ایلنا نوشت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه مشترک رییس مجلس و رییس ستاد کل نیروهای مسلح از دستیابی به راه‌حل میانه‌ای برای اجرایی شدن قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، جانباران و ... خبر داد.

براساس بند "د" ماده 88 برنامه ششم توسعه، کسری خدمت شامل فرزندان ایثارگران، رزمندگان و جانبازانی که مشمول خدمت سربازی بودند، می‌شود. البته این قانون که در سال گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوب شده بود، از سوی ستاد کل نیروهای مسلح اجرایی نشده و سردار کمالی در این باره به ایلنا گفته بود؛ این طرح همچنان نیازمند بررسی است و برای اجرا، نیازمند زمان است.

محمدجواد جمالی نوبندگانی (عضو کمیسیون امنیت ملی) درباره عدم اجرای این قانون ازسوی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اجرای این قانون مربوط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و حتما پس از تصویب باید ستاد کل نیروهای مسلح آن را تایید کند.

او با بیان اینکه مراجعات زیادی در همین رابطه به مجلس شورای اسلامی شده، ادامه داد: در جلسه مشترک مجلس با رییس ستاد کل نیروهای مسلح که اخیرا برگزار شد، خوشبختانه به راه‌حل میانه‌ای دست پیدا کرده‌ایم که به‌طور مثال در سال اول این قانون شامل 20 هزار نفر شده و به تدریج در سال‌های بعد اجرایی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: البته اینکه این تعداد چه شرایطی داشته و چگونه اجرا شود؛ نیازمند یک الگوست که ستاد کل باید آن را مشخص کند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه ما همچنان پیگیر اجرایی شدن این مصوبه هستیم، خاطرنشان کرد: ستاد کل نیروهای مسلح در کل با این مصوبه مخالف نیست؛ بلکه ممکن است با اجرایی شدن این طرح تعداد سربازان از آنچه پیش‌بینی کرده است، کمتر نشود و در حقیقت به دنبال راه‌حلی هستند تا براساس آن هم این طرح اجرایی شود و هم خللی در برنامه‌هایشان ایجاد نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به جلسه مشترک رییس مجلس و رییس ستاد کل نیروهای مسلح از دستیابی به راه‌حل میانه‌ای برای اجرایی شدن قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگران، جانباران و ... خبر داد.

47237

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    16 12
    تبعیض؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    28 0
    آخه این چه جور خبر نوشتنه؟ یه جمله "دستیابی به راه حل میانه" رو از اول تا آخر تکرار کردید.خبر ندارید مجبور نیستید ملت رو سر کار بذارید.
  • راننده A1 ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    18 4
    چرا هی خبر رو تکرار میکنید؟ من فقط به خاطر هشتگ سربازی و پیگیری این خبر به سایت شما میام تو خبر قبلی گفتید ابلاغ نشده تو خبر جدید میگید هنوز دارن تبادل نظر میکنن حالا یه خبر خوب هست اینقدر طولش میدن تا سربازی طرف تموم شه حالا اگه قرار بود پول بگیرن سریع ابلاغ میشد
  • بی نام A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    کاهش خدمت سربازی