«خبرجنوب» نوشت: کیفرخواست پرونده سرقت از سه گاوصندوق طلا از منزل یک تاجر صادر شد.

چندی قبل مرد ثروتمندی با مراجعه به دادسرای جنایی شیراز مدعی شد که فردی پس از ورود به منزلش دست به سرقت از گاوصندوق زده و بیش از دوکیلوگرم طلا را به سرقت برده است. در ادامه تیمی از مأموران پلیس آگاهی به منزل وی رفتند و با حضور صاحب منزل در محل، مشخص شد که داخل این منزل سه گاوصندوق بزرگ بوده که داخل آن جواهرات گرانقیمت نگهداری میشده است. دزدان این گاوصندوق های بزرگ را با دستگاه برش و دیلم تخریب کرده و توانسته بودند جواهراتی در حدود دومیلیارد تومان را سرقت کنند. با توجه به حساسیت موضوع پرونده ای تشکیل و دستورات لازم از سوی بازپرس محمدی دره شوری شعبه دهم دادسرای جنایی شیراز برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان صادر شد.کارآگاهان که خود را در برابر یک سرقت حرفهای میدیدند تحقیقات گستردهای را برای شناسایی دزدان شروع کردند. این تحقیقات بعد از چند روز نتیجه داد و سرانجام یک جوان شناسایی شد. بررسیها نشان میداد که این جوان از آشنایان صاحبخانه و در ادامه بررسیها مأموران دریافتند که او در جریان سرقت نيز بوده است. بنابراين کارآگاهان وی را دستگیر کردند.پس از دستگیری این جوان مشخص شد که طلاها نزد وي نیست. با توجه به ادعاهای این سارق تیزهوش بار دیگر از وی تحقیق شد و ماموران سرنخ هایی را به دست آوردند. وی در بازجویی ها گفت: زمان سرقت با اطلاع از اینکه کسی خانه نیست وارد آنجا شدم ، با برش و دستگاه پرس، سریع به سراغ سه گاو صندوق رفتم و با هر سختی که بود طلاهای گاوصندوق ها را داخل کیسه ای ریخته ، از آنجا خارج شدم. اما دقایقی بعد خودرو پلیس را دیدم از ترس اینکه شاید متوجه سرقت شده و در تعقیب من باشند کیسه های طلا را داخل زباله ها انداخته و از ترس فرار کردم.با توجه به ادعاهای این سارق ماموران از او خواستند مکانی که طلاها را رها کرده بود به آنها نشان دهد و سارق جوان این کار را کرد. زمانی که ماموران به آنجا رفتند از کیسه طلا خبری نبود
از این رو فصل تازه ای در این پرونده گشوده شد. ماموران به بازرسی فیلم دوربین های مداربسته پرداخته و متوجه يك کارتن خواب در يكي از فیلم ها شدند. بنابراين اقدام به شناسايي اين مرد كردند. حل معمای این سرقت هر روز سخت تر می شد تا اینکه مشخص شد کیسه طلا توسط اين کارتن خواب به سرقت رفته است. مسیر تحقیقات ماموران وارد مرحله تازه ای شد تا اینکه پس از بازبینی 100 فیلم توانستند این کارتن خواب را حین سرقت دو هزار تومان از صندوق صدقات دستگیر کنند. با بازداشت وی از او تحقیق و فاش شد که طلاها را او کشف کرده است.
وی در خصوص مکان نگهداری طلاها گفت: من و دیگر دوستانم در یک منقلخانه زندگی می کنیم طلاها را آنجا برده اما صاحب منقلخانه آنها را برداشته است. با توجه به ادعاهای این سارق ماموران بر آن شدند که صاحب منقلخانه را بازداشت کنند با انجام تحقیقات وی بازداشت شد.
صاحب منقلخانه پس از بازداشت ادعاهای جالبی را مطرح کرد و گفت: زمانی که متوجه شدم يك كيسه طلا در منقلخانه هست به آنجا رفتم. شب بود مقداری ماده بیهوش کننده در شیشه ای که افراد آنجا مصرف میکردند ریخته و زمانی که بیهوش شدند طلاها را دزدیده و فرار کردم. با توجه به اعترافات این مرد مشخص شد که ادعاهایش صحت دارد و اين در حالی بود که مشخص شد یک سکه را یکی از معتادان و 50 سکه را معتاد دیگر برداشته، مابقی نيز توسط صاحب منقلخانه دزدیده شده
است. در این خصوص 5 نفر دستگیر شده و طلاهای مسروقه نیز کشف شد. در ادامه تحقیقات چندین جلد سند منزل، خودرو و مدارک شناسایی ، تعداد چهار دستگاه گوشی موبایل، طلا و جواهرات گران قیمت شامل تعداد ۱۰ سرویس طلا، برلیان و الماس ، ۲۸ حلقه انگشتر ، ۱۱ حلقه دستبند تک پوش و النگو ، ۱۰ رشته زنجیر و گردنبند ، ۱۰ جفت گوشواره و ۵ عدد مدال و پلاک طلا کشف شد.
این پرونده در شعبه دهم دادسرای جنایی شیراز رسیدگی و در نهایت با صدور کیفرخواست برای صدور حکم نهایی به دادگاه ارسال شد.

 

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =