مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به ضرورت رده بندی سنی بازی اشاره کرد و گفت: تاکنون دو هزار و ۷۰۰ بازی رایانه‌ای رده‌بندی سنی شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، بهروز مینایی در نخستین نشست تخصصی «نقاط پنهان بازی‌های رایانه‌ای» گفت: در بررسی ۴۰ بازی پرفروش دنیا نتایج نشان می‌دهد که ۳۲ درصد از شخصیت‌های بازی‌ها از جادو استفاده می‌کنند که مفهوم آن دین‌زدایی است.

وی به موضوع تقابل فرهنگی در بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: عمده محورهای بازی‌های رایانه‌ای شناسایی شده و در نهایت به چندین محور دست یافتیم که می‌توان به خشونت، ترس، مواد مخدر و مشروب‌های الکلی، نقض هنجارهای اجتماعی، خشونت همراه با محرک‌های جنسی، نقض ارزش‌های دینی و ناامیدی اشاره کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه پرفروش‌ترین بازی دنیا به نام GTA که ۲۶۵ میلیون دلار برابر با ۸۰۰ میلیارد تومان خریداری شده است. گفت: درآمد این بازی در ۷۲ ساعت، بالای یک میلیارد دلاربوده و ۱۱۴ میلیون نسخه از این بازی تاکنون به فروش رسیده است.

مینایی به بازی «سیمز ۴» در ۲۰۱۴ که ۳۰ میلیون طرفدار دارد اشاره کرد و توضیح داد: تا سال ۲۰۱۱، یکصد و ۵۰ میلیون نسخه به فروش رسیده است.

این مقام مسوول در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با بیان اینکه بازی رایانه‌ای Second life بیش از ۷ میلیون کاربر پرطرفدار دارد افزود: البته این بازی به دلیل پهنای باند هنوز نتوانسته در کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: ۴۰ بازی پرفروش دنیا را بررسی کردیم که نتایج نشان می‌دهد ۳۲ درصد از شخصیت‌های بازی‌ها از جادو استفاده می‌کنند که کاملا دین‌زدایی است و ۸۰ درصد شخصیت‌های بازی‌ها مجرد هستند که البته پشت صحنه این بازی‌ها، صهیونیست‌ها هستند.

مینایی به پژوهش‌های انجام گرفته بر روی بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: اساس این پژوهش‌ها، نظام رده‌بندی سنی «اسرا» راه‌اندازی شد و تاکنون دو هزار و ۷۰۰ بازی رایانه‌ای رده‌بندی سنی شده‌اند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای شوارای انقلاب فرهنگی اشاره کرد و توضیح داد: با تاکید رهبری در زمینه تولید بازی رایانه ای پر تحرک و مناسب با فرهنگ اسلامی-ایرانی ما نیز حرکت‌مان را بیشتر به سمت تولید بازی‌های رایانه‌ای سوق داده‌ایم.

وی ادامه داد: دو سال ابتدایی فعالیت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به اعتمادسازی سپس به جریان‌سازی که بیشتر با محورهای ارزشی و انقلابی بود پرداخته شد و در دو سال اخیرنیز به فرهنگ‌سازی و جایگزین کردن بازی ایرانی به جای بازی خارجی اختصاص داده‌ایم.

مینایی به بازی‌های فاخر ایرانی اشاره کرد و گفت: بازی آسمان دژ، ارتش‌های فرازمینی و بسیاری از بازی‌های ایرانی توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را در جهان به نام ایران ثبت کنند و همچنین بیش از ۱۸ بازی آنلاین همچون عصر پادشان تولید شده است.

مینایی افزود: فرهنگسازی و اصلاح مصرف بازی در کشور، اطلاع‌رسانی مناسب از بازی‌های خوش ساخت داخلی، بازاریابی و تبلیغات مناسب بازی ایرانی، حمایت از تولیدات بومی، ساخت برنامه خاص نقد و تحلیل بازی در صدا و سیما، ظرفیت رسانه ملی در کادرسازی و آموزش فراگیر برای تولید سرمایه‌گذاری در ساخت بازی‌های فاخر، ترغیب هنرمندان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان برای غنی‌سازی بعد هنری بازی‌های ایرانی و امکانات سخت‌افزار از جمله انتظاراتی است که در حوزه بازی‌های رایانه‌ای می‌رود.
مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به برنامه تبلیغی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و افزود: متأسفانه به دلیل هزینه‌های بالا نتوانستیم در صداوسیما منتشر کنیم.

نخستین نشست تخصصی نقاط پنهان بازی‌های رایانه‌ای دیروز هفتم بهمن‌ماه در تالار رضوان سازمان صدا و سیما با حضور مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مدیران شبکه‌های تلویزیونی، کارشناسان، صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران بسیج سازمان صداوسیما برگزار شد.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 335247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =