی بشه یا قهرمان جهان؟ جز اینکه به ادامه کارهای کثیفش با اعتماد بنفس بیشتری ادامه بده، ثمری در ادامه حیاتش وجود نداره.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    4 3
    امیرحسین هم نوجوانی بوده كه در سن زیر 18 سال مرتكب این قتل شده و خوب است شرایط او هم در نظر گرفته شود؟ شما وکیلش هستی درست اما حرفی بزن که برای خودت و خانوادت راضی باشی. اگر قاتل خدای نکرده قاتل دختر خودت بود باز هم شرایطش رو در نظر می گرفتی ؟