مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به‌ویژه طی ۲ سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی دارد و به‌ طور متوسط در هر شبانه‌روز ۴ واقعه طلاق در استان ثبت‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازیاسوج،مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به‌ ویژه طی ۲ سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی داشت به‌طوریکه در ۹ ماهه سال ۹۶، با کاهش ۱۱ درصدی طلاق نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبرو شدیم.

سید محمدعلی تقوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه کارت ملی هوشمند و عملکرد اداره‌کل ثبت احوال در زمینه صدور این‌ کارت‌ها، اظهار کرد: ۵۱۷ هزار نفر واجد دریافت کارت ملی هوشمند در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که تاکنون ۲۶۹ هزار نفر فرم ثبت‌نام را تکمیل کرده و ۲۵۵ هزار نفر از آنها کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

این مسوول اضافه کرد: صدور کارت هوشمند برای افراد ۱۵ سال و افرادی که کارت ملی قدیمی را در اختیار دارند انجام می‌شود که این افراد تا ۲۹ اسفند ماه سال جاری مهلت دارند برای تعویض و یا دریافت کارت ملی خود به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.

تقوی با بیان اینکه نام‌های امیرعلی، حسین، امیرعباس و رضا در بین پسران و فاطمه، آوا، زهرا، زینب و یسنا و در بین دختران بیشترین فراوانی نام‌ها را دارند، گفت: در ۹ ماهه اول سال ۱۱ هزار و ۵۹۵ واقعه ولادت در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷ درصد کاهش‌یافته است.

وی در ادامه افزود: از مجموعه ۱۱ هزار و ۵۹۵ واقعه ولادت، ۶ هزار و ۶۴۵ نفر از این نوزادان پسر و ۵ هزار و ۵۵۰ نفر از این نوزادان دختر هستند، یعنی برای ۵۲ درصد نوزاد پسر و ۴۸ درصد نوزاد دختر در ۹ ماهه گذشته سال جاری سند ولادت صادر شده است.

تقوی با اشاره به آمار فوت‌شدگان در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد و با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد ولادت‌ها و فوت‌ها در مهلت قانونی به ثبت رسیده است، گفت: در ۹ ماهه سال جاری هزار و ۹۸۴ مورد فوتی در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد کاهش‌یافته و بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و سوانح رانندگی مهم‌ترین علت فوت افراد بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیماری‌های قلبی و عروقی ۴۱ درصد، سرطان‌ها ۱۳ درصد و سالخوردگی با ۱۲ درصد مهمترین علت مرگ و میر در استان بوده است که به ازای هر یکهزار نفر ۴ نفر فوتی به ثبت رسیده است.

تقوی تصریح کرد: بیشترین فوتی در استان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است که ۶۲ درصد افراد در این سن فوت می‌کنند، ۹ درصد هم بین سنین ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و ۲ درصد در فاصله سنی ۵ تا ۱۵ سال هستند.

وی افزود: در ۹ ماهه گذشته سال جاری برای ۵۶ درصد فوت‌شدگان مرد و ۴۴ درصد فوت‌شدگان زن، سند فوتی صادر شده است.

وی به سه مأموریت و وظایف اصلی ثبت‌احوال اشاره کرد و گفت: ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی، صدور اسناد هویتی مکانیزه و ثبت وقایع ازدواج و طلاق سه مأموریت اصلی ثبت‌احوال است که ۱۰۰ درصد این وقایع (واقعه حیاتی ولادت و فوت) در زمان و مهلت قانونی انجام‌ گرفته است. به طوریکه در طی ۴ سال گذشته ۶۴ هزار سند ولادت، ۱۰ هزار ۶۹ واقعه فوت، ۲۹ هزار و ۳۴۸ واقعه ازدواج و ۵ هزار و ۲۲۹ واقعه طلاق ثبت شده است.

این مسوول ادامه داد: در ۹ ماهه سال جاری یک هزار و ۹۸۴ واقعه فوت ثبت شده که شاهد کاهش ۳ درصدی آمار فوتی‌ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم که این نشان‌دهنده ارتقاء سلامت و امید به زندگی در بین مردم است، ضمن اینکه یک هزار و ۱۱۵ مورد از فوت شدگان را مردان و ۸۶۹ واقعه فوت شدگان را زنان تشکیل می‌دهد.

تقوی افزود: صدور شناسنامه مکانیزه از سال ۸۲ آغاز شد و تا سال ۹۲، ۱۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شد اما در چهار سال اخیر آمار صدور شناسنامه ۲۳۰ هزار مورد بوده، ۹ ماهه امسال نیز ۸۰ هزار شناسنامه مکانیزه صادر شده است که تا پایان سال جاری آمار صدور شناسنامه مکانیزه از ۵۰۰ هزار شناسنامه می‌گذرد.

مدیرکل ثبت‌احوال کهگیلویه وبویراحمد نسبت ازدواج‌های ثبت‌شده طلاق را نگران‌کننده توصیف کرد، و گفت: بیش از ۵۰ درصد طلاق‌ها در این استان در پنج سال نخست زندگی مشترک رخ می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده در مدت ۹ ماه گذشته سال جاری ۵ هزار و ۶۳۷ واقعه بوده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹ درصد کاهش‌یافته است، اظهار کرد: به ازای هر پنج ازدواج در کهگیلویه وبویراحمد یک مورد به طلاق منجر می‌شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته واقعه طلاق ۱۱ درصد کاهش یافت.

وی تصریح کرد: هزار و ۱۷۹ مورد طلاق در مدت این ۹ ماه به ثبت رسیده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از این طلاق‌ها مربوط به پنج سال اول ازدواج بوده، که در هر ماه ۱۳۱ واقعه طلاق و در شبانه‌روز ۴ واقعه طلاق ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد به‌ ویژه طی ۲ سال گذشته نسبت به طلاق سیر صعودی داشت به‌طوریکه در ۹ ماهه سال ۹۶، با کاهش ۱۱ درصدی طلاق نسبت به مدت مشایه سال گذشته روبرو شدیم.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 740131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =