مدیر تیم فوتبال امید گفت که کمیته فنی فدراسیون فوتبال به قطع همکاری با نلو وینگادا رای داده است.

تسنیم نوشت: حبیب کاشانی پس از جلسه امروز کمیته فنی فدراسیون فوتبال و کارلوس کروش درباره وضعیت تیم المپیک ایران گفت: هفته پیش برنامه‌ریزی کرده بودیم تا امروز جلسه‌ای را با حضور وینگادا برگزار کنیم اما به علت دو مشکل وینگادا نتوانست خود را به جلسه برساند. وینگادا در مرخصی به سر می‌برد و درگیر مسائل انحصار وراثت است؛ همچنین او مشکل مالیاتی 500 میلیونی دارد که 100 میلیون این مبلغ پرداخت شده و قرار بوده تا 24 تیرماه سال جاری بقیه مالیات او هم پرداخت شود.
وی ادامه داد: رحیمی مدیر عامل سابق پرسپولیس تا تاریخ 24 شهریور برای پرداخت مالیات وینگادا وقت گرفت که این اتفاق نیفتاد و در نهایت فدراسیون در تاریخ 15 مهر یک بار مجوز خروج برای وینگادا گرفت. جلسه امروز با حضور کفاشیان و کروش از ساعت 8 صبح برگزار شد و ما از سرمربی تیم ملی خواستیم تا نظر خود را درباره نلو وینگادا بیان کند.
مدیر تیم المپیک تصریح کرد: کروش معتقد بود باید از سرمربی تیم المپیک حمایت شود تا بتوان تیم را راهی المپیک کرد در این جلسه قرار شد اگر در شرایطی که نتوانیم با وینگادا ادامه همکاری کنیم آن وقت نفر دیگری را جایگزین او کنیم. معتقد بودیم ممکن است تیم المپیک با وجود وینگادا نتواند به المپیک صعود کند اما کروش معتقد بود که آن حمایتی که باید از وینگادا صورت نگرفته و بازیکنان مد نظر وینگادا در اختیار او قرار نداشتند. همچنین کروش معتقد بود برخی از باشگاه‌ها همکاری لازم را با وینگادا انجام نداده و در کل امکانات در اختیار او قرار نداشت.
کاشانی افزود: من به کروش گفتم تمام تلاشمان این بود که وینگادا هم در این جلسه حضور پیدا می‌کرد تا چهره به چهره حرف‌هایمان را می‌زدیم اما این اتفاق نیفتاد. ما می‌خواهیم خیلی زود و سریع در مورد تیم المپیک تصمیم بگیریم اما قرار نیست دقت خود را هم از دست بدهیم. بالاخره مردم از تیم المپیک انتظار دارند.
وی ضمن بیان این جمله که اگر بخواهیم با وینگادا قطع همکاری کنیم مربی کارنامه‌داری را از تیم المپیک کنار گذاشته‌ایم خاطرنشان کرد: اگر به هر دلیلی نخواستیم با وینگادا ادامه همکاری بدهیم آن وقت دو دسته مربی داخلی برای تیم امید مد نظر ما است. یکی مربیان با تجربه و دیگری مربیان جوان. من اسم هیچ کسی را نمی‌گویم تا تصمیم قطعی گرفته شود.
مدیر تیم المپیک در پاسخ به این سوال که چرا مربی خارجی برای تیم امید انتخاب نمی‌شود، گفت: واقعیت این است که مربی خارجی نمی‌تواند در حال حاضر به تیم المپیک کمک کند حتی اگر قرار باشد کاپلو و یا مربیان بزرگ دیگری هم به تیم امید بیایند نمی‌توانند در مقطع فعلی به ما کمک کنند چون فرصت ما محدود است. اگر قرار باشد مربی خارجی به تیم المپیک بیاید باید شخصی باشد که با فوتبال و فرهنگ ما آشنایی قبلی داشته باشد و فارغ از اینکه گذرنامه‌اش دارای چه ملیتی است به ما کمک کند.
کاشانی در پاسخ به این سوال که آیا افشین قطبی هم برای حضور در تیم المپیک مد نظر او قرار دارد اظهار داشت: با اینکه با قطبی دوستی و رفاقت خوبی دارم اما هیچ صحبتی در خصوص حضور او در تیم المپیک نشده است.
وی با اشاره به عملکرد تیم المپیک ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون، عنوان کرد: تیم المپیک نتوانسته بردی به دست بیاورد و این اصلا خوب نیست. ما اگر ملاکمان را لیگ برتر هم در نظر بگیریم وقتی یک سرمربی لیگ برتری در 7 بازی 3 باخت و 4 مساوی می‌آورد به فکر انتخاب جایگزین می‌افتیم.
مدیر تیم المپیک در پاسخ به این سوال که آیا این صحبت‌هایش به این معناست که فدراسیون فوتبال با وینگادا قطع همکاری کرده است گفت: نه چنین بحثی نیست. اگر قرار باشد با وینگادا قطع همکاری کنیم قطعا این مسئله به صورت دوستانه خواهد بود و سعی می‌کنیم با کمترین خسارات این جدایی صورت بگیرد.
کاشانی ادامه داد: دوست داریم خیلی زود وضعیت تیم المپیک روشن شود اما اگر انصاف را در نظر بگیریم و بخواهیم وینگادا را برداریم باید بدانیم که او یک کارنامه موفق داشته و با یکی از تیم‌های قبلی خود چهارم المپیک شده است.
وی خاطرنشان کرد: تیم امید با وینگادا تنها یک اردو در کشور چین پیش از آغاز بازی‌های آسیایی برگزار کرد و با همین اردو به مسابقات آسیایی رفت. مردم هم عملکرد وینگادا را شاید بر اساس نتایج تیم فوتبال المپیک در بازی‌های آسیایی ببینند و بگویند او را بردارید اما این مسئله را باید در نظر داشته باشیم که او تنها در یک اردو توانست تیمش را در کنار هم داشته باشد که در آن اردو هم همه بازیکنان را در اختیار نداشت.
"با توجه به حضور کروش در این جلسه سوالات متعددی مطرح می‌شود" مدیر تیم المپیک با بیان این جمله تصریح کرد: شاید اگر وینگادا در این جلسه بود می‌توانست در مورد اینکه مدت زمانی که تیم در اختیار او نبود، اطلاعاتی در مورد سن بازیکنان نداشت و سایر مسائل حرف‌هایش را مطرح کند. ای کاش وینگادا در این جلسه شرکت می‌کرد تا حقش ضایع نشود. برای اینکه حق وینگادا ضایع نشود جلسه دیگری را برگزار خواهیم کرد تا هر چه زودتر به این وضعیت رسیدگی شود. ما دوست داشتیم امروز وضعیت مشخص شود اما چون ضلع سوم این جلسه یعنی وینگادا حضور نداشت آن را به جلسه آینده موکول کردیم.
کاشانی با بیان اینکه اجازه دهید به مرور زمان همه چیز را طبق برنامه‌ریزی به پیش ببریم گفت: اگر مربی دیگری نیز انتخاب شود باید مسائلی مثل اردوهای تیم فوتبال المپیک و زمانی را که برای این اردو مشخص کردیم در نظر بگیرد. شاید مربی که انتخاب می‌شود بگوید من اردو نمی‌خواهم و به جای آن بازی دوستانه قرار دهید. بنابراین ما این مشکلات را داریم چون برنامه‌ها مدون است و زمان دیگری در اختیار نداریم. با این شرایط هم نمی‌توانیم کاری بکنیم.
مدیر تیم المپیک در پاسخ به این سوال که تکلیف وینگادا چه زمانی مشخص خواهد شد عنوان کرد: کمیته فنی در جلسه امروز در خصوص ماندن یا نماندن وینگادا رای به عدم همکاری با وی داد اما هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال نیز باید نظرات ما را بشنود.
وی در مورد اینکه تیم فوتبال المپیک 40 سال است به المپیک راه نیافته است تصریح کرد: همه تلاش ما این است که به المپیک راه پیدا کنیم. تاکنون نشده که قولی بدهم و عملی نشود. اکنون نیز باید به مهمترین چیز یعنی خروج بازیکنان سرباز از کشور رسیدگی کنم تا مشکلی در این زمینه بوجود نیاید.
کاشانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه گفته می‌شود کروش در جلسه امروز موافق ماندن وینگادا بوده و عنوان کرده خودش در تیم فوتبال المپیک نظارت می‌کند گفت: چنین موضوعی مطرح نبود. کروش طبق قرارداد بحث نظارتی می‌تواند داشته باشد اما دلیلی نمی‌شود که در مورد ماندن یا نماندن وینگادا تصمیم‌گیری کند. وی در جلسه امروز در جلسه امروز به کمیته فنی حق داد و چیزی هم درباره ماندن یا نماندن وینگادا نگفت.
مدیر تیم المپیک افزود: برنامه‌ریزی کرده بودیم که امروز کارلوس‌ کروش، وینگادا به همراه کفاشیان در کمیته فنی حضور داشته باشند اما با توجه به عدم حضور وینگادا در یکی دو روز آینده جلسه دیگری نیز تشکیل خواهیم داد.
وی درباره اینکه آیا سرمربی تیم امید از بین مربیان لیگ برتری انتخاب خواهد شد گفت: نمی‌توانیم غیر از سرمربیان لیگ برتری مربی دیگری انتخاب کنیم. از شما خواهش می‌کنم نامی از شخصی نبرید چون ممکن است حق دیگران ضایع شود.
کاشانی در مورد حضور زلاتکو کرانچار و یا علی دایی به عنوان سرمربی تیم امید گفت: کرانچار هم می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد اما علی دایی در میان گزینه‌ها قرار ندارد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 382493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عليرضا 1342 IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    28 10
    خبرنگار چه سئوال بي ربطي رو از آقا كاشاني كرده و گفته كه آيا علي دايي جزو گزينه ها هست يا نه خوب صدرصد معلوم كه آزموده را دوباره آزمودن خطاست
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    7 16
    تنها دلیل عدم موفقیت فوتبال ما عدم ثباته... دو روز نشده مربی رو بیرون کردن... ضمنا زنده باد داداشمون علی اقای دایی
  • بی نام IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    23 11
    فقط افشین قطبی....
  • بی نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    9 33
    همیشه گفتم بازم میگم وینگادا یک دلال و شارلاتانه نه مربی
  • علی نوایی IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    18 5
    آقا یه وقت کیروش ناراحت نشه رفیقشو بیرون کردید؟؟؟
  • amordad IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 32
    کرانچار یک دلال تمام عیاره و بدون تیم نمی مونه.مثل قلعه نویی که دلال و شارلاتانه . قهرمانی های سپاهان هم با این دو مربی بوده . معلومه دیگه ....
    • علی نوایی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
      4 0
      یذره از خدا بترسی بد نیست.
  • بی نام IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    4 3
    وینگادا باید زودتر می رفت