۰ نفر
۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲

ماجرای کلاغ شدن پسری که آرزوی پرواز داشت با عنوان «پسری که کلاغ شد» به چاپ سوم رسید.

چاپ سوم «پسری که کلاغ شد» نوشته محمد کاظم مزینانی توسط سوره مهر روانه بازار نشر شد. همه ماجرای این کتاب از کلاغ شدن پسری آغاز می‌شود که آرزوی پرواز داشته است. حرکت او در قصه، حرکتی است رو به بالا، به دنیای خواب‌ها و خیال‌ها؛ حرکتی که آغازگر حرکت‌های دیگر می‌شود. پدر خشک و عبوسش که اهل نظم و قانون بوده و هیچ وقت خواب نمی‌دیده، حالا کم‌کم خواب می‌بیند و زندگی‌اش در رقصی شکوهمند با شعرهای همسرش طاووس، به رنگی در می‌آید، اما طاووس از‌‌ همان ابتدا مثل مادرش «ننه جون» اهل خیال است و شعر و کودکی و برای او باور این قصه سخت نیست که پسرش به کلاغی تبدیل شده است.

داستان مزینانی مملو از شاعرانگی‌های ناب و افسانه‌ای است. قصه بازگشت به کودکی است. او در داستانش همه خواب‌ها را واقعیت می‌بخشد و در روایتی خیال‌گونه و فانتزی، به زندگی کلاغ‌هایی می‌پردازد که از دید آدم‌ها موجوداتی زشت و بی‌فایده‌اند، اما هر کدام منفعتی برای زندگی آدم‌ها دارند.

آنطور که ناشر گزارش داده، توصیف نویسنده از آمیختگی حواس انسانی و حیوانی و ارتباط با کلاغ‌های دیگر برای پسری که کلاغ شده، از جذابیت‌های قصه به شمار می‌رود. مزینانی داستانش را با پایانی غیرمنتظره به انتها می‌رساند که نشان می‌دهد او ذاتا شاعر است و حتی وقتی داستان می‌نویسد، جهان را از دریچه فراخ شعر می‌بیند.

نسخه الکترونیک این کتاب نیز برای علاقمندان در سامانه های کتابخانه سوره مهر و آوابوک عرضه شده است.

«پسری که کلاغ شد» در 100 صفحه و با قیمت 4900 تومان منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    5 1
    بعید میدونم واقعی باشه.
    • بی نام A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
      7 0
      نه بابا واقعیه