«خبرجنوب» نوشت: انسان محوری و توجه به پیاده راه ها از جمله مواردی است که سالهاست در شیراز مطرح میشود و در مواردی حتی به مرحله عمل درآمد اما با شکست مواجه شد. نمونه بارز آن سالهاست در محور حافظیه خودنمایی میکند؛ پیاده راهی که این روزها بیشتر به پارکینگ خودروها و محلی برای عبور ماشینهایی که مجبورند به رغم صعب العبور بودن مسیر از آن عبور کنند، تبدیل شده است.

در كنار اين موارد از برخي محورهاي پياده راه سلامت در باغ هاي قصردشت نيز خبر ميرسد كه اين معابر بيش از آنكه محلي براي تردد عابرين پياده و دوچرخه سواري باشد به محلي براي جولان موتورسيكلت و خودروها بدل شده است كه البته در اين خصوص مديرعامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهري قول داد بساط اين مزاحمين پياده روي را از اين معابر برچيند.
معصومي در گفت وگو با «خبرجنوب» گفت: پياده راههايي كه در شهر ايجاد ميشود 2 نوع است كه يك نوع آنها پياده راههاي سلامت است كه در باغ ها و فضاهاي سبز شهر اجرا مي شود و نوع دوم پياده راه هايي است كه در محورهاي خدماتي ايجاد مي شود كه در اين مسيرها اولويت حركت با پياده است.
وي افزود: در همين زمينه تاكنون 3 پياده راه سلامت به طول 5/8 كيلومتر در محورهاي چمران جنوبي و شمالي و پياده راه بهشت در حوزه باغهاي قصردشت ايجاد شده و به دنبال ايجاد پياده راههاي ديگري از اين دست نيز هستيم و هرجايي از باغها كه امكان ايجاد چنين مسيرهايي باشد ما در زمينه ساخت پياده راه  اقدام مي كنيم.
معصومي ادامه داد: يكي ديگر از اقدامات ما در زمينه انسان محوري شهر، ايجاد پياده راه در مسيرهاي خدماتي شهر به صورت موقت و دائم است كه تاكنون در چندين مرحله برخي از معابر شهر به صورت موقت تبديل به پياده راه شده كه مورد استقبال شهروندان نيز قرار گرفته است.
اجراي چنين پروژه هايي موجب رونق كسب و كار واحدهاي تجاري نيز مي شود.
وي گفت: البته به دنبال تبديل دائمي برخي از پياده راهها هستيم و ساماندهي محور پياده راه حافظيه و نيز تبديل برخي معابر از جمله كوچه اديان، خيابان انوري و خيابان احمدي به پياده راه نيز مدنظر است.
مديرعامل سازمان سيما، منظر و فضاي سبز شهرداري شيراز گفت: يكي ديگر از اقدامات ما در عرصه انسان محوري در شيراز با توجه به ظرفيت شهر و وجود كوه هاي اطراف آن، بحث ايجاد كوه راه است و براساس هدف بندي انجام شده قرار است 50 كيلومتر كوه راه در شهر ايجاد شود كه تاكنون 14 كيلومتر آن ويژه علاقه مندان به اين حوزه در ارتفاعات شهر به اجرا درآمده است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =