ایلنا نوشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه نمایندگان خواستار رسیدگی به وضعیت بازداشتی‌ها مخصوصاً خانم‌ها هستند تا هرچه زودتر تعیین تکلیف و آزاد شوند گفت:طبیعتاً آن مقداری که در اختیار دولت باشد مسائل مربوط به افراد بازداشت شده را پیگیری می‌کند.

حسینعلی امیری  درباره شکایت خانواده‌های برخی بازداشت‌شدگان حوادث اخیر مبنی بر بدرفتاری با آنان و طرح این شکایات با نمایندگان مجلس گفت: آن چیزی که از طریق نمایندگان به دست من رسیده این است که ۴۳ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از طیف‌های مختلف هم هستند نامه‌ای را خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند و به من دادند که تحویل داده شد.

وی در خصوص این درخواست گفت: نمایندگان خواستار رسیدگی به وضعیت بازداشتی‌ها مخصوصاً خانم‌ها هستند تا هرچه زودتر تعیین تکلیف و آزاد شوند. درباره مطلبی که درخصوص بدرفتاری با بازداشتی‌ها گفته شده من در جریان نیستم و از آقای وزیر دادگستری بپرسید ایشان به شما پاسخ می‌دهند.

امیری خاطر نشان کرد: آقای رئیس‌جمهور بار‌ها در جلسات دولت تاکید کردند بین کسانی که به قصد بی‌نظمی، تخریب، آتش زدن اموال عمومی و بیت‌المال و ایجاد مزاحمت برای شهروندان آمدند با آن کسانی که به دنبال این هستند که حرف‌هایشان شنیده شود باید تفکیک‌هایی را قائل شویم و نباید همه را با یک نگاه ببینیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این تاکید رئیس‌جمهور است و طبیعتاً آن مقداری که در اختیار دولت باشد مسائل مربوط به افراد بازداشت شده را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان خواستند کسی از دولت هنگام بازدید از بازداشتگاه‌ها و اوین همراه آن‌ها باشد، گفت: چنین درخواستی را نمایندگان به وزیر دادگستری داده بودند، وزیر هم در حال پیگیری موضوع است.

صرف اشاره به عوامل داخلی و خارجی کفایت نمی کند

همچنین ایسنا نوشت:

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزارت کشور نیز درباره تهیه گزارش از اعتراضات اخیر توسط وزارت کشور، اظهار کرد: تاکنون گزارش‌های متعددی هم توسط دستگاه‌های اطلاعاتی،‌ امنیتی و انتظامی تهیه و ارائه شده است، اما ضرورت دارد یک گزارش کامل و نهایی نیز تهیه شود.

وی افزود:‌ این گزارش براساس اطلاعات، توصیف و تبیین واقعیات خواهد بود، زیرا باید زمینه‌ها و شرایطی که منجر به این اتفاقات شد به صورت دقیق بررسی شود. باید عواملی شتاب دهنده شناسایی شده و وضعیت موجود هم دقیق تحلیل شود یعنی علاوه بر زمینه‌ها و ریشه‌های این اعتراضات باید توصیف دقیقی از وضعیت و اینکه ماهیت قضیه و انگیزه‌های افراد حاضر در تجمعات چه بوده است بررسی شود.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما نمی‌خواهیم این گزارش را بر اساس ساخته ذهن خود آماده کنیم، بلکه می‌خواهیم این گزارش را بر مبنای داده‌های دقیق اطلاعاتی و مبتنی بر واقعیات آماده کنیم. این گزارش می‌تواند زمینه‌ساز ارائه پیشنهادات و راهکارهای عملی در کشور برای برخی مسائل و آسیب‌ها باشد، زیرا ما معتقدیم تا وقتی صورت و ماهیت مساله دقیقا روشن نشود، نسخه راه‌حل هم اشتباه در نظر گرفته می‌شود. قطعا انتظار مردم، دست‌اندرکاران و دلسوزان نظام این است که بررسی دقیقی از ابعاد و ماهیت این اعتراضات انجام شده و راهکارهای اجرایی و عملیاتی نیز ارائه شود.

ذوالفقاری تاکید کرد: صرف اینکه بگوییم عوامل خارجی و برخی زمینه‌های داخلی موجب این اعتراضات شد کافی نیست. ما نباید صرفا به این بدیهیات بسنده کنیم بلکه باید ببینیم چه آسیب‌هایی موجب می‌شود تهدیدات خارجی از آن بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه عموما به بیان مشکلات بسنده می شود و کمتر به علل واقعی شکل‌گیری مشکلات در حوزه‌های مختلف توجه شده است، تصریح کرد: به همین علت هم راه‌حل های تجویزی در رفع مشکلات چندان موثر نبوده است بنابراین ضرورت دارد تا عواملی اثرگذار در رفع آسیب‌ها مدنظر قرار گیرد. به عنوان مثال سال‌های متمادی است که گفته می شود، هزینه‌های جاری اداره کشور بالا است، کارآمدی سیستم اداری دچار ضعف است، انجام امور جاری مردم دچار نقصان است، فساد اداری وجود دارد.

ذوالفقاری ادامه داد: شاهد هستیم که عمده وقت مدیران کشور در جلسات صرف می شود و بنده با صراحت می گویم اساسا ساختار اداری کشور به گونه‌ای است که مدیران، وقت انجام وظیفه اصلی خود که همانا مدیریت است را ندارند. 

292216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =