دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره داستان بانه، با اشاره به اینکه جشنواره داستان بانه باب گفتگویی مشترک را بین ادبیات داستانی فارسی و کردی باز کرده است، گفت: دستاوردهای این جشنواره می تواند به راه اندازی بنیاد ادبیات داستانی کردی و فارسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، محمدصدیق کریمپور امروز (چهارشنبه۲۲ آذر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به اینکه انجمن ها، کانونها و سازمانهای مردم نهاد در کنار بازاریان شهر بانه دو بازوی یاری رسان جشنواره داستان بانه بودند، اظهار کرد: ارتباط مثبت و سازنده ای که با انجمن های مردم نهاد ایجاد گردید نویدبخش گسترش ارتباطات سازنده ای در قالب جشنواره شده است.

وی با بیان اینکه در سه دوره قبل جشنواره داستان بانه اهتمام آن به هنر داستان نویسی است، افزود: خوشبختانه در این دوره با گسترش بستز فضای مجازی، ۷۰ درصد آثار به صورت الکترونیکی به جشنواره واصل شد.
دبیر اجرایی یازدهمین جشنواره داستان بانه با اعلام اینکه تلاش خواهد شد تا از پتانسیل زبانهای فلات ایران که دارای ریشه مشترک هستند در کالبد جشنواره بهره گرفته شود، تصریح کرد: تعاملی که به وسیله جشنواره بین زبان فارسی و کردی ایجاد شده است، دستاوردهای زیادی از جمله بهترین آنها خلق آثار و چاپ کتب حوزه داستان در دوره های پیشین جشنواره است.
وی با اشاره به اینکه آرشیو خوبی از داستان توسط جشنواره داستان طی ۱۰ دوره پیش گردآوری شده است، این آرشیو را بالغ بر ۵ هزار داستان اعلام کرد و گفت: این آرشیو یکی از غنی ترین منابع و ذخیره های ادبی در حوزه ادبیات داستانی دهه ۸۰ است.
کریمپور بانه را نقطه ثقل کردستان دانست و تصریح کرد: برندسازی کردن جشنواره داستان بانه در منطقه و فرامنطقه ای نیازمند توجه ویژه به شرایط، محدودیت ها و امکانات است.
وی با اعلام اینکه در جشنواره دوازدهم کارگاه های تخصصی در سطح شهر استان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: خروجی کارگاه ها در جشنواره نمود خواهد یافت.
کریمپور نکته شاخص داوری یازدهمین دوره جشنواره بانه را توجه به بخش های مختلف داستان در حوزه های متفاوت دانست و ادامه داد: هشت آیتم در خصوص داستانها مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چهار آیتم پیشنهادی و یک آیتم به صورت ویژه از سوی داوران انتخاب و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
وی دیگر ویژگی جشنواره یازدهم بانه را توجه به ادبیات کودک و نوجوان دانست و اظهار کرد: این بخش در راستای شناسایی و تربیت نویسندگان حوزه کودک و نوجوان فعال شده است.
کریمپور با اشاره به اینکه هر کدام از بخش های جشنواره به نام یکی از بزرگان عرصه داستان که همراه جشنواره داستان بانه بوده اند و اکنون در قید حیات نیستند، نامگذاری شده است، تصریح کرد: برای نخستین بار نیز از مریم قاضی به عنوان یکی از بانوان تاثیرگذار در حوزه داستان تجلیل خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736743

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =