علی خاکزادی: با ایجاد فروشگاههای زنجیره ای بزرگ،سوپر مارکت های کوچک به سمت نابودی پیش می روند

علی خاکزادی مدیر پروژه استارتاپ باشگاه سوپرمارکت های دلفینی در تشریح فعالیت های این باشگاه در گیلان اظهار داشت : با ایجاد فروشگاههای زنجیره ای بزرگ ،سوپر مارکت های کوچک در محلات به سمت نابودی پیش می روند و ما بر آن شدیم که با شروع پروژه ای تحت عنوان استارتاپ باشگاههای دلفینی ، سیستم هایی را به وجود آوریم که مشکلات مدیران سوپر مارکت ها مرتفع شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، مدیرعامل و مجری پروژه استارتاپ سوپرمارکت های دلفینی از آغاز به کار این رویداد مهم با برگزاری همایش بزرگ سوپرمارکت های رشت تحت عنوان "سوپر مارکتی با وسعت ۶ هزار متر مربع در رشت" خبر داد.

علی خاکزادی در نشست خبری پیرامون همایش سوپرمارکت های رشت و استارتاپ دلفینی ها اظهار داشت:استارت آپ، مولود بررسی یک نارسایی در جامعه است که با مجموعه ای از راهکارهای عملیاتی رفع معضل همراه می شود و با هدف بهبود و ارتقاء سطح رضایتمندی افراد جامعه پا به عرضه ظهور می گذارد.

خاکزادی با بیان اینکه تحقق اهداف، نیازمند طراحی یک سازمان هوشمند است تا متولی تبدیل ایده ها به واقعیت ها باشد عنوان کرد: به این منظور و برای جامه عمل پوشاندن به اهداف استارت آپ دلفین ها، باشگاه سوپر مارکت های دلفینی با حضور در بازار فروش محصولات FMCG در بهار سال ۹۶ متولد شده و مسیری را تا سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرده است.

وی با اشاره به اینکه ، سوپر مارکت های سنتی با معضلاتی در حال حاضر روبرو هستند گفت : خطر تکنولوژی که هر روز در حال پیشرفت است نرم افزارهای جدیدی را به وجود می آورد که اگر مدیر کسب و کاری نتواند مجموعه ی خود را بروز کند امکان ورشکستگی و حذف وجود دارد .

وی ادامه داد : مردم به سمت خریدهای آنلاین پیش می روند و خریدهای حضوری از سوپرمارکت کمتر شده است.

خاکزادی با اشاره به ایجاد فروشگاههای زنجیره ای در محلات عنوان کرد : فروشگاههای زنجیره ای باید از یکسری استانداردهایی پیروی کنند نظیر داشتن پارکینگ و فضای کافی و وجود همه نوع جنس اعم از میوه و سبزیجات تا کالاهای بسته بندی شده که عموما فروشگاههای زنجیره ای محلات دارای این قابلیت های گسترده نیستند چون ابعاد کوچکتری دارند اما در محلات ، فضای رقابتی به وجود می آورند که بر فروش سوپر مارکت های سنتی محلی تاثیر می گذارند.

وی اضافه کرد : این فروشگاههای زنجیره ای محلی با کاهش قیمت ها سود قابل توجهی نصیب خود می کنند که سایر سوپر مارکت ها از این بحث بی نصیب می مانند .

وی اذعان داشت : هدف سوپرمارکتهای دلفینی در اولویت اول حمایت از خود مدیران سوپرمارکت هایی است که به عنوان نان آوران خانواده هایشان، به این شغل شرافتمندانه و سخت مشغول هستند و در حال حاضر بدون برنامه ریزی منسجم، در مواجه با رقبای قدرتمند که دارای توان مالی بالا و سیستم های مدیریتی دقیق می باشند، در حال دست و پنجه نرم کردن هستند.

وی ضمن اشاره به خبر تعطیلی ۱۴ سوپرمارکت در تهران در سال گذشته گفت : با تعطیلی این تعداد فروشگاه قطعا افرادی که مستقیم و غیر مستقیم فعالیت داشته اند شغل خود را از دست داده اند و این امر تبعات اقتصادی برای خانوارها به دنبال دارد.

خاکزادی در خصوص ایده ی پروژه ی باشگاه سوپرمارکت های دلفینی اظهار کرد : هدف ما این است که بتوانیم در این باشگاه از مشاغل خرد نظیر سوپرمارکت های محلی و سنتی با ارایه خدمات و آموزشها حمایت کنیم و آنان را به سمت بروز رسانی و جلب مشتری بیشتر رهنمون شویم.

وی ادامه داد : یکی از مشکلات قشر سوپرمارکت داران این است که بانک اطلاعاتی از مشتریان خود در طول سالها فعالیت خود ندارند و ما با برگزاری همایش ها و استارتاپ به آنها این ابزار را می دهیم که به سمت مدرنیته شدن قدم بردارند.

خاکزادی شهر رشت را پایلوت اجرای این پروژه خواند و افزود : ۳۰۰ نقطه در شهر رشت شناسایی شده که برای طرح مذکور پیش بینی شده است و ان شاالله پس از رشت ،تهران در مناطق ۸ و ۱۲ ،مشهد ،کرج ،لاهیجان و بندر انزلی استارت کار را خواهیم داشت.

خاکزادی خدمات ارایه شده توسط پروژه دلفین مارکت را بر شمرد و عنوان کرد : مشاور سوپرمارکت های سنتی و محلی در راستای ارتقای توان صنفی آن ها ، محاسبه حجم و سهم بازار ، آموزش و ارائه راهکارهای عملیاتی افزایش سهم بازار از طرق تبلیغات ، افزایش فروش از طریق تکرار خرید مشتریان قدیمی ، ارائه گزارش مکتوب هر دو ماه یکبار و آنالیز عملکرد جهت عضویت باشگاه توسط کارگزاران دلفین مارکت برگزاری همایش ها و کلاس های آموزشی در راستای ایجاد اتحاد همبستگی بین سوپرمارکت ها جهت بقا در بازار و رقابت سالم با فروشگاه های زنجیره ای و ... از جمله خدمات این مجریان این پروژه خواهد بود.

وی همچنین از چاپ کتابی با عنوان " چرا دلفین ها تمدن ساز نشدند " خبر داد و گفت : جهت کسب اطلاعات بیشتر از خدمات باشگاه سوپرمارکت های دلفینی مطالعه کتب " چرا دلفین ها تمدن ساز نشدند" و "دلفین های تمدن ساز" به علاقمندان توصیه می گردد.

خاکزادی از برگزاری همایش بزرگ سوپر مارکت های رشت در پایان شهریور ماه جاری خبر داد و گفت : همایش بزرگ سوپرمارکت های رشت با عنوان "سوپرمارکتی به وسعت ۶ هزار متر مربع"، در تاریخ ۳۱ شهریور ماه امسال در شهر رشت، سالن همایش مخابرات برگزار خواهد شد. این همایش با هدف اصلی راهکارهای مقابله با مخاطرات پیش رو در صنف سوپرمارکت ها برگزار می شود. در این گردهمایی، خطراتی که در آینده سوپرمارکت های سنتی را تهدید می کند معرفی و برای مقابله با آن ها راهکار ارایه می گردد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =