بخش سلامت همچنان از خطوط قرمز دولت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه برنامه تحول سلامت در دولت دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت ،گفت : حوزه بهداشت و درمان خط قرمز دولت است.

به گزارش خبرآنلاین از ساری - سید عباس موسوی در اولین نشست خود با خبرنگاران با بیان اینکه بخش عمده ای از تمرکز دولت یازدهم در اجرای برنامه تحول سلامت بود، اظهار داشت: با توجه به اینکه حوزه بهداشت و درمان خط قرمز دولت است این برنامه همچنان نیز در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.
موسوی با اشاره به اینکه با افزایش 172 تخت ویژه ، شمار تخت های ویژه در استان مازندران به 672 تخت رسید،تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص بیماری ها، نیاز ما به تخت های ویژه در حال افزایش است.

وی تحت های ویژه را شامل آی سی یو، سی سی یو و غیره اعلام کرد و گفت: توسعه ویزیت های سرپایی و خدمات سرپایی از دیگر اقدامات دولت به شمار می رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بهره برداری از 13 کلینیک ویژه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: تاکنون هفت پروژه افتتاح شده و شش پروژه باقی مانده است.
موسوی با اشاره به اینکه در زمینه ترویج زایمان طبیعی نیز اقداماتی صورت گرفت اما یکی از مشکلات در انجام زایمان طبیعی این بود که مکان ها و زیرساخت های مناسب برای این امر وجود نداشت، گفت: بر این اساس اتاق های زایمانی مناسب یا بلوک های زایمانی طراحی شد که هشت بلوک با متراژ 4500 متر مورد بهره برداری قرار گرفت.
وی با اعلام اینکه 52 میلیارد تومان در زمینه هتلینگ برای کل بیمارستان های استان هزینه شده است، گفت: کاهش هزینه های مردم در بخش سلامت در دستور کار قرار داشت .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اورژانس ها را پیشانی خدمات دانشگاه علوم پزشکی قلمداد کرد و گفت: توسعه کمی و کیفی بخش های اورژانس از جمله برنامه ها به شمار می رود که باید برای آن گام های موثری را برداشت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =