۰ نفر
۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
دیدار با بومیان کانادا در پرس تی‌وی

مستند 5 قسمتی «قوم نامرئی» The invisible Nation از امروز اول شهریور از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مخاطبان شبکه پرس تی وی در قالب مجموعه مستند «قوم نامرئی» که کولت لومد آن را تهیه کرده و ریچارد دژاردین و رابرت ماندری کارگردانی آن را بر عهده داشته اند، با زندگی بومیان کانادا در منطقه کبک و تهدیداتی که آنها را در معرض انقراض قرار داده است، آشنا می شوند.

مستند The invisible Nation مشکلات مردمی را به تصویر کشیده است که همواره مورد غفلت و بی توجهی واقع شده اند. ملت "آلگنکوین" در کبک کانادا دارای قدمتی 5000 ساله هستند و سال ها در کمال آرامش زندگی می کردند اما با ورود اروپاییان در قرن 16 میلادی به سرزمین هایشان همواره از سوی سفیدپوستان مورد تبعیض قرار گرفته اند. این مساله باعث از بین رفتن تدریجی سنت های این قوم، به یغما رفتن ذخایر طبیعی منطقه، کاهش جمعیت و روند رو به افول زبان مادری در میان نوجوانان شده است.

مجموعه مستند The invisible Nation در سال 2007 به زبان های انگلیسی و فرانسوی تولید شده و دارای بخش هایی همچون مصاحبه با بومیان کانادا و تصاویر آرشیوی است.

این مجموعه در 5 قسمت 25 دقیقه ای از چهارشنبه یکم تا یکشنبه پنجم شهریور از شبکه پرس تی وی پخش شده و علاوه بر پخش اول(ساعت 5 بامداد به وقت تهران)، تکرار آن نیز در چهار نوبت به ترتیب ساعت 10:00 ، 16:00 ، 22:00 و 02:00 بامداد به روی آنتن می رود.

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 700247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =