رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حوزه رضایت مندی مردم و توازن مالی سیستم موفق عمل کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با مثبت ارزیابی کردن عملکرد وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی دزفول در حوزه رضایت مندی مردم و توازن مالی سیستم موفق عمل کرده است.

یوسف پریدار در نشست مسئولان شبکه های بهداشت و درمان و بیمارستان های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی دزفول از زحمات شبانه روزی پزشکان و پرستاران در اجرای طرح تحول سلامت قدردانی کرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با گذشت سه سال و نیم از آغاز طرح تحول سلامت بار این کار بزرگ بر دوش پرسنل بهداشت و درمان بوده است.

پریدار اظهار داشت: آنچه که از حیث اجتماعی و در سطح جامعه وجود دارد، علیرغم همه انتقاداتی که به حوزه سلامت می شود بر اساس نظر سنجی هایی که منابع رسمی کشور انجام داده اند رضایت مندی بالایی در جامعه با اجرای طرح تحول در حوزه بهداشت و درمان در بین  مردم ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در همین خصوص گفت: با توجه به عدم توان دولت و وزرات بهداشت در خصوص تامین مالی طرح تحول سلامت بر اساس تصمیم مجلس شورای اسلامی باید 10 درصد از اعتبار هدفمندی یارانه‌ها و یک درصد ارزش افزوده در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گرفت.  

وی افزود: پس از اجرای طرح تحول سلامت مطالبات وزارت بهداشت توسط سازمان تامین اجتماعی به جهت پوشش درمانی بیمه شدگان این سازمان پرداخت نشد.  

پریدار تصریح کرد: از سوی دیگر وزارت بهداشت در این طرح با 12میلیون بیمه رایگان سلامت مواجه شد که بنا بود 4.5 میلیون نفر از دو دهک پایین جامعه تحت پوشش این بیمه قرار بگیرند و دولت هزینه خدمات ارائه شده به این بیمه شدگان را پرداخت کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول تاکید کرد: با وجود عدم اجرای تعهدات و پرداخت مطالبات، عملکرد وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت مثبت و قابل دفاع است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =