ایرنا نوشت: وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: آمریکا برای نخستین بار این واقعیت را که تروریست های گروه حیات تحریرالشام وابسته به جبهه النصره از مواد شیمیایی سمی در حملات خود در استان ادلب استفاده کرده اند، پذیرفت.

به گزارش ایرنا، ژنرال ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز جمعه گفت: تروریست های حیات تحریرالشام در این استان (ادلب) از سلاح های سبک و سنگین، بمب های دست ساز و جنگ افزارهای شیمیایی استفاده می کند. 

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنان کوناشنکوف نوشت: این نخستین بار است که وزارت امور خارجه آمریکا نه فقط وجود بلکه کاربرد جنگ افزارهای شیمیایی توسط عناصر جبهه النصره در حملات تروریستی در این منطقه سوریه را می پذیرد.
وی ادامه داد که کاربرد مواد شیمیایی سمی توسط تروریست ها را بارها در سطوح مختلف اعلام و در این مورد هشدار داده بودیم.
مقام روس همچنین گفت: در زمان حاضر فقط برای یک مورد کاربرد سلاح شیمیایی در استان ادلب در منطقه خان شیخون اطلاعات وجود دارد.
مقام های روس بارها اعلام کرده اند که تروریست ها در سوریه سلاح شیمیایی دارند و چند بار نیز استفاده کرده اند.
مسکو در این رابطه از سکوت کشورهای غربی انتقاد کرد و به تازگی با یافته شدن مقادیری مواد سمی ساخت آمریکا و انگلیس از تروریست های ضدسوری، از این دو کشور خواستار توضیح شده است.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این رابطه اعلام کرد: آمریکا و انگلیس با تحویل مهمات حاوی مواد سمی به تروریست های ضدسوری، معیارهای قوانین بین المللی را نقض می کنند.
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مطلبی فیس بوکی با اشاره به سخنان فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه مبنی بر اینکه از جنگجویان در حلب و نزدیک دمشق مواد سمی CS و CN به دست آمده که توسط دو شرکت آمریکایی و یک شرکت انگلیسی تولید شده است. نوشت: آمریکا و انگلیس به تروریست های ضدسوری، مهمات حاوی مواد شیمیایی سمی تحویل داده اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه مطلب خود با انتقاد از رفتار آمریکا و انگلیس در حمایت از تروریست ها، به کنایه نوشت: شاهد هستیم که آنها چگونه به قوانین بین المللی پایبند هستند و دمکراسی، برتری می یابد.
واسیلی نبنزیا نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل نیز به تازگی خواستار تحقیقات بین المللی در باره تحویل مهمات شیمیایی ساخت آمریکا و انگلیس به تروریست های ضد دولتی سوریه شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =