۲۰۰ هزار نفر از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دیدن کردند

معاون فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری جشنواره ها در همدان موجب استقبال زیاد مردمی شده که در این رویداد اخیر، 200 هزار تن به تماشای 48 نمایش منتخب نشستند که این آمار قابل توجهی است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ علی مرادخانی که در آیین اختتامیه بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: سیاست های مهم دولت تدبیر و امید، تمرکز زدایی برای شکوفایی استان ها است، که در این خصوص برای هر استانی یک رویداد بین المللی را در طی سال پیش بینی کرده ایم.

وی انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 را بسیار مهم دانست و خاطر نشان کرد: توسعه ناوگان حمل و نقل همدان می تواند اتفاقات فرهنگی بیشتری را به این منطقه بکشاند.

مرادخانی با اعلام اینکه استقبال 200 هزار نفری از جشنواره دلیل خوبی برای استمرار و برگزاری جشنواره در شهر همدان است، اظهار داشت: مهمترین نیاز برگزاری جشنواره ها ایجاد زیر ساخت ها است تا جشنواره ها به شکل بهتری برگزار شوند.

وی با اشاره به سخنان استاندار همدان مبنی بر تامین اعتباری به میزان بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تاکید کرد: ما نیز قول می دهیم هر چه سالن تئاتر در شهر همدان ساخته شود، تجهیزات کامل آن را تامین کنیم.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: مهمترین وجه کار کودک و نوجوان بر عهده آموزش و پرورش است، که امیدواریم با نهادینه کردن تئاتر از کودکی و آموزش های لازم، کارها را بهتر پیش ببریم.

وی به بازگشت جشنواره فیلم کودک و نوجوان به شهر همدان نیز اشاره کرد و گفت: با وزیر صحبت خواهیم کرد تا در صورت موافقت، جشنواره های کودک و نوجوان به شهر همدان منتقل شوند تا برگزاری این دست جشنواره ها یک رخداد بزرگ برای همدان باشد.


مریم کاظمی، دبیر جشنواره بیست و چهارم نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به روند برگزاری جشنواره، خاطرنشان کرد: تئاتر کودک و نوجوان باید از مدارس آغاز و با آموزش نمایش، مربیان تربیتی بتوانند مفاهیم زندگانی را به سادگی از این مسیر به کودکان انتقال دهند.

وی افزود: بدین ترتیب تئاتر دانش آموزی رشد کرده و کیفیت جشنواره ها نیز افزایش خواهد یافت.

کاظمی ضمن درخواست از مسئولین جهت حمایت از هنر تئاتر و جشنواره ها گفت: جشنواره احتیاج به مساعدت دارد، پس همدان را قوی کنید تا بتوانیم به غیر از جشنواره های ایرانی میزبان کنگره تئاتر بین الملل کودک و نوجوان نیز باشیم.

فاضل عبادی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس جشنواره بیست و چهارم نیز در این مراسم گفت: 200 هزار نفر از نمایش های بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان که در این استان برگزار شد، دیدن کردند.

عبادی تجربه همدان در برگزاری جشنواره تئاتر کودک، را بسیار مطلوب دانست و خاطرنشان کرد: این استان با تمام توان میزبان این جشنواره بوده و با همین قدرت به استقبال جشنواره بیست و پنجم می رود.

وی با اشاره به تاریخ ارزشمند همدان این شهر را مهد هنر و فرهنگ دانست و اظهار داشت: بزرگانی همچون بوعلی سینا و میرسید علی همدانی نشانه های بالندگی همدان در عرصه جهانی هستند.

رئیس جشنواره بیست و چهارم تاکید کرد: تمام هدف مسئولین جشنواره نشاندن گل لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان است که امیدواریم در این مسیر موفق شده باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =