ایرنا نوشت: «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه روز دوشنبه از بن بست سیاسی در آلمان به دنبال شکست مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید به ریاست «آنگلا مرکل» ابراز نگرانی کرد و گفت: بحران سیاسی این کشور به نفع ما نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، مکرون که روز یکشنبه با مرکل گفت و گو کرده بود، در اظهاراتی خطاب به «برنارد اکویه» دبیر کل حزب جمهوریخواه فرانسه گفت: به نفع ما نیست که اوضاع در آلمان وخیم شود.

مکرون که مه (اردیبهشت) گذشته انتخاب شد برای آغاز مذاکرات درباره طرح هایش درخصوص اصلاحات در اتحادیه اروپا منتظر تشکیل دولت ائتلافی در آلمان است.

مرکل، حمایت اولیه خود را از دیدگاه های مکرون درباره ایجاد پست جدید وزیر دارایی در منطقه یورو ابراز و بودجه منطقه یورو را تعیین کرده، اما جزییات این اقدام هنوز بررسی نشده است.

فرانسه و آلمان به عنوان دو کشور بزرگ اقتصادی درمنطقه یورو اغلب به عنوان «نیروی محرکه» چنین پروژه ای قلمداد می شوند.
خبرگزاری فرانسه نوشت: مرکل با تلاش هایی برای خارج کردن آلمان از بحران به دنبال شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی در روز یکشنبه دست و پنجه نرم می کند؛ شکست این مذاکرات احتمالا، آلمان بزرگترین اقتصاد اروپا را با برگزاری انتخابات زودهنگام مواجه خواهد کرد.

 پس از حدود یک ماه مذاکره دشوار سیاسی بین احزاب آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی، مذاکرات مقدماتی بین احزاب دموکرات مسیحی، سبزها و دموکرات های آزاد شکست خورد.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =