حجت الاسلام دکتر رسول جعفریان به همراه حجت الاسلام محمدمهدی معراجی که از جمله چهره های محقق و کتابشناس حوزه هستند، با متخصص تاریخ اسلام و تشیع، استاد سید جعفر مرتضی عاملی، دیدار کردند.

به گزارش خبرآنلاین سید جعفر مرتضی عاملی عالم دینی، متخصص تاریخ اسلام و تشیع، سیره‌نگار شیعی و از عالمان حوزه علمیه قم و لبنان است که استادِ دکتر جعفریان و معراجی بوده است. وی کتاب‌هایی در زمینه سیره اهل بیت مانند الصحیح من سیرة النبی الاعظم و مأساة الزهراء تألیف کرده است. بعد از چاپ ۲۴ جلدی امام حسین( ع) ایشان شروع به تالیف زندگینامه امام حسن( ع) کرده اند که دو جلد آن منتشر شده است.

از فعالیت‌های مهم جعفر مرتضی در سال‌های اقامت در قم، می‌توان به پژوهش در زمینه‌های مختلف تاریخ و عقاید شیعه، راه اندازی «منتدا» یا «مدرسه علمیه جبل عاملی‌ها» و تدریس برای دانشجویان دوره کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس اشاره کرد. وی در همین سال‌ها از تدریس، ارائه مشاوره‌های تحقیقاتی و ایجاد شرایط مناسب برای تحصیل طلاب لبنانی نیز غافل نبود. مرتضی طی ۲۵ سال سکونت در شهر قم ضمن حمایت و تربیت طلاب لبنانی در صورت ضرورت به حمایت ایدئولوژی انقلاب اسلامی پرداخت و مباحثی در حکومت از سیره اهل بیت تدوین کرد.

تصویر زیر از دیدار رسول جعفریان، (کتابشناس و محقق تاریخ اسلام) به همراه محمدمهدی معراجی( کتاب شناس حوزه علوم اسلامی) با این استاد برجسته تاریخ اسلام است.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵
    1 1
    مثل همیشه عالی بود خبر آنلاین