رئیس کل دادگستری استان البرز تقویت نظارت را دیگر قدم مهم برداشته شده عنوان کرد و توضیح داد: بخش نظارت، هر جا آسیبی را تشخیص داده به صلابت ورود پیدا کرده و برخورد لازم انجام شده است.

به گزارش خبر آنلاین ، سردار بخشعلی کامرانی صالح فرمانده نیروی انتظامی استان به همراه دیگر مسئولان انتظامی با حضور در دادگستری کل استان البرز، هفته قوه قضائیه را به رئیس کل و دادستان مرکز استان تبریک گفت.
احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز در این دیدار شرایط امنیتی استان را دگرگون شده توصیف کرد و گفت: هماهنگی، همدلی و تعامل بین دستگاه‌های قضایی، انتظامی و اجرایی استان منجر به شرایطی شده است که اکنون امنیت را در بالاترین سطح شاهد هستیم.
وی مولفه مهم دیگر در ایجاد شرایط امن در استان را وجود مدیران و فرماندهان شایسته‌ای دانست که به نحوی مطلوب، انجام وظیفه می‌کنند.
عالی‌ترین مقام قضایی استان افزود: البرز امروز جزو امن‌ترین استان‌های کشور است و با وجود فضای چندقومیتی و حاشیه‌نشینی، مشکلات امنیتی که در استان‌های دیگر کشور وجود دارد در این استان نیست.
وی به تغییرات زیرساختی و مدیریتی انجام شده در دادگستری استان البرز برای مهیا کردن فضایی مساعد برای خدمت‌رسانی قضایی به مردم اشاره کرد و گفت: دو سال پیش و در سال 94 مجموعه دادگستری استان بیش از 65 هزار متر مربع کمبود فضای اداری داشت که با پیگیری‌های انجام شده نزدیک به 30 هزار متر مربع کلنگ‌زنی شده و یا به بهره‌برداری رسیده است که حجم اقدامات زیرساختی انجام شده برای دادگستری در این دو سال برابر با تاریخ استان و شهرستان کرج است.
رئیس کل دادگستری استان البرز تقویت نظارت را دیگر قدم مهم برداشته شده عنوان کرد و توضیح داد: بخش نظارت، هر جا آسیبی را تشخیص داده به صلابت ورود پیدا کرده و برخورد لازم انجام شده است چون هدف ما این است که مردم فضای امن را احساس کنند چون اگر فساد و انحرافی باشد به اعتماد مردم به دستگاه قضایی لطمه وارد شده و غیرقابل جبران است.
بالا بودن نرخ سرقت‌های خرد در استان
حاجی رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز نیز در این دیدار به ارتباط تنگاتنگ دادسرا و نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: ارتباط و تعامل برادرانه منجر به این شده است تا با ناامن شدن فضا برای مجرمان، امنیت بالایی را در استان داشته باشیم.
وی با یادآوری ذهنیتی که درباره کرج وجود داشت و این شهرستان را به عنوان پناهگاه مجرمان و بزهکاران می‌دانستند، تصریح کرد: با اقدامات انجام شده دیگر چنین ذهنیتی وجود ندارد که برای حفظ این شرایط و بهتر شدن آن، تلاش شبانه‌روزی بیشتری را نیازمند هستیم.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز یکی از معضلات استان را بالا بودن نرخ سرقت‌های خرد عنوان کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مناسب، میزان وقوع این جرم را در استان کاهش دهیم.
تشکیل قرارگاه جهادی صیانت در البرز
در این دیدار فرمانده نیروی انتظامی استان البرز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه امنیتی و انتظامی گفت: تلاش شبانه‌روزی همکاران در نیروی انتظامی با وجود کمبود امکانات استانی ادامه داشته و همه بخش‌های انتظامی با داشتن تفکر جهادی و بسیجی تلاش دارند تا نقایص موجود خللی در انجام وظایف محوله ایجاد نکند.

وی با تقدیر از حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان و دادستان کرج، بیان کرد: اقدامات بازدارنده‌ای که توسط نیروی انتظامی در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود بدون حمایت‌های دادستان مرکز استان مقدور نبود.
سردار کامرانی صالح از تشکیل قرارگاه جهادی صیانت برای کاهش و پیشگیری از حوادث، سوانح و جرائم کارکنان این مجموعه در استان البرز خبر داد و گفت: این قرارگاه هرجایی که احساس کند از خطوط قرمز و قانونی توسط کارکنان عدول شده به شدت برخورد می‌کند.
وی به تلاش شبانه روزی مجموعه انتظامی و قضایی استان در ایام انتخابات شورای شهر، ریاست جمهوری و ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده شاهد آن بودیم که استان با کمترین مشکل این اتفاقات مهم را پشت سر گذاشت.
اجرای طرح ویژه در جاده چالوس برای مقابله با کشف حجاب
فرمانده انتظامی استان البرز در پایان یکی از موضوعاتی که منجر به افزایش وقوع جرم در استان می‌شود را نزدیکی آن به تهران و سرریز شدن مشکلات پایتخت به کرج عنوان کرد و از اجرای برنامه‌های ویژه در این زمینه خبر داد و افزود: در راستای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی طرح ویژه‌ای برای کنترل کشف حجاب در جاده چالوس داریم که در روزهای آتی اجرایی خواهد شد.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 680278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =