تشریح جزییات نشست تخصصی آئین آواز ایرانی در زنجان

جزئیات نشست تخصصی آئین آواز ایرانی و افتتاحیه آن در زنجان مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ در بخش نخست برنامه پس از اعلام مجری، علی شیرازی آوازخوان، آوازپژوه و مدیر برنامه آیین آواز ارسباران (تهران) همراه با جاوید عباسی فلاح، مدرس آواز ایرانی در زنجان درباره علل و عوامل شکل‌گیری این برنامه و اهداف آن صحبت خواهیم کرد.
جاوید عباسی فلاح گفت: این دو آوازخوان و مدرس آواز، در بخش مباحثه فنی و تئوریک نیز دوباره بر صحنه ظاهر خواهند شد تا این بار در خصوص مبحث فنی با عنوان «آشنایی‌زدایی در آواز ایرانی» به هم‌اندیشی و تبادل نظر بپردازند.
وی با بیان اینکه این مبحث دارای مثال‌های فنی و اجرایی خواهد بود که هر دو آوازخوان به ضرورت، آن بخش از مطلب را با خواندن آوازی مثالی همراهی خواهند کرد، درباره اسامی آوازخوانان و نوازندگان این بخش افزود: سعید صفری، آوازخوان با سه تار مجید ستاری، میثم علیگو، آوازخوان به همراه کمال خسروی، نوازنده تار ، مصطفی خالقی، آوازخوان با همراهی سنتور و سه تار محمد خالقی، وحید لشگری، بم تار، احمد فلاح، کمانچه و سجاد سعیدی: سه تار در قالب گروه «دُردی کشان» به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
مدرس آواز ایرانی ادامه داد: همچنین حامد حسینی، آوازخوان با مصطفی احمدپناه، نوازنده سنتور، ابراهیم بیات ، آوازخوان با جواد اسکندری، نوازنده سه تار و نیز محسن سعادتی، آوازخوان با نوازنده تار، کیانوش نادرشاهی در بخشی از برنامه به اجراء خواهند پرداخت. پس از اجرای این آوازخوانان علی شیرازی به همراه گروه «دُردی کشان» قطعاتی را در آواز بیات ترک اجرا خواهند کرد.
وی از همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن موسیقی استان زنجان تشکر و قدردانی کرد و گفت: آقای معراج کرمی رئیس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در خصوص برگزاری این مراسم زحمات زیادی را متقبل شده اند که جای قدردانی دارد.
مراسم افتتاحیه آیین آواز ویژه زنجان با هدف پاسداشت، تبیین و احیای جایگاه هنر آواز ملی ایران ،کشف، شناسایی و پرورش هنرجویان مستعد و توانمند آواز9 آذرماه امسال در محل سالن فرهنگسرای امام(ره) زنجان برگزار خواهد شد.
ارتباط بیشتر درباره این برنامه در سایت javidabbasifallah.ir و از طریق @javidabbasifallah در دسترس است.
حضور علاقه مندان در این برنامه هنری آزاد و رایگان است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحید A1 ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۷
    0 0
    درود بر هنرمندان آواز ایرانی در زنجان