آناتولی نوشت: صدها تظاهرکننده عراقی خواستار صدور فتوایی از سوی آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با فساد و محاکمه مفسدان در این کشور شدند.

صدها عراقی با تجمع در مرکز شهر نجف در اعتراض به فساد مالی مسئولان تظاهرات کردند و با سر دادن شعارهایی از آیت‌الله العظمی سیدعلی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر عراق خواستند فتوایی برای مبارزه با مفسدان همانند فتوای جهاد کفایی برای مبارزه با داعش صادر کنند.

آیت‌الله العظمی سیستانی در ژوئن ۲۰۱۴ با صدور فتوای جهاد کفایی از تمامی کسانی که می‌توانستند سلاح به دست بگیرند برای مشارکت داوطلبانه در مبارزات علیه گروه تروریستی داعش در شهر موصل و سایر مناطق عراق دعوت کردند.

یکی از معترضان در این تجمع در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی اظهار داشت: عراقی‌ها چند سال است به دلیل نقص شدید در خدمات عمومی در شرایط سختی به سر می‌برند. اکنون سوال اینجاست که با وجود درآمدهای بسیار حاصل از فروش نفت این پول‌ها کجا هزینه می‌شوند. مردم امروز از وعده‌های دروغین برای مبارزه با فساد خسته شده‌اند.

در حال حاضر ساکنان مناطق مختلف عراق با کمبود شدید خدماتی چون آب آشامیدنی، خدمات بهداشتی و سایر خدمات شهری مواجه هستند.

دستگاه قضائی عراق در طول چند سال گذشته حکم‌های قضائی متعددی برای حبس مسئولان برجسته دولت‌های اخیر در عراق صادر کرده است اما تا امروز نتوانسته آنها را از کشورهایی که به آنجا گریخته‌اند، بازگرداند.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =