ایسنا نوشت: نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس با بیان اینکه «نیاز فوری مردم زلزله‌زده به چادر، وسایل گرمایشی و نایلون است» گفت: با توجه به آغاز بارندگی‌ها اگر وسایل گرمایشی، چادر و نایلون به اندازه کافی وجود نداشته باشد و شرایط مدیریت نشود قطعا بحران شدید و بدتر از زلزله گریبان‌گیر مردم خواهد شد.

فرهاد تجری در توضیح آخرین وضعیت روند امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده، گفت: علیرغم تمامی اقدامات انجام شده ولی هنوز مشکلاتی همچون کمبود چادر، قطعی برق و نبود سرویس بهداشتی و حمام وجود دارد.

وی ادامه داد: درخواستم از مردم آن است که کمک‌های غیرنقدی خود را به صورت هدفمند به مردم زلزله‌زده برسانند. در حال حاضر وسایل گرمایشی، وسایل بهداشتی و شخصی خانم ها و آقایان، سرویس بهداشتی و حمام صحرایی از نیازهای ضروری و فوری است لذا از مردم می‌خواهم که کمک‌هایشان را از طریق افرادی به نمایندگی اعزام کنند تا به دست اهلش برسد.

تجری توضیح داد: متاسفانه در مواردی به دلیل توزیع نامناسب کمک‌ها در برخی مناطق غذا به حد کافی وجود داشته و از کمبود پوشاک رنج می‌برند و در مواردی دیگر برعکس این شرایط حاکم است لذا باید نیازسنجی صورت گیرد و بر اساس آن کمک‌های غیرنقدی توزیع شود.

وی افزود: در این بین با توجه به شروع بارندگی‌ها و کمبود وسایل گرمایشی اگر شرایط مدیریت نشود قطعا بحران شدیدتر و بدتر از زلزله رخ خواهد داد.

تجری در توضیح قطعی برق، گفت: برق برخی از روستاهایی که صددرصد تخریب شده‌اند هنوز وصل نشده که انتظار می‌رود با ساماندهی این وضعیت آنها بتوانند حداقل از برق برخودار بوده تا بتوانند وسایل گرمایشی داشته باشند که با برق کار می‌کند.

نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس اضافه کرد: البته شرکت برق زحمات زیادی کشیده است ولی هنوز برخی از روستاها برق ندارند. انتظار می‌رود شرکت برق زمینه‌ای فراهم نماید تا مردم بتوانند در چادرها از برق استفاده کنند.

وی درباره انتشار فیلمی با محتوای لباس‌های گرم که در گوشه‌ای پخش شده‌اند، گفت: اینها لباس‌های دست دوم هستند که طبیعتا مردم از آن استفاده نمی‌کنند و توزیع‌کنندگان این لباس‌ها را گوشه‌ای رها کرده‌اند. ما از مردم می‌خواهیم که لباس‌های نو بفرستند که زلزله‌زدگان بتوانند از آن استفاده کنند.

تجری در مورد حضور تیم‌های روانکاوی و مشاوره برای همدردی با داغ‌دیدگان زلزله، گفت: خوشبختانه ساماندهی مناسبی از سوی سازمان بهزیستی و NGO‌ها، بخش خصوصی و مردمی صورت گرفته است. آنها در مناطق زلزله‌زده حضور داشته و تلاش می‌کنند تا با ارتباط با خانواده‌های داغ‌ دیده آنها را از لحاظ روحی تسلا دهند.

نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در مجلس در مورد تعداد فوتی‌های مسکن مهر در سرپل ذهاب، گفت: در این شرایط پرداختن به چنین موضوعاتی درست نیست ولی آمار تعداد کشته شده‌های مسکن مهر در مقایسه با سایر مناطق زیاد نیست. با توجه به ازدحام و تراکم جمعیت در مسکن مهر بایستی فاجعه عمیق‌تر می‌شد اما با کمک خداوند و آگاهی مردم آنها زودتر از منازل‌شان بیرون آمدند.

توزیع ۲۳۷هزار تخته پتو در مناطق زلزله زده/۶۷۰هزار بطری آب معدنی

مهر نوشت: رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، به تشریح آخرین اقدامات کمک رسانی به مردم مناطق زلزله زده استان کرمانشاه پرداخت.

مرتضی سلیمی گفت: مرکز امدادهوایی در زمین لرزه کرمانشاه تا روز گذشته(٢٧ آبان) با در اختیار داشتن ۱۰ فروند بالگرد، ۲۲۹ ساعت پرواز داشته که توانسته اند ۱۹۵ نفر مصدوم و ۵۴۰ نیروی امدادی را منتقل کنند.

وی همچنین از حمل ۱۲۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بار توسط امداد هوایی به مناطق زلزله خبر داد و افزود: تاکنون ۲۲۹ سورتی پرواز توسط مرکز امداد هوایی سازمان امداد و نجات انجام شده است.

سلیمی در ادامه به اقلام امدادی توزیع شده اشاره کرد و گفت: ٧٥ هزار و ٩٢٦ دستگاه چادر به همراه ٢٣٧ هزار تخته پتو و ۵۸۲ هزار قوطی کنسروجات از محل منابع جمعیت هلال احمر و کمک های مردمی توزیع شده است.

وی افزود: توزیع ۳۵ تن برنج، ۶۷۰ هزار بطری آب معدنی، ۱۶ هزار و ۱۶۹ شعله چراغ والور، ۵۴ هزار تخته موکت، ۳۱ هزار و ۴۰۵ ست طروف، ۹۷ هزار کیلوگرم پوشش نایلون، ۵۸ هزار گالن آب، به همراه ۲۵ هزار کیلوگرم خرما و ۱۳۹ هزار قرص نان، انجام شده است.

در همه روستاهای زلزله زده ست حمام و سرویس بهداشتی سیار نصب خواهد شد

ایسنا نوشت: معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت : یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه ست های حمام و سرویس بهداشتی سیار را در همه روستاها مستقر خواهند کرد.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه درباره آخرین اقدامات نیروی زمینی سپاه در امداد رسانی به حادثه دیدگان زلزله غرب کشور اظهار داشت : همانطور که وعده دادیم؛ تمام مراکز آمادی ما آنچه که از سرویس های بهداشتی داشتند را برابر دستور فرمانده نیروی زمینی سپاه به منطقه منتقل می‌کنند.

وی افزود : اولین محموله ست های حمام و سرویس بهداشتی سیار به منطقه رسید و یگان های مهندسی مستقر در نیروی زمینی سپاه در حال نصب این ست ها در روستاها هستند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه تاکید کرد: یگان های مهندسی نیروی زمینی سپاه در تلاش هستند تا با نصب ست های حمام و سرویس بهداشتی سیار اوضاع بهداشتی را ساماندهی کنند.

وی گفت: تمام روستاهای منطقه را به ست های حمام و سرویس بهداشتی سیار مجهز خواهیم کرد؛ همانطور که از مردم درخواست کردیم ،خانواده های خیر با هم جمع شوند و برای زلزله زده گان کانکس خریداری کنند.

پورجمشیدیان گفت: زندگی در چادر سخت است و باید کمک کنیم تا هرچه سریعتر کانکس ها را برای اسکان موقت میان مدت در منطقه مستقر کنیم.

وی تاکید کرد: نیروی زمینی سپاه آنچه که در توان دارد برای کمک به زلزله زده گان منطقه غرب کشور مستقر خواهد کرد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه گفت: مردم زلزله زده در غرب کشور به والر و دستگاه های گرمایشی و تانکر آب نیاز دارند، همه دستگاه ها اعم از لشکری و کشوری برای کمک به زلزله زده گان یکدل شده اند.

پورجمشیدیان با بیان اینکه اقدامات پزشکی خوبی برای کمک به زلزله زده گان انجام شده است، تصریح کرد : تیم های بهداشت و درمان ما هم در منطقه حضور دارند و به امداد رسانی مشغول هستند.

وی با تاکید بر اینکه بحث تامین امنیت زلزله زده گان بسیار مهم است، یادآور شد : برای تامین امنیت وسایل و احشام زلزله زده گان نیروی زمینی سپاه ۳ گردان رزمی را به کار گرفته است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۸
    0 0
    بهتر نبود روستاییان بی سرپناه را موقتا در مناطق امن کرمانشاه مثل مساجد و مدرسه ها اسکان کنند بجای اینکه چادر و حمام و سرویس بهداشتی سیار ببرند؟