زورگیر آپارتمان‌های غرب تهران دستگیر شد/ سرقت ۳۰ میلیونی طلا از یک خانه و آزار جنسی زن ۶۰ ساله

ایلنا نوشت: رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقی که با حضور در مجتمع‌های مسکونی وارد واحدها شده و اقدام به زورگیری از ساکنان کرده بود، خبر داد.

یک ماه پیش و در تاریخ ۲۷ شهریورماه امسال از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ وقوع یک فقره سرقت به عنف منزل در خیابان آفریقا به کلانتری ۱۰۳ گاندی اعلام شد که با حضور مأمورین در محل سرقت واقع در طبقه چهارم یک مجتمع مسکونی، خانمی ۶۰ ساله به مأموران اعلام کرد که سارق جوانی پس از ضرب و شتم شدید وی، اقدام به بستن دست و پای او کرده وپس از آزار و اذیت جنسی، طلاجات داخل خانه‌اش به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان را سرقت کرده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف منزل همراه با آزار و اذیت و به دستور دادیار شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مالباخته پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: برای پهن کردن لباس‌ها به پشت بام رفته بودم. در این زمان کوتاه، در خانه را نیمه باز گذاشته بودم و زمانیکه به خانه برگشتم احساس کردم فردی در خانه است. شروع به وارسی اتاق‌ها کردم که به محض باز کردن در حمام، ناگهان جوانی به سمت من حمله‌ور شد و مرا به شدت مورد ضرب و جرح و توهین قرار داد. من قادر به مقابله با او نبودم و او دست و پای مرا بست و به داخل یکی از اتاق‌ها انداخت. در آنجا مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و پس از آن با سرقت طلاجاتم به ارزش تقریبی ۳۰ میلیون تومان از خانه خارج شد.

کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی با اطلاع دقیق از زمان سرقت، به بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته مجتمع پرداخته اما به دلیل قدیمی بودن دوربین‌های نصب شده در این مجتمع، تنها موفق به شناسایی نوع خودرو متهم از نوع پژو پارس سفید رنگ شدند.

اقدامات برای شناسایی و دستگیری متهم پرونده در دستور کار کارآگاهان قرار داشت تا اینکه چند روز پس از این سرقت، سرقت ناموفق دیگری در خیابان آفریقا به پایگاه سوم آگاهی اعلام شد که طی آن سارق پس از درگیری با ساکنان یک مجتمع مسکونی و تهدید با سلاح سرد، با یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ از محل متواری شده بود؛ بلافاصله تیمی از کارآگاهان به این محل اعزام شد و ضمن بررسی اظهارات ساکنین مجتمع اطلاع پیدا کردند که این مجتمع به تازگی به دوربین‌های مداربسته دیجیتال تجهیز شده است.

تصاویر بدست آمده از صحنه فرار متهم مورد بررسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی پلاک خودرو به شماره انتظامی معلوم شدند.

کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی با بررسی مالکیت خودرو پژو پارس سفید رنگ مورد استفاده در سرقت‌ها، موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای به نام علیرضا. ب ۲۸ ساله شدند. بررسی سوابق علیرضا حکایت از آن داشت که این متهم از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای در زمینه ارتکاب جرایم مختلف است که تاکنون بارها توسط پلیس آگاهی بویژه اداره بیستم پلیس آگاهی به اتهام ارتکاب جرایم مختلفی همچون سرقت داخل خودرو، سرقت خودرو و همچنین سرقت اماکن، سرقت منزل و نزاع و درگیری همراه با تیراندازی دستگیر و روانه زندان شده و آخرین بار، با تامین قرار قانونی از زندان آزاد شده است.

با بهره‌گیری از سوابق متهم، کارآگاهان به محل سکونت علیرضا در شهرستان اسلامهشر اعزام شده، اطلاع پیدا کردند که وی مدتی است که مراجعتی به محل سکونتش نداشته و در حال حاضر بلامکان است، در ادامه اقدامات پلیسی، هر دو دستور توقیف خودرو پژو پارس سفیدرنگ همراه با دستگیری سرنشینان آن و همچنین دستگیری علیرضا. ب به عنوان متهم تحت تعقیب پایگاه سوم پلیس آگاهی در سیستم جامع پلیس ثبت شد.

سرانجام در ساعت ۲۲: ۱۵ مهرماه، مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فیض در حین گشت زنی به یک دستگاه خودرو پژو پارس سفید رنگ مشکوک شده، در بررسی مشخصات خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو و سرنشینان آن تحت تعقیب پلیس قرار دارند. همزمان سرنشین پژو پارس که متوجه حضور مأموران در محل شده بود سعی در فرار از محل را داشت که مأموران با پیش دستی مانع از حرکت خودرو شده و ضمن دستگیری راننده پژو پارس سفید، در بازرسی داخل خودرو موفق به کشف چندین دستگاه ضبط خودرو می‌شوند که متهم به شیوه داخل خودرو اقدام به سرقت آنها کرده بود.

متهم پس از دستگیری و انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی، بلافاصله هویت علیرضا. ب مورد شناسایی قرار گرفت، با حضور شاکی اصلی پرونده و مواجه حضوری با متهم، علیرضا توسط وی نیز مورد شناسایی قرار گرفت و او که چاره ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشت، صراحتا به سرقت همراه با ضرب و شتم و همچنین آزار و اذیت مالباخته اعتراف کرد و عنوان داشت که طلاجات مسروقه را به مبلغ پنج میلیون تومان به خریدار اموال مسروقه فروخته است.

متهم در خصوص نحوه ورودش به داخل مجتمع گفت: نوجوانی حدودا ۱۲ یا ۱۳ ساله قصد خارج شدن از مجتمع را داشت؛ از این فرصت استفاده کرده بدون آنکه صحبتی بین ما دو نفر انجام شود وارد مجتمع شدم. آن نوجوان تصور کرد که من نیز از اهالی مجتمع هستم و به همین علت سوالی از من نکرد و من نیز مستقیما وارد ساختمان شدم. در حال وارسی طبقات بودم که به طبقه چهارم رسیدم. در واحد باز بود و من نیز به سرعت وارد آن شدم؛ در حال وارسی خانه برای پیدا کردن پول و طلا بودم که ناگهان صاحبخانه وارد خانه شد، داخل حمام پنهان شدم و ...

متهم که اعتیاد شدیدی به مصرف مواد موادمخدر از نوع شیشه دارد، در ادامه تحقیقات پلیسی به چندین فقره سرقت منزل در مجتمع‌های مسکونی مناطق شمال و شمال غرب تهران به ویژه در سعادت آباد، شهرک قدس و خیابان آفریقا و همچنین ده‌ها فقره کیف‌قاپی و قاپی زنی گوشی تلفن همراه از شهروندان نیز اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به سرقت‌های منزل در مجتمع‌های مسکونی مناطق غرب و شمال غرب تهران، تحقیقات برای شناسایی دقیق محل‌های سرقت در دستور کارآگاهان قرار گرفته و تاکنون چندین محل سرقت در خیابان آفریقا و سعادت آباد شناسایی دقیق شده است. همچنین با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی دادسرای ویژه سرقت، متهم برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی همچنان در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار داشته و تحقیقات پلیسی برای شناسایی دیگر جرایم متهم در دستور کار کارآگاهان پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

47235

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =