میزان نوشت:محمدرضا جوان هجده ساله‌ای است که به اتهام مشارکت در گوشی قاپی دستگیر شده است. او عضو یک باند حرفه‌ای بود و خیلی زود پای در مسیر جرم گذاشت.

او مي‌گويد: «بچه لب خط هستم و تا دوم دبيرستان هميشه معدلم ٢٠ بود، اما به خاطر مشكلات مالي مجبور شدم ترك تحصيل كنم. پدرم در يك مغازه تعويض روغني در جاده ساوه كار مي‌كند و درآمد زيادي ندارد. يكي از برادرانم در چهار سالگي زير كاميون رفت و معلول شد. خواهرم هم در آتش‌سوزي چراغ گردسوز دچار سوختگي شده است. خرج خانواده ما نمي‌چرخيد من مجبور شدم كار كنم. يكي از دوستانم به اسم ميثم پيشنهاد داد با همكاري پسر جواني به نام جعفر گوشي‌قاپي كنيم تا او گوشي‌ها را بفروشد. مادرم بيماري قلبي داشت و هرچه سريع‌تر بايد قلبش را عمل مي‌كرديم. به خاطر او حاضر به همكاري شدم. ميثم برايم يك موتور خريد و با جعفر در حوالي شوش و ميدان اعدام گوشي‌قاپي مي‌كرديم. بعد از يك ماه ميثم گفت كه گوشي‌قاپي سودي ندارد و پيشنهاد داد به روش باركني گوشي و لوازم رايانه سرقت كنيم. سه بار با جعفر باركني كردم. من موتورسوار بودم و او سرقت مي‌كرد. چهار نفري به سرقت مي‌رفتيم كه موتور دوم به عنوان اسكورت ما را همراهي مي‌كرد و جعفر بارها را سرقت مي‌كرد. من ٥ميليون براي هزينه عمل مادرم به دست آوردم و ميثم تمام پول‌ها را برداشت و يك خانه درست و حسابي در پيروزي و يك خودروي ١٥٠ميليوني خريد. وقتي فهميد دستگير شديم به فريدونشهر فرار كرد و هنوز دستگير نشده است. مادرم مي‌دانست پول عملش را با سرقت به دست آورده‌ام. او تازه عمل كرده است و روزي كه ماموران براي دستگيري به خانه‌مان آمدند متوجه شد سارق هستم و با پول سرقتي عمل شده است. من شرمنده مادرم شدم. او براي خرج خانه هر روز از مولوي لباس مي‌خريد و در چهارراه كوكاكولا در سرما و گرما دستفروشي مي‌كرد تا خرج ما را در بياورد. روزهايي بود كه مادرم زير باران كار مي‌كرد و وقتي به خانه مي‌آمد تمام لباس‌هايش خيس بود. اينقدر كار كرد كه مريض شد. هرچه از او خواستيم سركار نرود، مي‌گفت چه كسي خرج خانواده را در بياورد؟ من شرمنده مادرم هستم، نمي‌دانم چگونه نگاهش كنم.

 

17302

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 544949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    یک بار هم شده حرف های قربانی های سرقت را بگذارید که چه بالیی سرشان امده و چه شوکی بهشون وارد شده
  • بی نام IR ۰۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اخه عمل قلب 5 میلیونن میشه،الان یک جراحی ساده بخوای بکنی بیشتر از این باید پول بدی،در ضمن هیچ وقت از میثم نمی پرسیدی که باقی پول ها چی شد،به نظر میاد وکیلت داستان خوبی یادت نداده
  • رضا A1 ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    من هم شرمنده ام.
  • بدیع الزمان EU ۰۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    تنها یک بند از فیش حقوقی مدیران همان دلالان چرب زبان از چه آسیب های که نمیتواند جلوگیری کنه
  • امیر تبریز اوغلی IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    اقایونی که حقوق های انچنانی میگیرید...فقط لحضه ای فکر
  • بی نام A1 ۰۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    کسانی هستن که 234 میلیون در قالب حقوق میدوزدن، ککشون هم نمیگزه ولی به شما که میرسه قانون کمال و تمام اجرا میشه
  • حامد A1 ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    دروغ پردازی یک دزد ارزش تیتر شدن ندارد امروز به حمد الله و با تلاش دولت تدبیر و امید هزینه اعمال جراحی رایگان شده است
  • پیمان A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    در فیلمهای فارسی هم همیشه مادرخلاف کارها جراحی قلب داردنه هیچ بیماری دیگری.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۳
    0 0
    شما چرا شرمنده ای اونایی که حقوق نجومی میگیرن باید شرمنده باشند