مروری برمهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 14 آذر 1392

مدیرکل راه‌آهن شرق گفت: 49 شتر در اثر برخورد با قطار مسافربری اصفهان- مشهد در محدوده راه‌آهن طبس کشته شدند.
به گزارش ایسنا، محمد پورفخری در جمع خبرنگاران افزود: این حادثه در ساعت یک بامداد امروز پنجشنبه رخ داد که با توجه به هوشیاری لوکوموتیوران این سانحه هیچ خسارتی برای راه‌آهن و مسافران نداشته است.
مالکیت شترها خصوصی بوده و با توجه به مصوبات مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، ورود احشام از جمله شتر به محدوده راه‌آهن ممنوع بوده و در صورت مشاهده و بروز چنین مواردی، مالکان و صاحبان شتر مقصر حادثه هستند.

 

مرگ مرد بیمار در میان شعله های آتش خانه
شعله های سرکش آتشی که از طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در منطقه تهرانپارس زبانه می کشید باعث مرگ صاحبخانه بیمار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس های شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانی، بیدرنگ با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان زنگ ایستگاه 57 و گروه امداد ونجات 10 ساعت 20:13 دقیقه چهارشنبه شب به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت تهرانپارس، خیابان استخر، خیابان صاحب الزمان خیابان بوستان ششم حرکت کردند.
رامین نایب پور، افسر آماده منطقه 3 آتش نشانی تهران گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، از پنجره های طبقه دوم یک ساختمان 5 طبقه 18 واحدی، آتش به بیرون از ساختمان در حال زبانه کشیدن است.
آتش نشانان بلافاصله به چند گروه تقسیم شده و گروهی با قطع برق و گاز ساختمان به ایمن سازی محل پرداختند و گروهی دیگر نیز با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و کشیدن لوله های آبرسانی به سمت طبقه دوم، آتش را که در حال سرایت به اطراف بود در کمترین زمان ممکن خاموش کردند.
آتش نشانان در همان لحظات اولیه فردی را که در داخل خانه و میان شعله ها گرفتار شده بود به بیرون منتقل کردند.
بنا به گفته همسایگان این شخص که سعید نام داشت و 50 ساله بود به دلیل بیماری از ضعف شدید جسمانی وروحی رنج می برد که به همین خاطر به هنگام بروز آتش سوزی نتوانست محل حادثه را ترک کند و در میان شعله های آتش گرفتار شد.
افسر آماده منطقه 3 آتش نشانی با اشاره به این که علت بروز این حادثه هم اکنون توسط کارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است، اضافه کرد: متاسفانه عوامل اورژانس پس از انجام معاینات اولیه در محل حادثه، فوت این شخص را به علت سوختگی شدید تایید و اعلام کردند.

 

دستگیری باند آتش زن های خودروها در فاریاب کرمان
باند آتش سوزی خودرو های شخصی در فاریاب دستگیر شد.
آقای معاذاللهی، دادستان شهرستان کهنوج به واحد مرکزی خبر گفت: افرادی که 4 سواری ویک تریلر را به آتش کشیده بودند، دستگیر شدند.
این باند هدف از این کار رابر هم زدن نظم وامنیت شهروندان اعلام کردند.
این باند7 نفره، خودروهای مردم شامل 2 پژو، یک سمند،یک پاترول، کابین یک تریلر را در هفته منتهی به 22مهر امسال به آتش کشیدند.

 

آتش‌سوزی فروشگاه پارچه‌فروشی در مرکز ریگان / علت حادثه اتصالی سیم‌های برق
صبح امروز پنجشنبه بر اثر آتش‌سوزی یک باب مغازه در مرکز شهر ریگان بیش از 200 طاقه پارچه در آتش سوخت.
حسین آشورزاده، مسئول آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ریگان به فارس گفت: بر اثر اتصال سیم‌های برق این مغازه در آتش سوخت.
وی از مغازداران ریگانی خواست با توجه به اینکه اکثر سیم‌های برق مغازه‌های آنها غیرمقاوم هستند هر چه سریع‌تر نسبت به مقاوم‌بودن سیم‌های برق مغازه‌های خود اقدام کنند.
کارشناسان در حال برآورد دقیق خسارت ریالی به این مغازه هستند.

 

بازداشت منتشر کننده تصاویر خصوصی در فیس‌بوک
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به انتشار عکس‌ها و اطلاعات خصوصی افراد در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ رستمی در این باره گفت: در پی مراجعه زنی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به ماموران فتا در شهرستان آمل مبنی بر ایجاد صفحه‌ای به نام وی در صفحه یکی از سایت‌های اینترنتی و انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فیس‌بوک و ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز موضوع به طور ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ماموران با هماهنگی مرجع قضایی و پس از یکسری اقدامات سرانجام موفق شدند فردی را شناسایی کنند. گفت: ماموران با شناسایی متهم در اقدامی غافلگیرانه این فرد را در یکی از شهرستان‌های همجوار آمل دستگیر کردند.
رستمی گفت که متهم در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به بزه انتسابی اقرار و علت و انگیزه کار خود را آشناشدن با شاکیه از طریق اینترنت و سوءاستفاده مالی و روحی از وی و بازی با احساساتش عنوان کرد.
متهم پس از تشکیل پرونده برای طی مراحل قانونی به دادسرا معرفی و با قرار وثیقه روانه زندان شد.

 

هتک حیثیت با انتشار تصاویر دستکاری‌شده در اینترنت
رئیس پلیس فتای فارس از دستگیری فردی خبر داد که با دسترسی به عکس و اطلاعات شخصی دختر جوانی، وی را در فضای مجازی مورد هتک حیثیت قرار داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید موسی حسینی در تشریح این خبر گفت: این فرد در فضای مجازی اقدام به تغییر محتوای تصاویر دیجیتال کرده و با نشان‌دادن چهره‌ای مستهجن از شاکی در فضای مجازی او را مورد هتک حیثیت قرار داده بود.
وی در توضیح بیشتر گفت: شاکی 26 ساله و ساکن شیراز است که با گشت‌زنی در شبکه‌های اجتماعی به تصاویر دستکاری شده خودش در فضای مجازی برمی‌خورد و متوجه می‌شود این تصاویر با مهارت کافی تدوین و دستکاری شده‌اند.
ماموران فتا در اقدامی کارشناسانه متهم را شناسایی و دستور قضایی لازم را برای دستگیری وی دریافت کردند.
در این پرونده مشخص شد متهم از نزدیکان شاکی است و با توجه به اینکه تعدادی عکس خانوادگی از شاکی داشته با استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ چهره وی را برش زده و با مهارت خاصی روی تصاویری مستهجن که در فضای مجازی وجود داشته، قرار داده است.
تغییر در داده‌های دیجیتال جرم است و پلیس به عنوان حافظ امنیت در فضای مجازی در هر لحظه از زمان این‌گونه جرایم را رصد و پیگیری می‌کند.

 

بازداشت زورگیران پرشیاسوار
سرهنگ رمضانعلی پورقاسم، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل از دستگیری سه سارق زورگیر که با یژو پارس اقدام به زورگیری از خودروهای در حال تردد می‌کردند، خبرداد و به ایسنا گفت: در پی اعلام وقوع چند فقره زورگیری در شهرستان سیاهکل، کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان سیاهکل اقدامات خود برای شناسایی و دستگیری زورگیران را در دستور کار خود قرار دادند.
پورقاسم با بیان اینکه کارآگاهان با راهنمایی‌های شاکیان پرونده زورگیران را شناسایی کردند، گفت: پلیس در یک عملیات این افراد را در مخفی‌گاهشان دستگیر کرد.
فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با بیان اینکه متهمان دستگیرشده سه تن با هویت‌معلوم بودند، اظهارکرد: متهمان در تحقیقات در مقابل ادله و مستندات پلیس به زورگیری از سرنشینان دو خودرو به وسیله پژو پارس اعتراف کردند.
وی از تشکیل پرونده برای سه زورگیر دستگیرشده خبر داد و افزود: این افراد پس از تکمیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

 

بازداشت شرور شرق تهران
رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شرق استان تهران، از شناسایی و دستگیری عامل نزاع و درگیری و تخریب اموال عمومی در روستای خیر آباد بود خبر داد.
به گزارش مهر، سرهنگ قاسملوئی در تشریح این خبر گفت: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع نزاع و درگیری و تخریب اموال عمومی در روستای خیر آباد ، ماموران پلیس اطلاعات وامنیت عمومی سریعاً به محل حادثه عزیمت کردند.
ماموران با حضور در محل حادثه باانجام تحقیقات از شاهدان عینی حادثه دریافتند، یک نفر اراذل و اوباش ، ضمن ایجاد درگیری بااهالی محل و تخریب اموال عمومی متواری شده است.
ماموران با دریافت مشخصات متهم باانجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه متهم شده، و وی را دستگیر کردند. متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و با قرار صادره روانه زندان شد.

 

کشف19 شیء عتیقه از قاچاقچیان در کرمان
19 شیء عتیقه از قاچاقچیان در شهرستان انار کشف شد.
سرهنگ غضنفری، فرمانده انتظامی شهرستان انار به واحد مرکزی خبر گفت: قاچاقچیان قصد داشتند این اشیا را به خارج از کشور منتقل کنند که در عملیات شبانه پلیس در سه نقطه شهرستان پنج نفر از اعضای این باند دستگیر شدند.
این اشیاء عتیقه شامل مجسمه طلایی و سنگی،دستبند و پابندتزئینی،کتیبه سنگی و ظروف شیشه ای با قدمت بیش از هزار سال است.
اشیاء کشف شده برای ارزش گذاری و نگهداری به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان تحویل شده است.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۴
    3 0
    اونوقت 49 تا شتر همه روی ریل بودن؟
  • بی نام A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۶
    1 0
    آخه چطور ممکنه //تازه اگه فرض بر این بگیریم که 49 شتر روی ریل بودند قطار پس از برخورد نهایت تا 10 شتر رو هم که از بین ببره ترمز میکرد شتر که مثل گوسفند نیست