4واحد دامی  دراستان چهارمحال وبختیاری  مجوز صادرات دریافت نمودند

مدیرکل دامپزشکی استان چهارمحال وبختیاری گفت :تا کنون 4 واحد که شامل 2 واحد کارخانه تولید خوراک دام، طیور و آبزیان، 1 واحد کارخانه تولید شیرخشک نوزاد و 1 واحد بسته بندی ماهی موفق به دریافت کد IR از سازمان دامپزشکی کشور شده اند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین یکی از شرایط صادرات فراورده های خام دامی و خوراک دا، دام، طیور و آبزیان را داشتن کد IR اعلام کرد و افزود: تمام واحد ها برای صادرات محصولات خود می توانند در این راه قدم بردارند.

دکتر عبدالمحمد نجاتی شرایط لازم را برای دریافت کد IR در واحد های مختلف را متفاوت عنوان کرد و گفت: به طور کلی در همه واحد ها فرم ممیزی مخصوص وجود دارد که بایستی شرایط فیزیکی و بهداشتی با رعایت اصول GMP (رعایت ضوابط فنی و بهداشتی در کارخانه های تولیدی است که در دنیا آن را با نام اصول GMP می شناسند) فراهم شود و با استخدام دامپزشک به عنوان مسئول فنی کد IR دریافت می نمایند.
دکتر نجاتی گفت: در سال گذشته 522 تن شیرخشک به کشور امارات و 4700 تن خوراک آبزیان به کشور های مختلف صادر شده است.


وی بیان کرد: در سال جدید 5 درخواست از واحد های مختلف به اداره کل ارسال شده که برای اقدامات بعدی به سازمان دامپزشکی کشور اعلام شده و باید کاملا" شرایط بهداشتی منطبق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور طبق نظارت های بهداشتی دامپزشکی رعایت شود تا بتوانند کد IR دریافت نمایند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 728660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =