فضای مجازی فرصتی برای توسعه فرهنگ است نه هنجارشکنی !

رئیس دانشگاه پیام نور خرم‌آباد گفت: فضای مجازی به عنوان فرصت دارای نقاط قوتی جهت استفاده در چهارچوب قانون است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر حسین زارع با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ کسی به دنبال بستن فضای مجازی نیست، اظهار کرد: ایشان در ادامه می‌فرمایند که این کار عاقلانه نیست ولی رها کردن این قضیه هم با توجه به اینکه در اکثر کشورهای جهان برای حفظ فرهنگ و عقاید متعالی چهار چوب‌هایی در نظر میگیرند، جایز نیست و از این فرموده ایشان باید متوجه شد که این پدیده دارای نکات مثبت و منفی بسیاری است که در قالب قانون می‌توان از عمومیت، کاهش هزینه، دستیابی آسان، تبادلی و تعاملی بودن این فضا و... نام برد.

وی افزود: فضایی که مرزهای جغرافیایی و سیاسی را گسترش داده است تبادلات پژوهشی و علمی و عدالت رسانه ای را بهبود بخشیده فضای بدی نیست.

زارع افزود: حال که فضای مجازی فرصت مناسبی برای استفاده بهینه در همه زمینه‌های علمی ،پژوهشی و اجتماعی است نباید به فضایی ملتهب و متشنج تبدیل شود و نباید با این ابزار به اشخاص حقیقی و حقوقی هتک حرمت شود و از آن برای افزایش هنجار شکنی و آشفتگی فرد وتسویه حساب‌ها وعقده‌های سیاسی در جامعه استفاده نشود.

رئیس دانشگاه پیام‌نور لرستان ادامه داد: همچنین از نگاه دیگر می‌توان به قضایای برون مرزی پشت پرده این امکان اشاره کرد؛ آنجا که دشمنان انقلاب که شاکله وجودیشان معاندت با اصل نظام و جمهوری اسلامی است با صرف هزینه‌هایی هنگفت سعی در تصرف عقل و قلب هر ایرانی را دارد که منزوی کردن افراد و بالاخص جوانان این مملکت را در پی خواهد داشت. همانجاست که نقش ما وامثال ما بسیار خطیر و سخت خواهد شد که اگر دیر بجنبیم دشمن از ما فرسخ‌ها جلو‌تر است.

وی از دانشگاه به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی که باید با تخصص به میدان بیاید یاد کرده و اضافه کرد: دانشگاه پیام نور مرکز خرم آباد دست همکاری به سوی هر فعال انقلابی اعم از اساتید گرامی و دانشجویان عزیز دراز کرده و در خواست یاری در این زمینه را دارد.

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =