استقلال تهران یک بار دیگر در خرید بازیکن خارجی، ناموفق عمل کرده است.این بار البته بدشانسی گریبان آبی ها را گرفته و یار برزیلی - آلمانی شان مصدوم شده است.

آریا صالحی/هندریک هلمکه هافبک آلمانی - برزیلی استقلال، بازیکنی است که در آخرین ساعت های نقل و انتقالات به این تیم پیوست. این هافبک جایگزین آندرانیک تیموریان شد تا جای خالی این هافبک موثر را در استقلال پر کند. جدایی تیموریان از استقلال پروسه ای زمان بر و پر از ابهام بود و به همین دلیل کادر فنی استقلال زمان زیادی نداشت که جانشین او را انتخاب کند.

کمبود زمان، کادر فنی و باشگاه استقلال را ریسکی بزرگ واداشت. استقلالی ها از میان گزینه هایی که به آن ها پیشنهاد شده بود سرانجام تصمیم گرفتند با هندریک هلمکه قرارداد ببندند. بازیکنی که خیلی سریع به تست پزشکی در فدراسیون پزشکی رفت و تائید شد .

آبی ها فکر می کردند با این خرید کم هزینه مشکلات شان در خط هافبک حل می کنند اما انگار باز شانس با قلعه نویی همراه نبود. این بار یک بازی دوستانه و یک برخورد شدید کار دست سرمربی داد.
هلمکه بدون اینکه حتی یک بازی رسمی هم برای استقلال انجام دهد، حالا با مصدومیتی مواجه شده که او را چند ماه از میادین دور نگه می دارد. سایت های خبری مختلف نوشته اند مینیسک این بازیکن پاره شده و او تا حدود سه ماه از میادین دور خواهد بود. البته استقلالی ها که از مصدومیت بازیکن جدیدشان لطمه می بینند، هفته آینده هم از پای او «ام آر آی» خواهند گرفت تا به نتیجه قطعی برسند. اما آنچه که تا به حال مشخص شده این است که هلمکه سه ماه از میادین دور خواهد بود. با این حساب او بخش اعظمی از نیم فصل دوم را از دست می دهد و طبق برنامه ای که سازمان لیگ اعلام کرده، اگر این بازیکن سه ماه مصدوم باشد فقط به 4 بازی آخر فصل می رسد.

این البته اولین خرید خارجی در سال های اخیر نیست که نتیجه بخش نبوده است و پیش از او خریدهای قبلی این مربی هم برایشچندان کارساز نبودند. بازیکنانی که بر اساس اسناد منتشر شده در این سال ها از سوی باشگاه استقلال در دوران مدیریت فتح الله زاده و البته مدیریت جدید که قراردادها باید شفاف روی سایت قرار بگیرند ،نزدیک به 1.5 میلیون دلار ارزش داشته اند. بازیکنانی که بعضی های شان توافقی قراردادها را فسخ کردند و گروهی هم کار را به محاکم ورزشی رساندند و پیگیر طلب های شان هستند. انگار قلعه نویی که پیشتر خریدهای خارجی درخشانی مثل ابراهیم توره ، کرار و جانواریو داشته جدیدا خیلی خریدهای خارجی برایش آمد نداشته است.

 


نام بازیکن

ملیت

تعداد بازی

تعداد بازی

ویسنته آرزه کاماچو

بولیوی

7

100 هزار دلار

رودریگو توزی

برزیل

9

390 هزار دلار

ریکاردو کاروالیو

برزیل

7

250 هزار دلار

لیام ردی

استرالیا

0

230 هزار دلار

گوران لاوره

صربستان

2

200 هزار دلار

بوبکر کبه

آفریقا

3

80 هزار دلار

داسیلوا

برزیل

0

240 هزار دلار

هندریک هلمکه

آلمان

0

70 هزار دلار

-

-

28

1.560.000 دلار

 

 

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 396438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =