نخستین برداشت مکانیزه برنج در استان گیلان آغازشد

نخستین برداشت مکانیزه برنج دراستان گیلان ودر روستای لاکسار شهرستان صومعه سرا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین؛ استاندارگیلان صبح امروز درحاشیه این آیین با بیان اینکه با سیاست های به عمل آمده از سوی دولت یازدهم کشت برنج برای کشاورزان اقتصادی شده اظهارداشت:دراین راستا اقدامات خوبی صورت گرفته که شاهد حمایت های لازم از سوی دولت ووزارت جهاد کشاورزی نسبت به کشاورزان هستیم.

محمد علی نجفی تامین هزینه های کاشت، داشت وبرداشت برنج را یکی از اقدامات مثبت دولت برای کشاورزان برشمرد وافزود:با در نظر گرفتن شرایط مصرف کننده ضمن افزایش قیمت، دولت در کاهش هزینه های جانبی برنج قدم های خوبی برداشته است.
وی اقدامات صورت گرفته از سوی دولت را در راستای ایجاد انگیزه بیشتر در بین کشاورزان دانست وگفت: افزایش انگیزه دربین کشاورزان منجر به افزایش تولید می شود که با این اقدامات فاصله کمی تا خود کفایی برنج داریم.

استاندار گیلان جلوگیری از واردات برنج در فصل توزیع در سالهای اخیر را یکی دیگر ازاقدامات دولت در این بخش اعلام کردو یادآورشد:در سال جاری نیز این روند جلوگیرادامه دارد نجفی تأمین نهاده‌های کشاورزی از قبیل بذر، کود وهمچنین پرداخت تسهیلات مناسب وارزان در راستای توسعه مکانیزاسیون وماشین آلات کشاورزی رایکی دیگر ازاقدامات دولت یازدهم به کشاورزان دانست.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اعلام اینکه تا سال 95 سطح زیر کشت برنج در استان گیلان 238 هزار هکتار بود خاطرنشان کرد: به دنبال تثبیت وافزایش نسبی قیمت برنج وپرداخت تسیهلات مناسب درسال زراعی جاری شاهد افزایش 500 هکتاری سطح زیر کشت برنج دراین استان هستیم نجفی بابیان اینکه امسال بیش از یکصدو10 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان گیلان بصورت مکانیزه کشت شد اضافه کرد:یش‌بینی می شود بیش ازیکصدو50 هزار هکتار از این اراضی مکانیزه برداشت شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین نخستین برداشت مکانیزه برنج امسال در مزرعه حجت همتی کشاورز شهرستان صومعه سرا در استان گیلان اجرا شد که این کشاورزدر 10 هزار مترمربع از شالیزار خود رقم زود رس حسنی کشت کرده است.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =