تخریب ۳۰هزار خانه در زلزله ۷.۳ریشتری کرمانشاه/ مردم می‌ترسند در خانه‌های سالم بروند/ تمهیدات تازه پلیس

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه 7000 مجروح زلزله در کمتر از 20 ساعت توسط اورژانس به بیمارستان های تهران، کرج و کرمانشاه منتقل شدند، گفت: در مناطق زلزله زده کرمانشاه با کمبود آب بسته بندی، پتو، چادر و سرویس بهداشتی سیار مواجه هستیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ هوشنگ بازوند عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: خدمت دهی به مردم در مناطق زلزله زده کرمانشاه ادامه دارد و از مردم می خواهیم که برای ابراز همدردی هم که شده کمک های خود را به مناطق زلزله زده ارسال کنند.

وی گفت: خدمات خوب و مطلوبی از سوی اورژانس به مردم زلزله زده ارایه شده است، افزود: 70 آمبولانس از سایر استان ها و هشت اتوبوس آمبولانس در مناطق زلزله زده مستقر هستند.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: روند امدادرسانی به مجروحان و حادثه دیدگان بسیار مطلوب است و جا دارد از زحمات سازمان اورژانس تقدیر کنم که در کمتر از 20 ساعت نزدیک به هفت هزار مجروح را به بیمارستان های تهران، کرج و کرمانشاه منتقل کردند.

وی گفت: علاوه بر بیمارستان های استان شش بیمارستان مجهز صحرایی نیز در مناطق زلزله زده دایر شده است. از نظر دارو و خدمات درمانی کمبود و مشکلی در مناطق زلزله زده وجود ندارد، ما در مناطق زلزله زده به آب بسته بندی، پتو، چادر و سرویس بهداشتی سیار نیازمندیم.

بازوند تاکید کرد: مردم مناطق زلزله زده نیازمند حمایت روحی هستند و هم اینکه شاهد ارسال کمک های مردمی باشند خود نکته مثبتی است هرچند کمک اندکی هم باشد.

اعزام نیروهای جدید پلیس به مناطق زلزله‌زده و گشت‌زنی ۲۴ ساعته

ایسنا نوشت: سخنگوی نیروی انتظامی از اعزام نیروهای جدید پلیس و نیروهای تشخیص هویت در مناطق زلزله زده خبر داد.

سردار سعید منتظرالمهدی درباره اقدامات پلیس در مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: از همان دقایق نخست وقوع زمین لرزه، تیم‌های پلیس به محل حادثه اعزام شده و تامین امنیت منطقه و نیز امدادرسانی به زلزله زدگان را در دستور کار خود قرار دادند.

وی با بیان اینکه همچنان استقرار نیروهای پلیس در مناطق زلزله زده ادامه دارد، گفت: این استقرار همچنان در این مناطق ادامه خواهد داشت و ماموران یگان‌های مختلف پلیس در مناطق زلزله زده در حالت آماده باش هستند.

سخنگوی نیروی انتظامی همچنین از اعزام گردان‌های تازه نفس و نیروهای جدید به مناطق زلزله زده خبر داد و گفت: همچنین هزاران نیرو از پلیس‌های تخصصی نیز در مناطق زلزله زده مستقر هستند و این نیروها با گشت‌زنی در مناطق تامین امنیت را برعهده گرفته‌اند.

منتظرالمهدی با بیان اینکه مناطق زلزله زده از امنیت خوبی برخوردار است، گفت: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده محموله کمک‌های مردمی توسط پلیس اسکورت شده و ماموران بر توزیع اقلام نیز نظارت دارند.

سخنگوی نیروی انتظامی با اشاره به اعزام سگ‌های تجسس پلیس به مناطق زلزله زده تصریح کرد: فعالیت اکیپ‌های سگ‌های تجسس و زنده‌یاب نیز در محل همچنان ادامه دارد.

به گفته منتظرالمهدی تیم‌های تخصصی تشخیص هویت ناجا نیز به منظور شناسایی اجسادی که ممکن است هویت‌شان قابل شناسایی نباشد در مناطق زلزله زده حضور دارند.

مشکل اسکان و آب‌وبرق مناطق زلزله‌زده باید تا فردا بطور کامل مرتفع شده باشد

ایسنا نوشت: استاندار کرمانشاه گفت: تا فردا(پنجشنبه) باید مشکل اسکان و آب و برق مناطق زلزله زده استان بطور کامل مرتفع شده باشد.

هوشنگ بازوند در نشست ستاد مدیریت بحران استان که عصر امروز(۲۴ آبان) در سرپل ذهاب برگزار شد، با انتقاد از وضعیت توزیع اقلام خصوصا چادر و پتو در مناطق زلزله زده استان، اظهار کرد: با وجود تلاش های زیاد و قابل تقدیری که از سوی هلال احمر در زمینه تامین این اقلام صورت گرفته، اما بیشترین قصور در زمینه کمبود چادر متوجه هلال احمر است.

وی با اشاره به تخریب و خسارت بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی، گفت: بدلیل پس لرزه های شدید مردمی که خانه هایشان نیز آسیبی ندیده حاضر نیستند به خانه هایشان برگردند، لذا باید برای توزیع ۶۰ هزار چادر برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه مردم از ما چادر و آب و غذا می خواهند که توقع زیادی نیست، خطاب به مسئولین هلال احمر حاضر در جلسه، گفت: مدیرعامل جمعیت هلال احمر عنوان کرده که هیچ کمبودی به‌لحاظ چادر وجود ندارد. اگر کمبودی هست به ما بگویید تا انعکاس دهیم.

وی با بیان اینکه مسئولیت تامین چادر با هلال احمر و وظیفه توزیع با ارتش و سپاه است، گفت: ارتش و سپاه می گویند چادری برای توزیع در اختیارشان نیست. باید فرض بر این گذاشته شود که بین تمام خانوارهای مناطق زلزله زده چادر توزیع شود و بر این اساس چادر مورد نیاز تامین گردد.

بازوند همچنین از برخی بی نظمی ها در توزیع اقلام و کمک ها بین زلزله زدگان انتقاد کرد و گفت: این اقلام باید بگونه ای بین مردم توزیع شود که کرامتشان حفظ گردد.

استاندار کرمانشاه از وضعیت برق مناطق زلزله زده نیز انتقاد کرد و گفت: توقع این بود که امشب برق تمام مناطق وصل می شد. اینکه اکنون ۲۰ درصد برق این مناطق وصل نباشد پذیرفتنی نیست و به وزیر نیرو گزارش خواهم کرد. تا فردا برق همه مناطق زلزله زده استان وصل شود.

بازوند گفت: تا فردا باید موضوع اسکان، برق و آب تمام مناطق زلزله زده حل شود، در غیر اینصورت به رییس جمهور گزارش خواهم کرد.

وی خطاب به مدیران مسئول در زمینه کمک رسانی به زلزله زدگان گفت: اگر امکانات ندارید اعلام کنید تا در اختیارتان قرار بگیرد و اگر هم هست باید کار کنید. اگر هم نمی توانید از مردم عذرخواهی کنید و استعفا دهید.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه عملکرد ما در بحث خدمات رسانی به مناطق زلزله زده رصد می شود، گفت: دشمنان بدنبال ناکارآمد نشان دادن ما و دلسردی مردم هستند که باید با خدمات رسانی سریع و مناسب نشان دهیم دولت با تمام توان بدنبال رفع مشکلات مردم است.

وی گفت: باید هر چه سریعتر کار امدادرسانی و اسکان به تمام برسد و کار اسکان موقت و دائم را آغاز کنیم.

بازوند اظهار کرد: به منظور هماهنگی بهتر مهندس رحیمی معاون امور اقتصادی استانداری در شهرهای ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و ازگله و مهندس نیک کردار معاون عمرانی استانداری در شهرهای قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب و دالاهو بعنوان نماینده تام الاختیار تعیین شده اند.

وی همچنین از سفر معاون اول رییس جمهور در هفته آینده به استان خبر داد و گفت: تا آن زمان باید همه مشکلات حل شده باشد.

آمادگی کامل حوزه مدیریت بیماری‌های غیرواگیر در مناطق زلزله‌زده

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر از آمادگی کامل این حوزه در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

افشین استوار گفت: به دلیل آمادگی قبلی برای مراسم اربعین تمام داروهای اساسی و اورژانسی برای بیماری های غیرواگیر آماده داشتیم و در این خصوص با اورژانس و فوریت‌ها و غذا و دارو هماهنگی های لازم ایجاد شده است.

وی گفت: انسولین به تعداد کافی در اختیار پایگاه‌ها و مراکز ارائه خدمات قرار گرفته و ضمن هماهنگی با اورژانس برای بیماران قلبی، عروقی و دیابتی، جهت تامین دستگاه گلوکومتر برای مراکز و پایگاه‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

استوار افزود: چادر اصلی ارائه خدمات سر پل ذهاب امروز مستقر شد و پمفلت های آموزشی به اندازه کافی در اختیار حادثه دیدگان قرار گرفته است.

وی گفت: تجهیزات از دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی و دانشگاه علوم پزشکی همدان ارسال شده است.

استوار در پایان اظهار داشت: از لحاظ پیشگیری از ایجاد حوادث ترافیکی، آتش سوزی درون چادر، گزش جانوران زهری و حیوان گزیدگی آموزش های لازم در مناطق زلزله زده ارائه شده است.

استقرار ۱۳ خودروی اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه

ایسنا نوشت: سخنگوی ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی از استقرار ۱۳ خودروی اورژانس اجتماعی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه خبر داد.

سیدمهدی میرشاه ولد در نشست خبری که امروز(۲۴ آبان) در کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این خودروها از نخستین روز پس از وقوع زلزله در مناطق زلزله زده استان مستقر و مشغول ارائه خدمت شده اند.

وی همچنین با اشاره به فعال شدن مرکز پذیرش افراد آسیب پذیر در شهر کرمانشاه، گفت: در این مرکز تیم های مددکاری، مشاوره و روانشناختی برای ارائه خدمت به زلزله زدگان حضور دارند.

میرشاه ولد شناسایی افراد آسیب دیده و آسیب پذیر در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه را از اولویت های سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: کودکان، زنان، سالمندان و معلولین چهار گروه آسیب پذیر در مواقع بحرانی هستند که تلاش می شود با شناسایی این گروه ها خدمات لازم به آنها ارائه شود.

فرهاد اقطار رئیس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی نیز در این نشست اظهار کرد: مجموعه بهزیستی از نخستین ساعات پس از زلزله با توجه به شرایط و محدودیت ها و نبود امکانات و آذوقه در مناطق زلزله زده استان برای جمع آوری کمک های مردمی فراخوان کشوری اعلام کرد که در این راستا مراکز و ادارات بهزیستی نسبت به جمع آوری کمک های مردمی در میادین اصلی شهرها اقدام کردند.

وی با اشاره به ادامه دار بودن جمع آوری مشارکت های مردمی توسط مجموعه بهزیستی در سطح کشور اظهار کرد: تاکنون کمک های مردمی سراسر کشور شامل چادر، پتو، لباس گرم، مواد غذایی فاسدنشدنی و... توسط ۵۵ کامیون، وانت نیسان و ۵۰ خودروی آفرود به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه ارسال شده و یا در حال ارسال است.

اقطار گفت: پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی در سراسر کشور تا چند روز آینده نیز کار جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان را ادامه خواهند داد.

رئیس دبیرخانه مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور اشاره ای هم به نیازهای تجهیزاتی معلولین مناطق زلزله زده استان کرمانشاه داشت و گفت: تجهیزاتی مثل ویلچر، عصا، واکر و... نیاز داریم.

وی با اشاره به ورود محموله شیر خشک به مناطق زلزله زده استان، از افرادی که نیاز به تامین شیرخشک برای شیرخوارگان دارند خواست به مراکز بهزیستی یا اورژانس ۱۲۳ مراجعه کنند.

توزیع 43 هزار دستگاه چادر امدادی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

ایرنا نوشت: مرتضی سلیمی، رییس سازمان امداد و نجات گفت: با توجه به تخریب گسترده منازل دربرخی مناطق و روستاها، وجود پس لرزه‌ های مکرر و خفیف در روزهای اخیر و ترک خوردگی برخی منازل هنوز نگرانی از امنیت منازل کم‌ مقاومت، محسوس است از این رو ناچار به اسکان اضطراری خانواده ها در برخی مناطق امن با شرایط پایدار هستیم.

او گفت: تا ساعت 19 امشب نیز 65 هزار تخته پتو، 350هزار قوطی کنسروجات، 30 تن برنج، 286 هزار بطری آب معدنی، 5 هزار و 600 شعله چراغ والور، 3 هزار و 300 ست، 40 هزار تخته موکت در این مناطق توزیع شده است.

رییس سازمان امداد و نجات گفت: 

علاوه بر آن 26 تیم واکنش سریع، 49 تیم تخصصی آواربرداری، 73 تیم تخصصی اسکان اضطراری، 20 تیم تخصصی درمان اضطراری، 80 دستگاه آمبولانس، 95 دستگاه خودروی کمک دار، 23 دستگاه خودروی نجات، 207 دستگاه کامیون، 85 دستگاه تریلر، 10 فروند بالگرد، 20 قلاده سگی های تجسس، یکهزار و 536 نیروی عملیاتی اعزامی و 18 استان حاضر در عملیات امدادرسانی به زلزله زدگان غرب استان کرمانشاه مشارکت و همکاری داشته اند.

او گفت: خدمت‌ رسانی به زلزله‌زدگان همچنان باقوت درحال انجام است و امدادگران و نجات گران هلال احمر همچنان در صحنه خدمت حاضر هستند

بازسازی ۳ هزار مسکن زلزله زدگان توسط کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام اعلام کرد این کمیته، مسکن آسیب‌دیده سه هزار خانوار مددجو استان کرمانشاه را بازسازی می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایت خبری کمیته امداد، پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اعلام اینکه 20 هزار خانوار در شش شهرستان زلزله‌زده غرب کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند گفت: از این تعداد مسکن سه هزار خانوار مددجو، آسیب‌دیده است که کمیته امداد ساخت و بازسازی مسکن آن‌ها را انجام خواهد داد.

وی با اعلام اینکه برای تسکین افراد آسیب‌دیده مستمری آبان ماه مددجویان سه برابر ماه‌های گذشته پرداخت می‌شود افزود: این تصمیم با توجه به متفاوت بودن نیاز هر خانوار در وضعیت کنونی گرفته شد.

فتاح با اشاره به اینکه منازل و لوازم‌خانگی تمام مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دارای بیمه حوادث است افزود: همچنین شرکت بیمه طرف قرارداد به خانواده هر فرد فوت‌شده 20 میلیون تومان دیه پرداخت می‌کند.

رئیس کمیته امداد از ارسال 100 کامیون حامل کمک‌های مردمی شامل مواد غذایی و پتو به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد و گفت: امیدواریم توزیع این کمک‌ها میان زلزله‌زدگان تا پیش از شروع بارندگی‌های انجام شود.

وی بابیان اینکه دولت وعده داده است خسارت وارده شده به همه افراد آسیب‌دیده را پرداخت کند اعلام کرد: چنانچه سرپرست خانوار در این حادثه فوت یا ناتوان شده باشد فرزندان آن با کمک مردم نیکوکار کشور تحت حمایت کمیته امداد قرار خواهند گرفت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =