استاندار لرستان: شهردار خرم‌آباد برنامه‌های توسعه‌ای خود را تدوین و تنظیم کند

استاندار لرستان گفت: برخی پروژه‌های شهر خرم‌آباد بدون برنامه شروع شده‌اند اما باید به اتمام برسند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر خرم‌آباد اظهار داشت: خوشبختانه شورای شهر خرم‌آباد به لحاظ سطح تحصیلات، تجربه کاری و مردمی بودن جایگاه خوبی دارند.

وی با بیان اینکه انتخاب شهردار به اتفاق تمام اعضای شورای شهر صورت گرفته که اقدام مهم و خوبی است، ادامه داد: خیلی از شهرهای کشور در این زمینه مشکل دارند اما در خرم‌آباد تعامل و مدیریت مطلوب اعضای شورای شهر باعث این انتخاب خوب شد.

دکتر خادمی با اشاره به اینکه حضور اعضای شورا شهر در یک نگاه کلی هم فرصت و هم تهدید است، افزود: شورا دارای پایگاه مردمی است و خیلی از برنامه‌ها را می‌تواند با حمایت مردم اجرا کند و به این لحاظ فرصت محسوب می‌شود. اما اگر نتواند امید مردم را افزایش دهد وضعیت، بدتر خواهد شد چرا که مردم می‌بینند علی رغم بهترین انتخابشان پیشرفتی حاصل نشده است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه برای توسعه شهری باید دقت بیشتری جهت همفکری صرف کرد، گفت: هم اکنون نگاهی که در کشور وجود دارد نگاه بدی نیست، اما همچنان درخواست اعتبار، منابع و امکانات از مرکز وجود دارد، چرا که حس می‌کنیم علت توسعه نیافتگی در یک دوره تاریخی مربوط به ندادن اعتبار کافی است.

وی با بیان اینکه تمام سعی خود را در جذب اعتبارات به کار می‌گیریم اما مشکلات ما از این طریق حل نمی‌شوند، ادامه داد: اعتبارات و امکانات دولتی به اندازه‌ای نیست که بتوان تمام مشکلات را با آن حل کرد.

دکتر خادمی تصریح کرد: باید به روش‌های دیگر مشکلات مالی و اقتصادی خود را حل کنیم چرا که اعتبار شهرداری تنها می‌تواند نظافت شهر و حقوق پرسنل را تامین کند.

وی خرم‌آباد را شهری پر ظرفیت و با پتانسیل بالا عنوان کرد و گفت: باید از تجربیات و اقدامات دیگر مناطق کشور در جهت توسعه شهری استفاده کنیم.

استاندار لرستان وجود رودخانه، سراب‌های داخل شهر و قلعه فلک‌الافلاک را از جمله پتانسیل‌های خرم‌آباد برشمرد و افزود: خرم‌آباد شهری پر جمعیت بوده که به لحاظ کیفیت و مالی ضعیف است.

دکتر خادمی ادامه داد: این شهر به لحاظ کمی وضعیت خوبی داشته اما به لحاظ کیفی در سطح پایینی قرار دارد و این دو با یکدیگر همخوانی ندارند. بنابراین باید چند کار را با همفکری تعریف کنیم تا بتوانیم آنان را به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه باید در حوزه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار و راه‌اندازی واحد مشارکت با سرمایه‌گذار بیشتر توجه کنیم، افزود: تنها با نظارت بر نظافت و تامین روشنایی و ... پروژه‌های گردشگری بدون امکانات و طرح توسعه و همچنین بدون سرمایه‌گذاری نتیجه‌ای ندارند؛ باید در این زمینه بیشتر اندیشید و مسائل مهمتر و جدیدتری در نظر گرفته شود.

استاندار لرستان در خطاب به اعضای شورای شهر گفت: باید ذهن خود را به سمتی ببریم که بتوانیم به مردم پاسخ قانع کننده‌ای بدهیم.

خادمی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی جوابگوی توسعه عمرانی شهر نیست، افزود: آمادگی داریم طرح هایی که اولویت دارند و با آنها می‌توان از ظرفیت‌های شهری استفاده کرد را مورد حمایت قرار دهیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شهر بدون برنامه شروع شده و در آنها توانایی منابع و اعتبار شهرداری در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: این پروژه‌ها مشکل زا شده‌اند و البته نمی‌توان آنها را رها کرد بنابراین باید به نتیجه برسند.

وی متذکر شد: شهردار طرح‌ها و برنامه‌های خود را تدوین و تنظیم کند چرا که برخی مناطق وضعیت ساخت خوبی ندارند و باید در مورد آنها تصمیم درستی گرفت تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی بتوانیم بافت‌های غیر اصولی را تغییر دهیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =