پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان مرد شماره یک کابینه یازدهم، رایزنی‌های گسترده‌ای از سوی مشاورین و تیم همراه وی با انجمن‌ها و تشکل‌های مختلف برای انتخاب بهترین افراد در کابینه تدبیر و امید صورت گرفت. در حوزه محیط زیست هم اقدام به ایجاد یک نظرسنجی گسترده شد تا از بین نام‌های مطرح موجود، محبوب‌ترین فرد به حسن روحانی اعلام شود؛ اقدامی که سرانجام دیروز علنی شد و مشخص گردید که از نظر دوستداران و متخصصان محیط زیست کشور که در این نظرسنجی شرکت کردند، مناسب‌ترین گزینه برای احراز پست معاونت رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، معصومه ابتکار است. نوشتار پیش رو کوشیده است تا دلایل این انتخاب و محبوبیت ماندگار ابتکار را شرح دهد ...

    دیروز نتایج یک نظرسنجی گسترده از فعالان و متخصصان محیط زیست در مورد گزینه‌ی انتخابی ایشان برای تصاحب مسئولیت در سازمان حفاظت محیط زیست منتشر شد و از بین 9 کاندیدای موجود، معصومه ابتکار با اکثریتی مطلق و اختلافی فاحش نسبت به نفرات بعدی، به عنوان محبوب‌ترین فرد برای تصدی این پست کلیدی معرفی گردید. در حقیقت ابتکار در حالی توانسته است 49.5 درصد آراء (از مجموع 839 رأی) را به خود اختصاص دهد که نزدیک‌ترین رقیبش (اصغر محمدی فاضل) حتا نیمی از آرای او را بدست نیاورد. به نحوی که تعداد آرای ابتکار در این نظرسنجی (416 رأی) بیش از مجموع آرای 8 رقیب دیگرش بود.

چرا معصومه ابتکار همچنان محبوب ترین است؟


    اما راز این محبوبیت برای یک مدیر در جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آن هم در شرایطی که همه بهتر می‌دانیم به ندرت پیش می‌آید میزان محبوبیت مدیری در پایان دوران مسئولیتش قابل مقایسه با شروع آن باشد!
    ابتکار به رغم آن که هشت سال از صحنه مدیریت بر حوزه محیط زیست به دور مانده بود، اما چنان خاطره‌ای از خود در طول صدرات هشت ساله‌اش (از 1376 الی 1384) برجای نهاده که همچنان وی را می‌توان محبوب‌ترین رییس سازمان حفاظت محیط زیست در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دومین رییس محبوب تاریخ سازمان حفاظت محیط زیست پس از اسکندر فیروز دانست.
چرا مسئولیتی که به قول دکتر محمد باقر صدوق، یک مسئولیت مردانه است، باید اینگونه برای تصدی‌اش یک زن با فاصله‌ای معنی دار از هشت مرد دیگر، پیشتاز محبوبیت باشد؟
    به باور نگارنده، راز پایداری و حتا افزون شدن محبوبیت معصومه ابتکار در بین محیط زیستی‌ها، آن است که وی بر خلاف دیگر رؤسای سازمان حفاظت محیط زیست، پس از دوران مسئولیتش با محیط زیست قهر نکرد و همچنان در صحنه مانده و در بزنگاه‌هایی که باید اقدام به موضع‌گیری، واکنش و اظهار نظر کرد. افزون بر آن، ابتکار با راه‌اندازی مرکز بین‌المللی صلح و محیط زیست، کوشید تا هر ساله به فعالین کارآمد در این حوزه به انتخاب هیأت داوران جوایزی اهدا کند. او حتی زمانی که کاندیدای ورود به شورای شهر تهران بود، خود را رسماً یک کاندیدای محیط زیستی نامید و جالب این که تا این لحظه، وی تنها کاندیدای محیط زیستی کشور است که در صحنه رقابت مردمی ناکام نبوده است. همچنین، این ابتکار بود که اقدام به تأسیس و فعال کردن کمیته محیط زیست در شورای شهر تهران کرد تا به این ترتیب، وزن موازین و ملاحظات محیط زیستی را در اولویت‌های مدیریت شهری ارتقاء دهد.
    و دست آخر آن که کارنامه هشت ساله معصومه ابتکار در زمان ریاستش بر سازمان حفاظت محیط زیست، به ویژه در حوزه فعال کردن تشکل‌های غیر دولتی و مشارکت مردم در این حوزه، قابل مقایسه با سنوات قبل و بعد از وی نیست. هرچند که نباید از خاطر برد که معصومه ابتکار یک شانس بزرگ هم داشت و آن، وجود یک رییس‌جمهور طبیعت‌گرا به نام سید محمّد خاتمی در کنارش بود. به دیگر سخن، بعید می‌دانم که معصومه ابتکار می‌توانست در کابینه نهم و دهم هم، همچنان عملکردی از خود به یادگار نهد که مورد توجه فعالین محیط زیستی کشور بماند!
    به هر حال، شانس هم یکی از مؤلفه‌هایی است که نمی‌توان تأثیر آن را کاملاً نادیده گرفت و امیدوارم همای بخت معصومه ابتکار در دوره دولت یازدهم هم، همچنان بدرخشد و با او همراه بماند.
    باشد که در صورت صلاحدید نهایی حسن روحانی و انتخاب مجدد ایشان، به پشتوانه تجربه‌ی گرانی که آموخته و وجاهت بین‌المللی که به دلیل کسب جایزه جهانی قهرمان زمین از طرف سازمان ملل متحد در مجامع بین‌المللی دارد، موفق شود با جلب اجماع و همیاری اکثریت کارشناسان و فعالان محیط زیست در داخل کشور، شرایط را برای پایان دادن به تهدیدهای کمرشکنی که طبیعت ایران را با آن مواجه ساخته است، فراهم آورد. چرا که این شاید آخرین فرصت برای بازگرداندن تعادل و توان زیست‌پالایی به طبیعت رنجوری باشد که به ویژه در طول سال‌های حاکمیت دولت‌های نهم و دهم با فشاری کم‌سابقه و کاهنده کارایی سرزمین هم دست و پنجه نرم کرده است.
    خشک شدن تقریباً همه‌ی تالاب‌های داخلی کشور از هامون در شرق تا گاوخونی و بختگان و طشک و کم جان و ارژن و پریشان و کافتر در مرکز و تا دریاچه ارومیه در باختر کشور، تنها یکی از شناسه‌های هشداردهنده‌ی وضعیت ناگواری است که طبیعت ایران امروز با آن دست به گریبان است؛ خودسوزی زمین، افت سطح آب‌های زیرزمینی، پدیدار شدن نشست زمین و فروچاله‌هایی مهیب، خشکی بی سابقه جنگل‌های زاگرس و نابودی عمده‌ترین علفخواران ما از کل و بز و قوچ و میش گرفته تا آهو و جبیر و مرال و گوزن و ... که شمارشان به 110 هزار رآس کاهش یافته است، جملگی نشان‌دهنده‌ی صدق مدعای فوق است. این در حالی است که به مؤلفه‌های دیگری چون کاهش محسوس فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست، کاهش شمار وبلاگ‌های محیط زیستی و تشدید مرگبار آلودگی هوا، آب و خاک اشاره‌ای نکرده‌ام.
    خلاصه این که اگر معصومه ابتکار این مسئولیت سنگین را نپذیرد، قابل درک است، هر چند که بی شک، شمار انبوه دوستدارانش هرگز او را بابت این نپذیرفتن، نخواهند بخشید.

 

     در همین باره:

    - چرا به غیر از «ابتکار»، با ریاست زنان بر سازمان محیط زیست مخالفم؟!

    - ویژگی‌هایی که فرد شماره یک ساختمان پردیسان باید داشته باشد و نباید داشته باشد؟!

    - 23 اولویت فرد شماره یک طبیعت ایران در کابینه تدبیر و امید

    - برنامه‌های کدامیک از این هشت مرد، محیط زیستی‌تر است؟

    - وقتی که محیط زیست به داد دیپلماسی می‌رسد

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 305876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    سابقه شو داره سوادشم داره
    • با نام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      آخه خدا وکیلی این خانوم معصومه ابتکار زمانی که توی حفاظت محیط زیست بود چه کاری انجام داده که الان سنگشو به سینه اش میزنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الان مارک طرفدار احمدی نژادو به من میزنید که این حرفو گفتم اما من اونی که شما فکر میکنید نیستم اینو مطمئن باشید که از بین افراد خیلی خیلی خیلی بهتر از خانوم ابتکار وجود داره
    • بی نام IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      سابقه و سواد کیلویی چنده برادر من. مهم اینه که ایشون بوی فتنه میده!! بهتره برای این کار از برادران ارزشی استفاده بشه!
    • سمیه کاروند IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      به نظر من خانم ابتکار مصداق بارز یک رجل سیاسی است و امیدوارم روزی اولین رییس جمهور زن ایران شوند.
    • بی نام A1 ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      30 3
      جناب با نام شما یکی از همون افراد خیلی خیلی خیلی بهترو نام ببرید
    • بی نام IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      7 27
      قضیه کپی کردن مقاله کره ای یادتون رفته یا از روی تعصب می گی سوادش را داره
    • منتقد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      6 2
      با نظر شما موافقم.
    • آزاده A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      10 1
      میگم ، شاید چون فامیلیش ا... نیست ؛ نتونه درست حسابی به سازمان تحت نظارتش گند بزنه... شوخی که نیست ؛ 8سال به پسرفت عادت کردیم، حیفه یکی بیاد که آبادگر باشه ها!
  • محسن کمالوند IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    تبریک می گویم و آرزو می کنم سرکار خانم دکتر ابتکار در این مسئولیت خطیر موفق باشند.
    • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      عزیزم نه به داره ....شما نیومده داری تبریک میگی بهش؟پیشگو هستین؟؟!!
    • بی نام EU ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      49 5
      به داره... روحانی باید یادش باشه...
    • شعله IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      18 1
      درست است كه به قول دوستمان هنوز به بار نيست ولى تا همين مرحله هم جاى تبريك دارد. اعتماد مردم به يكنفر در اين دوره زمانه تبريك ندارد؟
    • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      10 0
      یه معاون زن کم از نظر من؛چون ببینید خاتمی اولین بار یه معاون زن داشت بعد احمدی نژاد یه گام جلوتر رفت و یه وزیر زن داشت؛بهتر بود روحانی یه قدم میرفت جلو نه برگرده عقب؛خیلی مدیر خوب و بالایق زن زیاد داریم
  • بیکار US ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    بابا جوگیر شدین. 323 رای؟ مثل اینکه صحبت چند میلیون رای ی کنید. اگر اسم من را هم توی نظر سنجی گذاشته بودید همین قدر رای می آوردم!!!
    • مهدی معرفت IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      آقای بیکار عزیز: نظرسنجی در بین فعالان و متخصصان محیط زیست صورت گرفته و نه مردم عادی. بنابراین، 323 رأی کاملا قابل توجه است. بخصوص اگر آن را با نظرسنجی قبلی فعالان محیط زیست در انتخاب رییس جمهور مد نظرشان مقایسه کنید.
    • بی نام A1 ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      23 8
      اشتباه مثبت دادم
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    این همان ابتکاری نیست که در تسخیر لانه جاسوسی با تفنگ نگهبانی میداد ولی به خاطر این که در کابینه خاتمی بوده ارادت داریم
    • بی نام A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      دوران دانشجویی و جوونی بوده و دوران جو گیری (;
    • کریم IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      ای رفیق قدیمی! داشتم منفی می دادم بهت که یه دفعه به آخر جمله ات رسیدم و نظرم عوض شد! خیلی مخلصیم ...
    • باریک بین US ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      بهتر بود می گفتی این همون ابتکار نیست که مقاله مثلا علمی اش کپی از آب درآمد و کلی سبب آبرو ریزی شد.
    • زهرا IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      72 11
      خودش غیر مستقیم یک بار ابراز پشیمانی کرد فکر کنم
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      35 6
      خودشون در این مورد(عکسی که با تفنگ دارن) توضیح دادند ایشون فقط در تسخیر لانه جاسوسی مترجم بودن
    • بی نام IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      16 1
      دوران جوونیش بوده دیگه اون موقع همه تو جو بودن ایشونم یکیش!!!!
  • سهيل A1 ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    روحاني مچككككريم
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    118 6
    البته بعضیا که اتفاقن تجربه و دانشی هم در این زمینه ندارن واسه این پست دندون تیز کردن!!! امیدوارم اونا سنگ اندازی نکنن
    • سید IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      86 5
      آمین ...
  • بی نام A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    27 62
    این خانم من را یاد گروگان های امریکا می اندازه ....راستی همه شون رفتند امریکا این اینجا چی کار می کنه داد بی داد بلایی که سر ما مردم اوردن
    • آه IR ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      13 20
      خوب گفتی.
  • بی نام IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    62 2
    منم نمیدونم ولی فکر کنم به خاطر مردمی بودن و با سواد بودن و مدیر بودنه و ضمن اینکه تعادل بین زن بودن و مدیر بودن رو حفظ کرده .یعنی میشه فهمید این یه مدیر زنه نه ادای مدیر مرد رو در میاره نه مدله.
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    32 32
    محبوب ملت و يا جامعه زيست شناسان بودن كه ملاك نيست ، ملاك ، احراز صلاحيت توسط شوراي محترم نگهبان و يا مجلس است !!
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      11 2
      متاسفانه
  • amir IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    63 1
    دیگه کم کم واسه همه اصولگراها هم مشخص شده روحانی به اصلاح طلب ها نزدیک تره یا اصولگراها. البته اگه خود خاتمی و سعید حجاریان هم در مشاورین خودش به کار ببره این امر بر شریعتمداری برعکس است. اینگونه خطاب خواهد کرد که روحانی سران و متفکرین فتنه را نزدیک خود آورده تا از نزدیک مراقب اعمالشان باشد!
  • بی نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    54 2
    ابتکار در دیدار کارگزاران نظام با رهبر انقلاب در هفته قبل حضور داشت.
  • محمد IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    فقط يكي به ايشون بگه ديگه با چادر نيان رو كار . والا هم اون چادر حرمت داره هم اون كت شلوارشون . يكي رو انتخاب كنن و خلاص
    • amir IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      32 3
      جنابعالی ساکت باشی نمیگن لال تشریف دارین. باعث تلطیف شدن فضا و آرامش خواهید شد. در ضمن اگرهم دغدغه و افکار شما،دغدغه و مورد قبول مردم بود الان شما بر سر کار بودید. بدونید که اقلیتی بیش نیستید و به احترام مردم و اکثریت سکوت کنید تا جو خوب و دوس داشتنی الان رو خراب نکنید. با تشکر
    • محمد IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      12 5
      خدا شفات بده باو . من ميگم يا اين يا اون . كسي مجبورش نكرده با چادر بياد وقتي با چادر راحت نيست (البته حجابش كامله كامله) . ميگم رو راست باشه . تو با اونوري ها مشكل داري چرا حرف بي ربط ميزني باو. با كيا شديم 7 تا 10 هزار كاربر آنلاين خبرآنلاين
    • بی نام IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      7 31
      اميرخان ، اقليت ؟ اينجا رو با لوس انجلس اشتباه گرفتي ؟ برو فارس نيوز ببين كي در اقليته. خبرآنلاين به خاطر احترام به مخاطباش نظرات جوك شما رو هم منتشر ميكنه و شما اينجارو پاتوق كردي كه سرخورده نشي. حالا هم فكر ميكني در اكثريتين . توهم . مثل 88 . مثل هميشه .
  • مهربان توسی A1 ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    21 4
    دکتر ابتکار و مهندس تابش لایقترین این مقامند
  • بهار A1 ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    25 7
    خانم ابتکار عزیز تبریک، من از طرفداران شما هستم
  • علیرضا A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    24 0
    دوستانی که خیلی ایده آل نگری دارن فکر میکنن گزینه ی مناسبتر و بهتری هم هست؟ اگه هست نام ببرن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    25 4
    ایشالا که آقای روحانی درایت به خرج بدن و ایشون رو انتخاب کنند
  • بی نام IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    5 24
    آقای روحانی امیدوارم واقعا اعتدال گرا باشید و پشت پشت بوم نیفتید نا امیدمون نکنید
  • سعید A1 ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    6 23
    ابتکار که سهل است هر کسی رئیس سازمان شود نمی تواند دریاچه ارومیه را از خشک شدن نجات دهد!! تالاب ها را دوباره زنده گرداند و ... اینها همه از نعمات دولت کریمه احمدی نژاد است پس در یک کشور در حال توسعه مثل ایران این موارد عادی است در ضمن خانم ابتکار در دوره ریاست سازمان دولت خاتمی کم جفا به تالاب انزلی نکردند!!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    6 28
    امیدورام خانم ابتکار به خاطر عملکردشون باشه که مورد اقبال گرفته نه به خاطر نزدیکی با اصلاح طلبان.
    • باربارا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      10 1
      شماها تحمل همین یک اصلاح طلب رو هم ندارین؟!!!!
  • بی نام IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    4 28
    یاد حزب توده افتادم
  • نوید IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    25 1
    هر کی میاد این بسترهای رودخانه ها رو از دست این سودجوهای زر سالار که اسموشو نو گذاشتن کارافرین بگیره کارگاههای مصالح ساختمانی رو عرض می کنم الان که خود سازمان محیط زیست داره اجارشون میده
  • محسن IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    19 3
    باید بگم که: تنها زنِ کابینه ی روحانی، تنها، زنِ کابینه ی روحانیه!!!
  • بی نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    29 2
    امیدوارم مسئله گرد و خاک استان های مرزی به خصوص خوزستان رو حل کنه اینجا بعضی از روزها نفس هم نمیشه کشید
  • امین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    29 2
    خیلی خوبه.فقط ابتکارمیتونه محیط زیست رو برگردونه.تو این 8 سال که آقایون فاتحه محیط زیست روخوندن.هر طرح عمرانی انجام می دادن سریع درختا رو نیست میکردن.عامل گرمای بی سابقه جند سال بی مدیریتی احمدی نژاد بود.
    • بی نام IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
      13 0
      فاتحه کجا رو نخوندن! اخرین جا چمن استادیوم ازادی بود که...
  • بی نام A1 ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    8 29
    یه نفر دیگه میخواد بخوره بره حالا چرا شما زور می زنید ؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    6 28
    دو دوز ميزنه. ازش خوشم نمياد.
  • مجتبی CA ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    34 0
    از هرطرف که نگاه میکنی مهمترین پست کابینه همین ریاست سازمان محیط زیست میباشد.محیط زیست کشور درجلوی چشمان خواب آلود هممون درحال نابودی کامله.وای برما.وای برفعالین محیط زیست ما که دست روی دست گذاشته ومهمترین ومهیب ترین اعتراضشان!!!یک مصاحبه نصفه نیمه بایک سایت اینترنتیست.
  • حسین A1 ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    32 4
    خودتونو به اون راه نزنین محبوبیتش به خاطر اینه که از کابینه ی خاتمی بود برای هر کدوم دیگه از پست ها از کابینه ی خاتمی نامزد کنن با اختلاف بالا رای میاره
  • علا IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    13 24
    اوه اوه...اصولگرایان عزیز اسپریاتونو در بیارین مثنکه بوی فتنه می آد یکم :)))))
  • بی نام IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    20 2
    گزینه مناسبی هست. پس انگار هیچ زنی تو وزارت خانه قرار نیست بره!!!!!!
  • بی نام US ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    24 2
    وقتی مادر نیست باید با زن بابا ساخت. حداقل بهتر از زن هایی مثل پروین احمدی نژاد و همسر الهام و ... هست
  • بی نام A1 ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    23 1
    سازمان ملل متحد دکتر ابتکار را به دلیل تلاش‌هایش در سازمان حفاظت از محیط زیست ایران به عنوان یکی از هفت «قهرمان زمین» در سال ۲۰۰۶ مورد تقدیر قرار داد
  • 123 IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    6 18
    ایشون زمانی که تمام باغ های تهران تبدیل به برج شدند چه کار کرد؟ ایشون وقتی سدها ساخته می شد که نتیجه اش را حالا می بینیم چه کار کرد ؟ ایشون وقتی اتوبان شمال را تصویب کردند و تا به حال فقط پیشرفت کار در از بین بردن درخت ها بوده چکار کرد؟ایشون نمی دانست سد سازی های بیرویه به خشک شدن تالاب ها و دریاچه ها منجر میشه؟ ایشون نمی دونه که اگر اتوبان تهران شمال ساخته بشه و مسیر یک ساعت و نیمه بشه چه جمعیت انبوهی به شمال می ریزند و همه این ها خانه و محل اقامت می خواهند و اصلا زباله هایی که تولید میشود چقدر است/ شما روز هایی راکه چتد روز تعطیلی میشود مثل واسط خرداد چه غلغله ای میشود این شمال ؟ ایشان با شهرک های حاشیه ای مخالفت می کند و می گوید حاشیه نشینها از نظر جرم و .... چنین و چناند ( نقل از روزنا
  • شهرک زیتون IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
    1 25
    وزارت جهاد کشاورزی تقریبا 30 سال پیش به اعضا خودش یه پولی رو گرفت و نفری 500 متر زمین داد پشت سرخه حصار که به شهرک زیتون معروفه.پدر ما هم با اینکه با اون پول تو حکیمیه میتونست 1000 متر زمین بخره گفت این دولتیه و اعتبارش بیشتره و خرید.بعدا 200 مترشو کم کردن!و سند شش دنگ دادن.حالا بعد 30 سال شهردار به دستور محیط زیست اجازه ساخت به ما نمیده چون خانم ابتکار از خودش ابتکار به خرج داد و 20 تا آهو ریخت اونجا و گفت اینجا محل زندگی آهوهاست!!!بارها دادگاه حکم داده و این خانم با انواع ترفند اجازه نداده نه زمینو بدن و نه معوضش رو!!ما که پیر شدیم اما به خدا این حقش نبود که بعد اینهمه سال ما از حق قانونی خودمون هم بی بهره بشیم.دمش گرم یک تنه پدر 4000 اعضا وزارت کشاورزی رو در آورده
    • مهدی مومن IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      24 6
      واقعا برای شما متاسفم که پارک ملی سرخه حصار را به عنوان یکی از قدیمی ترین و ارزشمندترین پارک های ملی کشور را اینگونه تا سطح ریختن 20 تا آهو پایین می آورید برای منافع شخصی تان. چنین تفکری است که اگر فرصتش را بیابد همه ی جنگلهای کشور را هم حراج می کند تا پولی بدست آورد!!! مقصر شهرک زیتون وزیر کشاورزی وقت است که باید بابت این بی قانونی جریمه دهد و نه خانم ابتکار و دکتر صدوق که دلاورانه در برابر متخلفین ایستاد.
    • منصوره دهقان A1 ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      23 2
      اتفاقا یکی از اقدامات شجاعانه خانم ابتکار همان ایستادگی ایشان در برابر مافیای پرقدرت زمینخواران بوده است. درود بر شرف این شیرزن.
    • فاطمه IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      14 0
      شکایتتان را به آن وزیر کشاورزی بی سواد بکنید که باعث نابودی بسیاری از زمینهای کشاورزی کشورمان شد. همینطور که که بی خود و بی جهت زمینهای پارک ملی سرخه حصار را به امثال شما بخشید، زمینهای نواحی شیب دار را هم به مشتی کشاورز بی نوا داد که بعد از 10-20 سال خاک زمینها شسته شد و از بین رفت و دیگر قابل کشت نیست.نمی دانستم ابتکار از این عرضه ها هم داشت که جلوی غاصبان عرصه های ملی را بگیرد.ما که دانشجو بودیم، به خاطر بی عرضگی سازمان در جلوگیری از سدسازی و راهسازی های غیر مجاز چشم دیدنش را نداشتیم. پس با این تفاسیر مدیر چندان بی کفایتی هم نبوده!
  • شهرک زیتون A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 19
    آقای مهدی مومن وخانم منصوره دهقان عزیزان ابتدا باید بگم که اراضی داده شده اصلا به پارک جنگلی سرخه حصار ربطی نداره و و کلا زمین هست و اصلا نه درختی توش هست و نه چیزی و به نظرم شما راجع بهش اطلاعاتی ندارید دوما این زمینها به 4000 عضو جهادگر از طرف وزارت کشاورزی داده شده و 200مترش رو هم گرفتن تا سند 6دنگ دادن سند هم داره و شما حتی معنی زمینخواری رو نمیدونی و ما پولش رو 30 سال پیش بیشتر از قیمتش دادیم و قصد سودجویی نداشتیم و میتونستیم توی حکیمیه 1000 متر بخریم سوما:ده ها حکم دادگاه هست که حق رو به ما داده و فقط بواسطه قدرت این خانم نمیتونیم به حقمون برسیم چهارما:مشکل داره اونجا ؟ خوب معوضش رو بدن.اومده میگه تو تهران بگردید هر جا پیدا کردید بگید بدیم! عزیزان ما سند داریم به قران
    • منصوره دهقان A1 ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
      19 0
      اتفاقا من به خوبی از موضوع اطلاع دارم. چیزی که شما اطلاع ندارید، خیانت بزرگ وزیر کشاورزی وقت است که یک حق ملی را اینگونه به تاراج برد. منطقه مورد نظر در زون حفاظتی یا سپر از پارک ملی قرار دارد و باید از آن حراست شود و در عین حال حکومت موظف است تا خسارت شما را بپردازد.
  • حامد IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 13
    معاونین و مدیرانی که ایشان برای بخش های مختلف سازمان محیط زیست انتخاب کرده بودند اکثرا آشنایی زیادی با مقوله های محیط زیست نداشتند. ایشان کاری برای حفاظت زیستگاه ها انجام ندادند که برای مثال می شود از زیستگاه درنای در خطر انقراض سیبری در شمال کشور نام برد برای پارک ملی گلستان هم کار خاصی انجام نشد.
  • س م IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    1 13
    آقای درویش ما بیش از اینها از شما انتظار داشتیم! با این کارهای ژورنالیستی که نمی شود نتیجه گرفت.
  • 123 IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۸
    0 15
    خانم دهقان شما دقیقا از چه اطلاع دارید؟ لیستی از خدمات خانم ابتکار را ارائه کنید و به سوال های اینجانب که در بالا امده پاسخ بدهید ( متاسفانه متن من ادامه داشت که هنگام ارسال بخش دوم نظر درج نشد ولی می توانیم این گغتگو را ادامه بدهیم . در پایان اظافه کنم در این مملکت متوجه شدم وقتی یک چیزی در بوق می شود جای دیگری دارد بر باد می رود . شهرک زیتون بهانه برای سرو صدا است تا افکار به سمت خراب کاری ها و بده بستان های دیگر نرود . یک شهرک که 70% آن باغچه خواهد شد ( توسط خود اهالی و بدون هزینه برای دولت و شهرداری بهتر است و یا مجموعه تفرجگاهی شامل باشگاه پینت بال و رستوران سنتی / به اسناد کمیته محیط زیست شورای شهر مراجعه کنید
  • ایرانی A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    2 16
    آقای درویش شما از محیط زیست و وظیفه انتقادی خود فاصله گرفته اید و به شدت سیاسی شده اید. یک روز آقای آقای حیدرزاده را مرد سبز کابینه قالیباف خطاب می کنید و روزی دیگر هم با 323 رای از خوانندگان وبلاگتان سر و صدا به راه می اندازید که حتی محبوبیت و توانمندی خانم ابتکار را با اسکندر فیروز مقایسه می کنید! عجب قیاسی! با کدام کارنامه درخشان از خانم ابتکار دفاع می کنید؟ بگذریم که اکثر خوانندگان جوان ما به دلیل عصبانیت از گروه احمدی نژاد هر چه بوی خاتمی را بدهد تایید می کنند. ولی خانم ابتکار نه اصلاح طلب به معنی درست است و نه خدمتی به محیط زیست کرده است. بهر حال شاید این تبلیغات شما جواب دهد و راه شما در دوران ابتکار به کاخ پردیسان باز شود و کارستان کنید. ما منتظریم.
    • میثم IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      15 1
      من نمی دانم این چه آفتی است که به جان برخی از ما مردم افتاده و فکر می کنیم، اگر کسی از عملکرد مدیری حمایت کرد، یعنی دنبال گرفتن یک پست است. و اگر کسی بر ضد او تحلیل و نقدی ارایه داد، لابد پستی به او پیشنهاد نکرده است!!! آیا فکر نمی کنید با این رویه جرأت اظهار نظر و فضای نقد سالم را می بندید؟!!
  • ایرانی A1 ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 14
    آقای درویش: شما یادتان رفته که تیم خانم ابتکار بر سر صادق ترین کارشناسان محیط زیست ایران همچون مرحوم مهندس بهرام سلطانی و هنریم مجنونیان چه کردند. کامبیز که دوست صمیمی خود شما بود. آخر ما نباید حقیقت را فدای سیاست کنیم. کمی احتیاط و انصاف خوب است. شما یادتان رفته خانم ابتکار بر سر پارک گلستان چه آوردند، آنوقت ایشان و اسکندر فیروز در یک سطح قرار می دهید؟
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
    3 12
    اینها که همگی سر کار بودند اگر قرار بود کار مثبتی بکنند انجام می دادند .کابینه جدید دیگه چیه مردم را گذاشتین سر کار .مهره ها را جابجا می کنید
    • اميرحسين IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۹
      5 0
      ناراحتي تا احمدي راه دوري نرفته بگيم برگرده خوبه؟ دوست گرامي با همين شعارهاي آبكي احمدي 8 سال اومد تيشه به ريشه اين مملكت زد. فراموش كنيد اين مغلطه بزرگ را. ادم با ادم خيلي فرق داره گاهي در حد سال نوري شما از مناسبات قدرت اگه يه ذره اطلاع داشتين اين حرفا را نميزدين. دايره عمل يك مدير به انحاي مختلف محدوده متوجهيد؟ يك دوره كار اجرايي بالا بكنيد در حد معاون وزارتخانه تازه مي‌فهميد دنيا چه خبره نه اينكه بيرون گود بشينيم و بگيم لنگش كن.
  • بنده خدا IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    4 0
    با سلام چرا از زنان موفق در عرصه تنظیم بازار ذکر نامی نیست؟زنانی که اینک در شهرستانهای کشور با موفقیت کار میکنند و کارنامه درخشانی دارند.این زن مدیر در شهرستانهای کشور تابستان امسال مقام اول را کسب کرد
  • دخترگیلانی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    1 2
    والا ما فکر کردیم دیدم خانم دکتروحید دستجردی مورد بدی هم نبود....! حداقل حال بعضی ها رو می گرفت...
  • ارغوانی A1 ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۱
    3 0
    الکی دعوا نکنید!!!مطمین باشید بدتر از 8سال قبل نمیشه!!!می گی نه نگاه کن.
  • محيط بان رازاني A1 ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۳
    2 1
    پيشاپيش خوشامد ميگوييم
  • احمد IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    2 1
    به نظر من مهمترین خصوصیتی که خانم ابتکار دارد این است که می تواند نشاط و تحرک دوباره را به سازمان برگرداند و تاثیر مثبتی در انجام امور و فعالیت های سازمان محیط زیست داشته باشد.
  • زهرا IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
    1 0
    با سلام من يه اعتراض دارم ايشون هر وقت به طور رسمی سر كار اومدن اون موقع اين همه ايشون رو نقد كنيد. زنده باد محيط زيست...