در حاشیه برگزاری بزرگترین سمپوزیوم اسلو فود در رشت (شهر خلاق خوراک شناسی یونسکو) با دکتر حسین زاده مدیرمسئول این رویداد فرهنگی به گفتگو نشستیم.

مصطفی رفیعی - خبرآنلاین :
لطفا خودتان را معرفی کنید؟

علی حسین زاده هستم مدیر مرکز مشاوره کارافرینی گیل پژوهان ٬کارافرین نمونه و مهندس نمونه کشور دارای بیش از ۲۰ سال تجربه‌کاری و کارشناس ممتاز سازمان نظام مهندسی کشاورزی هستم.

جنبش اسلو فود در دنیا چگونه آغاز شد؟
کارلوپترینی خبرنگار ایتالیایی- به مناسبت حرفه‌‌ای که داشت توسط سردبیر روزنامه‌اش مامور می‌شود دربارهه فست فودها تحقیقاتی به عمل آورد. او در این مسیر پر پیچ و خم متوجه می‌شود خودش به واسطه شغل پر استرس و هیجانی‌اش بیش از هر کس دیگری قربانی خوردن فست فودها است بنابراین لحظه‌‌ای به خودش می‌آید و متوجه می‌شود او نیز سال‌هاست بدون اینکه متوجه باشد در این گرداب رقابت و سرعت گرفتار آمده و شاید اگر زود دست به کار نشود برای همیشه سلامتی خود را از دست بدهد. این بود که با کمک چند تن از دوستان و همفکرانش هم‌زمان با افتتاح شعبه مک دونالد در رم، دست به یک اقدام نمادین می‌زند و با انتشار مقاله و ایراد چند سخنرانی آغاز به کار جنبش اسلوفود را اعلام می‌دارد.

اهداف این جنبش چیست؟
تاکید جنبش اسلوفود بر مزه خوب غذاست. البته نه هر غذایی، بلکه غذایی که سالم به دست بیاید. به این معنا که تهیه آن به محیط ‌زیست آسیب نرساند و حیوانات و گیاهان را آزار ندهد.
هرکس که عضو این جنبش می‌شود، نباید خود را به هر دلیل صرفا یک مصرف ‌کننده بخواند و در فرآیند تولید غذای سالم و خدمت به طبیعت با سایرین شریک نداند.
این جنبش به جای کلمه مصرف‌کننده‌‌ها، شرکای تولید را پیشنهاد می‌‌کند. به این معنا که همه ما باید بدانیم غذایی که می‌خوریم چگونه تهیه می‌شود و برای بهبود کیفیت آن تلاش کنیم.

سمپوزیوم اسلو فود رشت از کجا شکل گرفت?
پیرو شرکت دکتر الهیاری و مهندس سروش مرزبان در فستیوال بین المللی ترامادره سالونه دلگوستو در تورین ایتالیا و مذاکرات اولیه با دانشگاه گاسترونومی ساینس ایده برگزاری این همایش شکل گرفت در طی مذاکرات بعدی به منظور توسعه روابط بین المللی با در نظر گرفتن استان گیلان بعنوان قطب تنوع غذایی ضرورت توسعه مفهوم اسلوفود در کشور این سمپوزیوم تشکیل و برگزار میگردد.

چرا رشت برای برگزاری این رویداد انتخاب گردید؟
گیلان با داشتن شهر خلاق غذایی که در یونسکو ثبت شده می تواند پایگاه خیلی خوبی برای استارت موضوعات اسلوفود و سلامت غذایی باشد.

حمایت مسئولین را چگونه ارزیابی می کنید؟
مسئولین محترم استان هم بالاخص مدیر کل محترم اداره تعاون ٬کار و رفاه اجتماعی استان گیلان و مدیر کل محترم سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان و ریاست محترم پارک ٬ علم و فناوری استان نهایت لطف و همکاری را عنایت فرمودند که از این همین رسانه از ایشان نهایت تشکر و قدردانی را بعمل می اوریم.

مدعوین بین المللی این رویداد چه کسانی هستند؟
جناب پرفسور آندره پیرونی و جناب دکتر میکله فیلپو فونته فرانسیسکو از کشور ایتالیا و هیئت همراه که از اساتید بنام دنیا ٬سخنران و مدعو این سمپوزیوم میباشند

این رویدادها چه تاثیری می تواند در زندگی مردم داشته باشد؟
در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و حفظ فرهنگ های سنتی و ملی میتواند گام مهمی در این راستا باشد .

* شایان ذکر است سمپوزیوم اسلو فود با حضور مدعوین داخلی و خارجی و مسئولین عالیرتبه به تاریخ دوم مرداده ماه در رشت برگزار می گردد

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =