حسام‌الدین سراج در نشست خبری کنسرت «شب عاشقان بیدل» تاکید کرد نسل قدیم همچنان علاقمند به شنیدن آواز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سراج که ظهر یکشنبه نهم شهریورماه در سالن کنفرانس برج میلاد صحبت می‌کرد، اظهار داشت: «رهبری ارکستر در کنسرت پیش‌رو برعهده همایون رحیمیان است. او هنرمند بزرگ و محجوبی است و کارهایش خاطره انگیز است. نوازندگانی که در این شب‌ها در حال تمرین هستند، می‌گویند این قطعات با این که قدیمی‌اند اما برای ما مدرن محسوب می‌شود. زیرا رحیمیان تنظیم‌های ماندگاری داشته است.»

او از آلبوم «مسیحا» است که شامل دو لوح فشرده است و آلبوم «لب‌خوانی باران» برای ارکستر تنظیم شده به عنوان دو آلبومی که به زودی از آثار او منتشر خواهد شد، خبر داد.

این هنرمند با بیان اینکه در کنسرت پیش‌رویش، آوازی را در ماهور اجرا خواهد کرد که با نی داود ورزیده همراه می‌شود بیان کرد: «نسل جدید به خاطر مخاطبی که دارد سعی می‌کند قطعات پرشوری را اجرا کند جوانان امروز آواز را متهم می‌کنند و می‌گویند در آن حرکت وجود ندارد. اما نسل قدیم آواز را دوست دارد.»

همایون رحیمیان رهبر ارکستر در ادامه نشست در سخنانی گفت: «روند تولید این کارها از دهه 60 آغاز شد. یکی از اثاری که آن زمان آهنگسازی کردیم «ای عاشقان ای عاشقان» بود که با همراهی آقای سراج آن را به مرحله ضبط رساندیم. کارها شروع شد و آثار به بازار آمد و از همان زمان آرزو داشتم که این آثار به اجرای صحنه‌ای برسند.»

او ادامه داد: «چند سال پیش با آقای سراج و آقای تفرشی صحبت‌هایی داشتیم که قطعات آلبوم‌های نگاه آسمانی به روی صحنه بروند‌ و این دو نفر زحمت زیادی کشیدند تا کار به مرحله اجرا برسد.به هر حال ارکستر سختی‌های خاص خودش را دارد و ما هم در این کنسرت با یک ارکستر کامل که ارکستری سمفونیک محسوب می‌شود به روی صحنه می‌رویم.»

محمد حسین مقدس تفرشی تهیه‌کننده کنسرت نیز در پایان این جلسه اظهار کرد: «در طول دو سال گذشته شاهد اجرای کنسرت «وداع» به مناسبت ماه محرم و با همراهی یک ارکستر سمفونیک بودیم و امسال هم تصمیم گرفتیم قطعات این آلبوم را به خاطر جذابیتی که دارد برای مخاطبان اجرا کنیم.»

او تاکید کرد در کنسرت «شب عاشقان بیدل» همان نوازندگانی که در کنسرت‌های پیشین گروه را همراهی کرده‌ بودند حضور خواهد داشت؛ گروهی شامل 68 نوازنده و 38 هنرمند کریست.

کنسرت موسیقی «شب عاشقان بیدل» پنج‌شنبه ساعت 21 در سالن همایش‌های برج برگزار می‌شود.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    16 2
    چه تلنگري بهم وارد شد به راستي متعلق به نسل قديم هستم تاحالا اينطوري فكر نكرده بودم. من كه چهل سالم شده و مجردم و از زندگي هم چيزي نفهميدم جز كاركردن و در جهت رفاه اعضاي خانواده تلاش كردن از ما كه گذشت تورو خدا دست به دست هم بدين بذارين نسل جديد زندگي بكنه و كمي معناي خوش بودن و لذت بردن از زندگي را بفهمد
    • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
      14 0
      من هم حدود چهل و سه سال دارم.مجردم و از همه لحظات زندگیم لذت بردم.به نظر من در هر شرایطی میشه از زندگی لذت برد و اصلا فکر نمی کنم مثلا لذتی که یک خانواده کم درآمد با خرید یک پراید دست دوم بعنوان اولین خودرو شخصی می برند کمتر از لذت خرید یک مازراتی برای یک شخص پولدار باشه.البته این به این معنی نیست که حکومت هیچ مسئولیتی نداره و مردم خودشون باید راه لذت بردن از زندگی رو پیدا کنند،بلکه نباید امروز رو به امید فردا از دست بدیم و صد البته هر انسانی به یک حداقل هایی نیاز داره که باید تامین بشه
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    17 0
    نسل جوان هم آواز را دوست دارد۰۰۰۰ دوران زود گذر نوجوانی است که با آهنگ های تتلو و غیره یکم جو گیر میشن میخان ادای نوجوانان غربی را دربیاورند ۰۰۰ عقل و ذهنشان که رشد کرد ذائقه و روشن فکریشون بهتر میشه به ذات ایرانی خودشان بر میگردند و عاشق بنان و شجریان خواهند شد۰۰۰ شک نکن
  • بی نام IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۹
    4 0
    موسیقی سنتی و اصیل ایرانی حتی کارهای فولکوریک و اقوام که ریشه در تمدن و فرهنگ قومیت ها هم دارد مانند فرش دستباف اعلا عطر و بوی ایرانیت خود را دارد کارهای من درآوردی و کامپیوتریزه شده یا میکس الکترونیکی بسان حباب و زودگذر است و شما با چندبار گوش کردن سیراب نمی شوید و رفع عظش حستان نخواهد شد اما موسیقی سنتی موسیقی روان و فکر آدمی است
  • سارا IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۰
    6 0
    آوازی که از دل برآید لاجرم بر دل هم نشیند مثل آوازهای دلنشین استاد سراج. امیدوارم همواره پاینده و سلامت باشند که از معدود هنرمندان ارزشی واقعاً ارزشی و بی ریا و بی ادعا می باشند.
  • بی نام A1 ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۴
    1 0
    آقای سراج این کنسرت با رهبری و آهنگسازی همایون {علی}رحیمیان واجرای جناب عالی بی نظیر بود.موفق و سلامت باشید